Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-08-2012, 22:29   #1
Fjordheim
ScanFlyer Blue

Default Scandic Sydhavnen København + et spørsmål

God kveld,

Etter 3 lange arbeidsuker her i Øresund så tenkte jeg å sette kursen nordvestover etter arbeidsdagen i morgen. Men, så tenkte jeg at det måtte jo være en bedre ide å tilbringe helgen i København istedet.

Får en brukbar pris på Scandic Sydhavnen, er fullstendig klar over at dette ikke er i sentrum, men trenger et sted å rett og slett koble av / slappe av. Har noen erfaringer med dette hotellet, i så fall takk for innspill.

Tips om andre alternativer tas også i mot.

Så et Norwegian spørsmål; fikk en reisebekreftelse fra reisebyrået vårt på jobb for en tur med DY til Tyskland. Returen går fra Berlin og der står det Premium Economy Class; hva betyr det med DY? De andre flightene er standard economy.

På forhånd takk for svar.

Mvh
Fjordheim (som trives blant Skåninger)
Fjordheim is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2012, 06:40   #2
jjessen
ScanFlyer Blue

Default Re: Scandic Sydhavnen København + et spørsmål

Premium Economy betyr at det er det DY kaller en fullflex billet når jeg bestiller hos vårt reisebyrå VIA.
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2012, 12:09   #3
jefi99
ScanFlyer Gold

Default Re: Scandic Sydhavnen København + et spørsmål

Jeg har boet på Scandic Sydhavnen flere gange. Hotellet er relativt nyt, mener det er bygget for cirka 10 år siden, men udbygget sidste år. Værelserne er "standard Scandic". Der er cirka 15-20 minutters gang til Fisketorvet/Copenhagen Mall, og ellers ligger der en 24h Statoil overfor hotellet, ligesom der er en Netto, et pizzaria og en kiosk ved Sydhavn Station (S-tog, 3-4 minutter/ 2 stop fra Københavns Hovedbanegård (sentralstation). Det ligger ud til en relativt trafikeret vej (ml. centrum og motorvej mod syd og vest).
Det ligger i et mindre mondænt område (Sydhavnen), men også i det gamle Telecom-område, hvor Nokia, Telenor, TDC, Ericsson mv. har/havde store kontorer.

Posting Rules