![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
Røykutvikling fra ene motoren under taxing for takeoff.
http://www.abcnyheter.no/video/2012/...gen?autoplay=1
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,451
|
![]()
Pøh ... dette er da ingenting i forhold til en Tristar i form...
![]() Hvit røyk er god røyk ... litt hydraulikkvæske på avveier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]()
Får pilotene noen indikasjoner på dette i displayene sine?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,451
|
![]()
Det spørs vel hvor stor lekkasjen var ... men det skal ikke mye veske inn i motoren før det begynner å ryke slik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]()
Skjønner. Har cabin crew noen rask måte å si at her burde takeoff avbrytes utenom å løpe inn i cockpit?
Edit: Ved nærmere ettertanke, kanskje tårnet sier fra? ![]() Last edited by FamilyGuy; 05-09-2012 at 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2005
Posts: 139
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Hvit røyk = Hydraulikkolje eller vann i drivstoff..
Ser vel mer "morsommere" ut enn det egentlig er.. Kan det ikke være så enkelt som en defekt pakning??
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,451
|
![]()
Det var nok lettest å se utenfra, men det er calling/telefon ved alle crewstasjonene i kabinen, så det er ikke vanskelig å få gitt beskjed, hvis nødvendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]() Quote:
Kan den hvite røyken fra B787 maskinen enkelt og greit bety at de har valgt en ny kaptein?? ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Posts: 135
|
![]()
Apropos så hadde vi hydraulikk lekasje på SK236 i går, men kom på vingene til slutt
![]() Ellers veldig godt inntrykk av sjefen i forsetet, tommel opp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Location: On top of ESSA
Posts: 80
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Fysjom, fra en Bærumsgutt i tillegg
![]()
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Trondheim
Posts: 202
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Ja til mer Heavy! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,555
|
![]()
Vi opplevde noe liknende med en av KLM sine MD11 ved oppstart av babord motor på AMS i februar.
Det var kaldt på morgenen, og gråhvit røyk valt ut av motoren da de fyrte opp. Ingen så ut til å reagere på det i det hele tatt, og vi tok av etter ruta, og kom oss vel fram til bestemmelsesstedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,451
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,555
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,451
|
![]()
Nei, det var bare for illustrasjonens skyld.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ANA Boeing 787-8 Dreamliner | SE-SAM | Samlerhjørnet | 3 | 08-10-2016 17:25 |
ANA med kun 158 seter i 787 på IC | Someone | Flyforum | 35 | 19-01-2012 08:50 |
ANA 787-interiør | Hypern | Småprat | 10 | 14-10-2011 22:08 |
ANA installerer fotvask paa 787 | LN-MOW | Flyforum | 13 | 19-07-2007 19:57 |
Trøbbel med monteringen av 787 ? | LN-SEK | Flyforum | 15 | 14-06-2007 11:08 |