![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Så i postlisten til Luftfartstilsynet at SAS sendte melding om at LN-ROO var konvertert fra DC-9-81 til DC-9-82. Da er spørsmålet mitt, er det noen som kan si om noen av disse også er konvertert til MD-82-standard?
OY-KGZ MSN 49381 OY-KGY MSN 49420 OY-KHP MSN 53007 LN-ROM MSN 53008 OY-KHR MSN 53275 SE-DMB MSN 53314 LN-RON MSN 53347
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]()
Saa kan de selges til Allegiant som oppgraderer videre til MD-83 ...!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,312
|
![]()
Noen som kan forklare oss uinvidde hva som er forskjellen på 81, 82 og 83??
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
|
![]()
..83 har lengre rekkevidde...en "ekte" 83 har flere tanker og hoeyere maks take off vekt. De som SAS selger til Alligient blir betegnet som 82.5 da det er usikkerhet om Alligient setter inn flere tanker.
SAS benyttet sine 83 til blant annet TelAviv og Jeddah (sistnevnte svaert kort tid)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Se her:
http://www.plane-spotter.com/Aircraf...glas/MD-80.htm I kortform: MD-83 har størst rekkevidde, de kraftigste motorer og størst MTOW, MD-82 litt mindre av alt og MD-81 minst av alt
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
Join Date: Aug 2005
Posts: 4
|
![]()
MD-81 basic, kortdistance
MD-82 hot-and-high og extended range i forhold til MD-81 MD-83 extended range i forhold til MD-82 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]() Quote:
Allegiant synes ogsaa ha mistet interesse for ex-SAS maskiner ettersom det 'plutselig' kom en haug Jetsgo-83'ere paa markedet ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,288
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Både OY-KHP og SE-DMB returnerte til CPH den 6/2 og har ikke fløyet etter det.Bortsett fra at KHP fløy fra CPH opp til OSL på JK flightnr. den 8/2.Etter det ser det ikke ut som om de to flyene har fløyet noen steder.
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Men det er vell ikke noen utvendige synlige forskjeller på MD-81 82 og 83 ?
Jeg ser ingenting ihvertfall |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konvertering CPL FAA -> JAR | scoota666 | General Aviation og sjøfly | 4 | 18-10-2010 10:19 |
To nye fraktfly underveis via P2F-konvertering | Blubird | Flyforum | 0 | 01-02-2010 23:07 |
Konvertering av 767-300 til -200 | JetBlue | Samlerhjørnet | 4 | 02-09-2008 11:43 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |