![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Igår ringte en oppgitt kollega av meg, han beklaget seg: "Jævla SAS, de slurpet 500 000 poeng fra kontoen min" Dette grunnet utløpsdato... Veldig klønete, men pass på ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Litt dumt kanskje, men ikke mye sympati å hente fra min side her. Antall poeng som utløper (og når) er faktisk en av de tingene som man lett ser fra Eurobonus-sidene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hm, hvis 500.000 forsvinner i et jafs, så må han vel tjent 500.000 i et år? I tilleg dette å følge med...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det gikk nok ikke i et jafs, men tok tid før han merket noe til det...
En rotete fyr dette her... Han skylder på at han ikke har giddet reise på ferie, for han reiser så mye i jobben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da betyr det vel heller ikke så mye at han tapte poengene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Åh... lærer, lærer... Jeg har sympati. Når man ikke er points-nerd så er det mange regler det ikke er så lett å sortere.
Det er mange rundt om som "samler poeng til pensjonisttilværelsen". Jeg prøver å si til alle at det er rimelig risky business.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er derfor poeng er til for å brukes. De har absolutt ingen verdi i seg selv før de omsettes i reiser, hotellopphold, leiebil etc. Har jeg spart opp nok poeng til å ta en tur til et sted jeg ønsker å besøke så bruker jeg likegodt de poengene. At det er vanskelig å ha oversikt over utløpsdato skjønner jeg ikke helt. Kanskje hvis man aldri logger seg inn på eurobonussidene. KLM sender forresten ut epost når det nærmer seg utløpsdato. Det er jo en fair praksis synes jeg, vet ikke om SAS gjør det samme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Håk ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det är ju väldigt tydligt när man loggar in på sin Eurobonus sida hur många poäng som går ut vid en viss tidpunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Noe annet er om man ikke føler at man får brukt poengene til noe, men da må man kanskje ta seg litt sammen og finne på noe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En jeg kjenner "mistet" nettopp 100.000 poeng som ikke skal gå ut for om par år, så det er nok bare krøll i systemet til SAS(hvertfall i dette tilfellet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
500k som er utgått, Sorry Sam/SK ingen sympati..,
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
han har full mulighet å følge med på poengsaldo og evt poeng som går ut via både sas.no og det han får på mail fra SAS.
Dette med poeng gyldighets tid står også klart i medlemsbetingelsene. om han ikke har tatt noe ansvar å følge med på dette.. his loss, ingen sympati å hente da gett..
![]() |
#16 |
Livsnyter
|
![]()
Selv jeg som EB nybegynner får med meg dette
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Helt enig. Man skal være ganske ignorant for at overse point der udløber. Det er vel absolut en af de mest tydelige ting ved EB. Og man får mange reminders pr. mail i god tid. Hvis man ikke vil læse de mail man modtager, så har jeg svært ved at have medlidenhed.
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Står på min mail ihvertfall....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Se det, ja. Det er forskjell på folk. Uansett - de kunne godt sendt en separat mail med en "warning" om poeng som utløper så man slipper å åpne alt av nyhetsbrev m.v.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Obs obs Flickr brukere - redusert lagring | jameson82 | Bilder & foto | 1 | 19-02-2019 13:17 |
Utløpsdato på status i Eurobonus | Star Flyer | Småprat | 4 | 05-11-2012 23:28 |
OBS OBS A380 over Norge idag ? | LN-SEK | Flyforum | 11 | 07-09-2006 04:32 |
OBS OBS! Spotter Alert....... | ENGM RAMP | Flyforum | 5 | 25-05-2006 18:41 |