![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei.
Kikker litt på noen turer på swiss.com. Noen leg av rutene jeg kikker på opereres av Edelweiss air. Er det noen som vet/kan bekrefte om man opptjener EBpoeng på fligheter med Edelweiss? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I følge http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroB...le-flyselskap/ tjener du ikke EB-poeng på Edelweisflygninger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nei, ikke EB-poeng på Edelweiss opererte flighter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Jeg fikk nå EB poeng når jeg fløy 'Swiss' sin rute AMS-ZHR med Edelweiss som operatør i desember 2010. Det kan kanskje ha noe med at det var en rute som normalt flys av Swiss og at de bare hadde 'leid' inn Edelweiss til å ta den flygningen?
Last edited by Tjorven; 13-04-2011 at 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk. Da får man bare unngå de alternativer som inkluderer Edelweiss.
Man skal jammen holde tungen rett i munnen... :-) Jammen kom det ikke et svar mens jeg skrev... Så en Swiss-rute operert av Edelweiss gir poeng? Det er ruten AMS-ZHR jeg kikker på. Trodde jeg nå måtte unngå de flightene som involverte Edelweiss... Last edited by ute_til_lunsj; 13-04-2011 at 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Tikket nå inn poeng på EB kontoen for det segmentet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Man må skille mellom en Swiss rute som flys av en eller anne grunn av Edelweiss og en Edelweissrute hvor Swiss har code share hos
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis den opereres på vegne af Swiss med LX-flynummer, så burde du optjene point.
Jeg har fløjet Helvetic på vegne af Swiss, og har altid fået point. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Med siste kommentar er jeg usikker på om jeg med med LX8066 på billetten og Edelweiss som flyr vil kunne tjene Eurobonuspoeng.
Om ikke lurer jeg om det blir rot av å ha forskjellige bonuskort på forskjellige strekninger for samme reise.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Står ingenting om Edelweiss Air på EB-siden til Swiss, men den vanlige regelen står om at man opptjener poeng på alle flighter operert av Swiss, og det ekskluderer LX codeshare så sant det ikke opereres av annen EB-partner http://www.flysas.com/shared/EuroBon...ISS/?vst=true# |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Vanligvis skulle mann kunne få poeng til Miles&More om det er codeshare med Swiss, men nå står det også "Those passengers must hold a codeshare SWISS (LX) ticket, with a ticket number starting with the numbers "724" for their Edelweiss Air flight."
Det skal ikke være enkelt å få noen poeng ut av flightene. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Edelweiss Air - status og flåte | Someone | Flyforum | 35 | 15-03-2025 16:26 |
Swiss(air) på OSL | Martin | Flyhistorisk forum | 10 | 27-05-2019 12:58 |
OSL-Phuket med Swiss/Edelweiss vs Thai? | Nja | Reiseforum | 4 | 26-07-2013 12:38 |
Har noe prøvet Edelweiss Air | ENZV-FLYOLE | Reiseforum | 0 | 18-06-2011 12:45 |
Swiss kjøper Edelweiss Air | CK | Flyforum | 4 | 11-02-2008 11:40 |