![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,550
|
![]()
Trodde SAS bare hadde MD-82 og MD-87 igjen? Fløy i går med OY-KHN. I Airfleets står bl.a OY- KHN listet opp som MD-81. Ser også at dette gjelder SE-DIR som jeg har mange turer med. Mener også å ha lest at noen 81 er oppgradert til 82. Hva er mest riktig betegnelse på disse flyene?
Må jo ha orden i arkivet ![]() Last edited by TriStar; 22-08-2012 at 17:54. Reason: - |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,027
|
![]()
Alle SAS sine -81 maskiner er ombygget til -82.
I flightmemory gjør jeg det enkelt og kaller typen MD-81/82 Last edited by Someone; 22-08-2012 at 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,550
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
OY-KHN konverterad från -81 till -82 i december 2004.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eurobonus Member
Join Date: Jul 2012
Location: Stavanger, Madla
Posts: 93
|
![]()
Hva innebærer en konvertering fra MD81 til 82?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Kraftigere motorer, med høyere maks startvekt og mer thrust til følge. Avhengig av hvilke motorer de ble levert med, tror jeg det hovedsaklig kan oppnås kun ved å endre innstillinger i motorene ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Men når man booker på sas.no står det MD-81 som flytype..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]()
Jeg har også lagt merke til at noen av MD-ene er listet som 81, f.eks. SE-DIR, som nevnt over.
Når ble oppgraderingene av MD-ene gjennomført? Finnes det en liste over det noe sted? Greit å ha ![]() Er det noen utvendige tegn som viser forskjellen mellom en 81 og 82? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
SE-DIR Luftfartygstyp MCDONNELL DOUGLAS-DC9-82 Tillverkningsnr 53004 Tillverkningsår 1991 Max startvikt (kg) 67812 Luftvärdig t.o.m 2013-01-31 Registreringsdatum 1991-05-13 Last edited by RolfL; 23-08-2012 at 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det er vel fordi de er oppført slik i Amadeus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Nei, det er ingen visuelle forskjeller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SE-KHN @ Sola sea | LN-ATC | General Aviation og sjøfly | 2 | 09-05-2006 08:34 |
Continental eller SAS | imm | Flyforum | 16 | 10-04-2006 15:51 |
Finnair, SAS eller BA? | OEH | Flyforum | 7 | 28-05-2005 18:16 |
Flyr SAS eller SAS Braathens til London? | EB | Flyforum | 8 | 17-11-2004 12:31 |