![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Trondheim
Posts: 58
|
![]()
Har en booking med BA fra MIA til LHR i Z, og separat booking fra LHR til OSL med SK i Y. Er det muligheter her for å få sjekket baggasjen helt frem? Hvilken baggasjegrense blir gjeldende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,637
|
![]()
Nei. BA har ganske klare regler på at ved separate bookinger sjekker de kun gjennomgående bagasje videre til andre OW-selskaper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Generelt kan jeg sige at pr. 01.may blev interline agreement mellem SK og BA opsagt.
Dog kan der stadig skrives bagage igennem mellem BA og SK... Hvis du overholder minimum connection tid på LHR, ja så skulle det være muligt... Du står dig bedst ved at spørge BA check-in staff i MIA. De har IKKE pligt og du har IKKE ret til at få din bagage gennemskrevet til OSL, men spørg dem....det kan jo aldrig skade..men lad være med at diskutere med dem...det betaler sig ikke...Lad være med at holde på din ret til gennmeskrivning...men spørg dem på en pæn norsk måde. Held og lykke med det Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
|
![]()
Jeg fløy SAN-LAX (DL), LAX-LHR (VS) og LHR-OSL (BA) i januar (to separate bookinger) og fikk kofferten sjekket inn hele veien. Spurte selskapene på forhånd men fikk ikke noe skikkelig svar, men hyggelige medarbeidere i innsjekkingen fikset det.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Trenden virker gå i retning av at det blir strengere og strengere praktisert. Med andre ord at du kun kan få tagget bags til siste destinasjon på samme billett. Men det praktiseres fortsett veldig forskjellig der ute, men man bør huske på (når man planlegger kjøp av reise) at du må regne med at du må sjekke inn på nytt når du avslutter en reise på en billett og starter en ny på en annen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Trondheim
Posts: 58
|
![]()
Takker for gode råd. Får krysse fingrene for at det lar seg gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Samtidig tror jeg det f.eks. hjelper å være statuskunde eller fly business som her, med første selskap, som ideelt sett bør gjøre at agenten som sjekker deg inn strekker seg litt lengre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,689
|
![]() Quote:
Quote:
http://www.speedbirdclub.com/en/rese...paratetickets/
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
|
![]()
Drar denne opp igjen. Hvordan er det med bookinger i den andre retningen i lys av den nevnte oppsigelsen? Jeg skal reise TOS-OSL på SK (billett 1) og så OSL-LHR-BFS (ny sammenhengende billett, dog den andre leggen er på BA-flightnummer og EI-metall). Kan det være mulig å sjekke bagasjen inn hele veien fra Tromsø til Belfast? (MCT er nok overholdt med en ventetid på OSL på over 3 timer).
Ett annet spørsmål: i Discus sin lenke står det også at "The most generous baggage allowance applies across all sectors" for "through tickets", men http://www.britishairways.com/travel...k/public/en_gb sier: Quote:
Takker for svar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Fram til 1. mai så vil SK-BA bagasje kunne merkes til sluttdestinasjon.
Og normalt så vil heller ikke det bli krevet inn overvekt underveis for bagasje som blir videresendt uten at du har kontakt med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
|
![]()
Takker og bukker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Risikoen er enda mindre (forutsatt at bagen går "tail-to-tail") siden SK har det litt merkelige standardvektsystemet sitt, som alternerer mellom 11 og 13 kilo som vekt i systemet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Burde på ingen måte være noe problem med tre ekstra kilo i dette tilfellet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Vi har mye bags inbound med SK, og det veksler mellom 11 og 13. Men det er kanskje litt OT.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
11 kg er innenlands, 13 er europeisk, 15 er intercont. Denne merkelige SAS-regelen finner man under EU-OPS 1.620(f)
Last edited by Superhai; 07-09-2012 at 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Og likevel, vi får både 11 og 13 fra SK, men vi burde altså ha fått 15.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Jeg ser problemet .. hvis TCI-meldingen sier f.eks. 1/11 på en passasjer som kommer med SAS fra BGO, vil dette bli registrert som 11kg hos dere og. Hvis dere trenger aktuell vekt, må dere gjøre en av to ting. Enten be SAS om å oppgi aktuell vekt på bagasje som TCI-sjekkes til QR (dette tror jeg TCI kan gjøre) - eller å ignorere vekten dere får fra SAS og bruke deres egen standardvekt på kolli dere mottar med 'ukjent vekt'. (Jeg regner med dere bruker aktuelle vekter - ellers hadde vel ikke dette vært noen sak ... )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Vi bruker faktisk vekt, ja. Skulle vært interessant å grave mere i hvordan vi skulle kunne få faktisk vekt, men heldigvis er det en stor buffer når det gjelder vektene, og så er det kanskje litt OT også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Det blir jo ikke det store utslaget .. men man skal likevel ha prosedyrer for slikt. Mistenker at noen på bakrommet hos deg ikke har gjort jobben 100% ..
![]() Er ganske sikker på det kan legges inn i checkin-scriptet så Palco-agenten må legge inn aktuell vekt før TPD utstedes .. mener jeg har vært ute for dette tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gjennomgående baggasje | LN-FOC | Reiseforum | 3 | 27-09-2009 19:42 |
baggasje transfer... | B767 | Flyforum | 12 | 21-08-2007 17:20 |
Lasting av baggasje | Marius_S | Flyforum | 64 | 09-04-2007 13:20 |
Manglende baggasje | Bizflyer | Flyforum | 3 | 23-01-2007 21:13 |
SAS og baggasje... | Utflyttet | Flyforum | 19 | 05-07-2006 20:32 |