![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
hei, når man søker på reiser til USA på sas.no, så får man av og til vidreforbindelser med Alaska Airlines. Er det noe nytt, eller har det vært sånn siden tidenes morgen? jeg har kun sett vidrefrobindelser med UA/CO, AA og US før. har SAS flere partnere i USA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er ikke noe nytt - Alaska Airlines har vært benyttet i en årrekke på vestkysten - men nå som de begynner å få et brukbart rutenett til østkysten dukker de oftere opp. Det var vel få forbindelser etter SAS la ned ruten hjem til Seattle.
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS har interlineavtale med de fleste, og derfor vil man også se 'ikke-partnere' i rutetabellene. I enkelte tilfeller vil også prisen være rimeligere hos disse enn hos partnerene UA og US. Det har med prorateringen å gjøre, altså inntektsfordelingen på flybilletten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Men det stemmer som dc-8-63 sier, at der jeg ser AS er på routinger via SFO. Så derfor lurer jeg på om SAS selger tilslutningsbilletter med andre selskaper på sas.no. Dette ble litt kronglete skrevet. Beklager det. Men mens jeg har oppmerksomheten så kan jeg fyre løs ett spm til. Nå som SK starter opp rute til SFO, hvorfor kan jeg ikke da booke OSL-CPH-SFO-HNL på sas.no? Jeg spurte SAS om dette, og fikk da beskjed om at SAS ikke hadde avtale om faste priser på ruter til HNL. Syns dette høres merkelig ut. Jeg har tidligere lest på forumet at SAS kun selger biletter på hjemmesiden sin når SK selv står for 50 % av reisen.... Men det gjør de jo nå som ruten til SFO er åpnet..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
AirBussjåfør
|
![]()
OT: Har hørt fra flere hold (Bla presse og piloter) at vedlikeholdet hos Alaska Airlines har vært ganske slurvete i en årrekke nå (Spesielt kan man trekke fram denne hendelsen hvor en rekke alvorlige ting ble avdekket: http://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Airlines_Flight_261), så frister ikke akkurat å sette seg ombord i en av deres maskiner (selv om det mest sannsynligvis vil gå bra).
Noen i bransjen som har noe fornuftig å si ift ovennevnte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg fløy hvertfall to flighter med dem for snart to år siden og jeg lever da enda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
AirBussjåfør
|
![]()
Fult klar over at de ikke bruker MD-80 lenger, men vedlikeholdet forbedres vel neppe av dette isolert sett. Leser flere steder på nettet at FAA stadig gir Alaska Airlines bøter for dårlig vedlikehold.
Last edited by CaptainMorgan; 02-10-2012 at 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De er ikke alene .. gå på Google og søk f.eks. 'FAA fines' ...
Selv om det skjer noen misser her og der er det sjelden av kritisk art og det er fint stoff for media på sløve dager. Standarden i USA er generelt svært høy og det er ingen selskaper her borte du bør være forsiktig med. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EK & AA in partnership talks | Christer | Flyforum | 6 | 13-09-2012 16:14 |
Lufthansa and Ritz Carlton Partnership | Tommy777 | Reiseforum | 8 | 11-05-2009 20:58 |