![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]()
Tenk hvilken fin gest det hadde vært av SAS å lakkert en av de "nye" B737-700 maskinene de får fremover, i Braathens org. farver...
![]() H
__________________
Eg har ingen signature... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
...... Why??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Lurede faktisk å hvornår leveringerne startes
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]()
Hvis du ikke klarer å finne det ut av deg selv, så blir eg svar skyldig...
H
__________________
Eg har ingen signature... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]() Quote:
H
__________________
Eg har ingen signature... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: noen NM fra ENSG
Posts: 104
|
![]()
Braathens var i det minste i SAS group på slutten. Men det kommer nok ikke til å hende, er så langt fra dagens merkevare, i tillegg så er det kun nordmenn den er interressang for, og gjerne for generasjonen eller to eldre en meg.
Det jeg lurer på er hvordan SAS "leiren" hadde reagert om NAX tok en retro på en 737. Er jo samme livery som NAX brukte på F50 for BU i sin tid.
__________________
Jan Tore Elvheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]() Quote:
Ja, det er jo en tragedie..! H
__________________
Eg har ingen signature... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Haugesund
Posts: 175
|
![]()
Trenger en retro maskin som dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
US Airways driver jo litt retro med selskaper de har kjøpt eller slått seg sammen med, så hvorfor ikke
![]() Om DY kunne tatt en F50 retro ville vært kult ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Det er nok litt tidlig. En gang i fremtiden - ja, absolutt, men per i dag ville nok dette bli litt for kontroversielt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Jeg mener bestemt at det kunne vært en god ide i fremtiden engang å ha noen retromaskiner for å vise historien.
Men da bør alle være med. DNL, DDL, SILA, Linjeflyg, og Braathens. Kanskje også Scanair. SAS har alltid vært et selskap basert på samarbeid og fusjoner, noe jeg mener vi skal være stolte av og dyrke frem og videre. Desverre er det blitt slik at dette heller anses som en trussel og provokasjon, som jeg synes SAS-CC illustrerer i denne tråden. Man skal være stolt av sin historie, og lære av den. Gjerne også vise den frem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]() Quote:
H
__________________
Eg har ingen signature... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Braathens SAFE var en rød klut for SAS i alle år,så jeg har min store tvil att det kommer noen retrojet i Braathens SAFE farger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Rød klut???
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Mimmre kan mangjøre på museum.
I mine 30år+ i arbeidslivet har jeg gjennomgått endel mergers, og felles for de alle er at når mergers er godkjent , så har man fullt fucus på det nye, man går aldri tilbake og mimre om hva som en gang var. Hva skal SAS tjene på å vise et Linjeflyg eller BU fly ? , hva skal man fortelle markedet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Braathens SAFE var den sterkeste motspilleren til SAS,selv i monopol tiden.
SAS fikk de di beste rutene i Norge. Fikk også konsesjonen til Svalbard når det laget en skikkelig flyplass. Braathens SAFE fløy ifra 1959 til 1975 og landet på tundran i Adventdalen |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Aha, mistolket kluten din
![]()
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med teknisk feil på fly, snudde tilbake til OSL. Burde de ha fortsatt til BCN? | Solguden | Småprat | 11 | 29-12-2014 10:06 |
Nye fly til SAS Braathens | EB | Flyforum | 22 | 01-05-2006 19:10 |
SAS Braathens skal fly Stortinget | DY | Flyforum | 14 | 04-10-2005 13:21 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |
SAS Braathens fly med ny dekor | Blubird | Flyforum | 29 | 18-03-2005 16:59 |