Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-09-2012, 20:43   #1
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
Default EK CPH upgrade+downgrade

EK øger kapaciteten endnu engang til CPH. Desværre sker det på bekostning af F, idet man fra 01FEB13 indsætter 777-300ER uden First Class. Til gengæld bliver der udbudt flere sæder pr afgang.
Læs mere her: http://cphtraveller.dk/nyheder/emira...mere-kapacitet
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 22:17   #2
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Imponerende kapasitetsvekst på CPH dette. Er ikke lenge siden dem startet der med en A332.

Blir spennende å se om de starter ved ARN og OSL, før de setter inn A380 ved CPH.
Var det noe med at CPH ikke er godkjent for A380?
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 22:19   #3
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Quote:
Originally Posted by LN-CGJ View Post
Imponerende kapasitetsvekst på CPH dette. Er ikke lenge siden dem startet der med en A332.

Blir spennende å se om de starter ved ARN og OSL, før de setter inn A380 ved CPH.
Var det noe med at CPH ikke er godkjent for A380?
CPH har sagt, at i det øjeblik at et selskab ønsker at beflyve lufthavnen med A380, vil man foretage opgraderinger. Jeg mener at beløbet DKK70m er nævnt som prisen for at kunne modtage A380 i CPH.
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 22:26   #4
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
CPH har sagt, at i det øjeblik at et selskab ønsker at beflyve lufthavnen med A380, vil man foretage opgraderinger. Jeg mener at beløbet DKK70m er nævnt som prisen for at kunne modtage A380 i CPH.
Ja da er det bare å sette skuffene i bakken hvis kapasitetsveksten og utviklingen for EK fortsetter. Spørs vel likevel om en 77W er kapasitet nok for en stund fremover.
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 22:31   #5
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Quote:
Originally Posted by LN-CGJ View Post
Ja da er det bare å sette skuffene i bakken hvis kapasitetsveksten og utviklingen for EK fortsetter. Spørs vel likevel om en 77W er kapasitet nok for en stund fremover.
Men som i fx HAM er det vel mere sandsynligt med 2x daglige end A380. Særligt set i lyset af at markedet for F øjensynligt er stærkt begrænset fra CPH.
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 11:00   #6
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Kul att EK lyckats bra i CPH!
Har inte EK vissa 77W med +400 stolar?
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 11:18   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Har inte EK vissa 77W med +400 stolar?
Dette står omtalt i linken i første posten i denne tråden.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 12:44   #8
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Det var inte illa, EK 77W med 427 stolar till CPH.
Jag undrar om denna stora kapacitetsökning från EK kan vara ett hot mot DYs linje CPH-DXB?
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 13:00   #9
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Det var inte illa, EK 77W med 427 stolar till CPH.
Jag undrar om denna stora kapacitetsökning från EK kan vara ett hot mot DYs linje CPH-DXB?
Den som går hele én gang i uken, bare i løpet vinterhalvåret, mener du?

Dette er vel et kroneksempel på en rute hvor flyselskapene for så vidt flyr vinge mot vinge, men hvor man sikter seg inn på fullstendig forskjellige markeder. Noe overlapp selvfølgelig, men det er ikke mye...
sukram is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 14:30   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,836
Default Re: EK CPH upgrade+downgrade

Da ryker plassen bak paa monkey ned fra hele 34" til 31"..

Jeg har denne ruten paa programmet for et moete i Oslo i November.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ufrivillig downgrade eller reisebyrå som ljuger? trondove Småprat 9 15-05-2014 18:32
SAS Business til SAS Plus - involuntary downgrade? Peppep Småprat 10 04-11-2013 22:33
SN/LX upgrade erikd Reiseforum 0 07-05-2013 20:56
Ombooket men ingen downgrade voucher doffer Reiseforum 5 30-11-2011 09:01
Upgrade LH, også upgrade bonuspoeng ?? SQ 777 Flyforum 10 29-04-2007 17:33


All times are GMT +2. The time now is 00:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.