Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-09-2012, 13:36   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default I'm a Thousand Miles From Nowhere - The Bursdagstur 2012

Endelig! Etter to års pause, er det endelig på tide å gjenoppta tradisjonen med å reise bort på bursdagen. Denne tradisjonen begynte i 2005 – jeg hadde begynt i FedEx samme sommer, og i september fikk jeg bekreftet at jeg fikk fast jobb der. Mot slutten av måneden passet det å finne på noe gøy, og det ble en tur til Trondheim for å hilse på en kamerat som holdt til på Ørlandet. Året etter fant jeg og søsteren min ut at vi ville se Bryan Adams i Stockholm, dagen før selve dagen. Etter å ha reist bort på dagen to år på rad, var det offisielt en tradisjon. Jeg fant fort ut at jeg heller likte å bruke dagen (og dagene rundt) på å reise bort, enn å feire på noen annen måte.

I 2010 ble det et lite opphold pga. en avlyst konsert, og i 2011 passet det heller ikke pga. flytteplaner på jobben (som allikevel ble utsatt) og en humorgalla i Oslo Spektrum.

Men altså, i år gjenopptas tradisjonen. Planleggingen begynte.. for lenge siden. De eldste bookingmailene er fra rundt 20.april.

Egentlig hadde jeg tenkt meg til Hamburg. Jeg ville se Miniatur Wonderland i Hamburg, og jeg skulle egentlig fly ned, være der to netter, og fly hjem igjen. For en gangs skyld skulle jeg ta noe så enkelt som en vanlig helgetur til bare en by, og være der to netter (sånn rent bortsett fra at det ikke var i helgen, så var det en helgetur).
Så kikket man litt, vurderte litt, tenkte litt, og så skulle jeg ikke lenger fly direkte hjem. Så kikket jeg litt mer, tenkte litt mer, og vurderte et par ganger til. Jeg så muligheter til nye flytyper samt å fornye Hilton-gullet (Hilton er veldig fraværende i Hamburg). Det som altså skulle bli en to-netters tur til Hamburg, endte til slutt opp med å bli nesten en hel uke, og garantert ikke til Hamburg. Det kan dog tenkes at jeg spiser en eller annen hamburger i løpet av turen.
Som vanlig blir det noen ord og bilder i en tråd her på forumet der turen beskrives underveis.
Etter noen år med reising og triprapporter, er det vel så mye for min egen del at jeg skriver disse. Jeg må innrømme at jeg ofte sitter og kikker gjennom gamle rapporter jeg har skrevet og mimrer om turene. At andre finner de interessante, og leser og kommenterer setter selvsagt pris på .

I tillegg liker jeg av og til å legge ut hint om hvor jeg skal så folk kan gjette litt. Litt av moroa for meg, er å følge med på alle de gode og mindre gode teoriene om hvor jeg skal. Denne TR’en blir av gjettelekvarianten

Alle bilder er tatt med iPhone. Det er av den enkle grunn (bortsett fra at den er det eneste kompakte kameraet jeg har) at det er den enkleste måten og få lagt ut bildet på. I eldre TR’er har jeg ofte lagt ut bilder etter at all teksten er lagt ut, og det er på ingen måte sånn jeg selv liker å lese en god TR. Etter å ha fått dreisen på Photobucket-appen på telefonen, fant jeg ut at det var en enkel måte å få ut bildene kjapt på.

Sangtitteltradisjonen begynte også en gang. Denne stammer fra Dwight Yoakam, som jeg har «oppdaget» nylig. Siden det har vært nok stress jobbmessig i det siste, skal det bli godt med ferie, og å komme seg litt vekk.

Som så mange ganger før, begynner vi med BA fra Oslo til London.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 13:39   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: I'm a thousand miles from nowhere - The Bursdagstur 2012

22. september 2012
Oslo Gardermoen (OSL) -London Heathrow (LHR)
British Airways BA769
Airbus A319
G-EUPH
Sete 1A
Club Europe/Business Class

BA769, altså. Hvorfor det?

I utgangspunktet hadde jeg en billett fra Oslo via London til et sted jeg ikke har vært før, og jeg skulle egentlig fly med BA763 med en connection på noen timer, booket på poeng. Så så jeg litt på connectiontiden, og fant ut at jeg ville kansellere bonusbilletten, for så å booke den på nytt, men bare flighten fra London til der jeg ikke har vært før, og booket Oslo – London for penger. Da endte jeg opp med å booke BA769 kvelden før. BA opererer per i dag fire daglige avganger fra Oslo til London. BA761 som går om morgenen, BA763 på formiddagen, BA767 på ettermiddagen, og BA769 på kvelden. Siden jeg har flydd med både 761, 763 og 767 før så var det en veldig god grunn til å velge 769 nå. At flighten lander på Heathrow etter klokken 22 lokal tid, er en mer uvesentlig detalj. Et lokalt hotell er boooket (Hilton-familien har ikke mindre enn TRE hoteller med Heathrow i navnet).

Litt pakking gjenstår, og etterhvert blir det en buss ut til OSL. Tror jeg skal beregne llit mer tid enn vanlig, siden jeg rett og slett har god tid. Orker ikke å stresse på ferie

Last edited by Martin; 23-09-2012 at 00:58.
Old 22-09-2012, 14:31   #3
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Default Re: I'm a Thousand Miles From Nowhere - The Bursdagstur 2012

Dette blir som vanlig spennende å følge med på Martin - ser frem til fortsettelsen!

God tur/ferie ønskes !

Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 14:48   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Oss glær oss, Martin!!! God tur. Akkurat det museet har jeg også hatt lyst til å se, så litt trip-rapportering derfra hadde også vært kult.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 14:55   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Oss glær oss, Martin!!! God tur. Akkurat det museet har jeg også hatt lyst til å se, så litt trip-rapportering derfra hadde også vært kult.
Er mulig denne var litt dårlig formulert:

Quote:
Det som altså skulle bli en to-netters tur til Hamburg, endte til slutt opp med å bli nesten en hel uke, og garantert ikke til Hamburg.
Men jeg skal altså ikke til HAM. Denne turen er således et eksempel på at jeg meg ot turplanlegging lenge i forveien ofte er en dårlig ide, samt at jeg igjen burde ha forbud mot fleksible bookinger.
Old 22-09-2012, 15:28   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Er mulig denne var litt dårlig formulert:

Men jeg skal altså ikke til HAM. Denne turen er således et eksempel på at jeg meg ot turplanlegging lenge i forveien ofte er en dårlig ide, samt at jeg igjen burde ha forbud mot fleksible bookinger.
Den var relativt godt formulert, men leseren var i tåkeheimen.

Old 22-09-2012, 18:16   #7
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Gleder meg til rapportene og er spent på hvor ferden går - GOD TUR!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 18:23   #8
Thomas
ScanFlyer Rusty

God tur!
Du kan forøvrig bytte ut G-XXXX, med G-EUPB

Last edited by Thomas; 22-09-2012 at 20:52.
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 21:18   #9
panerai
ScanFlyer Blue

Det blir som alltid morsomt å følge din ferd verden rundt.
panerai is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 22:37   #10
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Egentlig hadde jeg tenkt meg til Hamburg. Jeg ville se Miniatur Wonderland i Hamburg, og jeg skulle egentlig fly ned, være der to netter, og fly hjem igjen. For en gangs skyld skulle jeg ta noe så enkelt som en vanlig helgetur til bare en by, og være der to netter (sånn rent bortsett fra at det ikke var i helgen, så var det en helgetur).
Så kikket man litt, vurderte litt, tenkte litt, og så skulle jeg ikke lenger fly direkte hjem. Så kikket jeg litt mer, tenkte litt mer, og vurderte et par ganger til. Jeg så muligheter til nye flytyper samt å fornye Hilton-gullet (Hilton er veldig fraværende i Hamburg). Det som altså skulle bli en to-netters tur til Hamburg, endte til slutt opp med å bli nesten en hel uke, og garantert ikke til Hamburg. Det kan dog tenkes at jeg spiser en eller annen hamburger i løpet av turen.
Hvis det er noen trøst Martin, så skal jeg til Hamburg om 4 uker og da skal jeg prøve å huske å ta masse bilder og tekstskildringer slik at du følte du var der Foruten Miniatur Wonderland skal jeg så klart ha hamburger mon tro om den smaker bedre i Hamburg?

Fortsatt god tur, gleder meg til å følge med!
Old 22-09-2012, 23:51   #11
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Here we go again.

Pga. flytting så blir det ikke så mye tid til forumlesing om dagen. Men denne tråden må jeg bare følge fremover! God tur!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2012, 00:51   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

God tur
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2012, 02:42   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Etter at man var ferdigpakket, fant jeg vegen til bussholdeplassen. En stor grønn kloss med hjul kom når den skulle, og for 30 kroner fikk jeg bli med.

Exit-row

Etter ca. halvtimen kom jeg fram til OSL når jeg skulle. Der var det plutselig litt annerledes enn sist:

Møtte først på denne, og det så ut som om jeg var inne på et avsperret område. Den var der egentlig for å fortelle de som kom andre vegen at fotgjengerovergangen til Radisson Blu var stengt.

Døra inn der jeg pleier å gå inn var gjemt bak her. Da måtte vi finne en annen dør.

Valgte å backtracke bare for å se hvordan det så ut i den enden. Her syntes jeg de som lagde skiltet klarte å formulere seg litt rart.

Fant vegen opp rulletrappen, og fant vegen til de blå skrankene i enden

Stilte meg i kø og etter at han foran meg var ferdig sjekket inn fikk jeg et boardingkort. Kofferten valgte jeg for en gangs skyld å ikke sjekke inn, siden jeg ikke ville stå og vente på den når jeg skulle lande såpass sent som jeg skulle.

Fant vegen til sikkerhetskontrollen, og sjekket samtidig om BA-logoen var dukket opp blandt SAS, DY og et par charterselskaper, men den var fortsatt fraværende til tross for at Twitter-teamet til BA kunne bekrefte at stasonsjefen hadde satt saken høyt på prioriteringslista da jeg spurte i april.

Nuvel. Det var lite trafikk, og jeg kom fort fram til en av de vanlige slusene. Med mer enn jeg peier var det bare å begynne å sortere: Koffert, laptopveske, Nettbok, iPad, terrorpose med tannkrem og roll-on, belte.. Belte, ja. Beltene jeg bruker hae jeg et elsk/hat-forhold til. De er av typen uten hull, som man kan justere "fritt". Det medfører også at det sitter selve beltet får gjennom spenne, og i enden er den en metall-"klips". Den klarte å sette seg fast inni spennen, og mens jeg stod og slåss med den lot jeg like goddt et par andre passere. Ikke lite flaut, da .

Samtidig ble han som bemannet "utsiden" av båndet oppmerksom på meg. Ikke pga. at jeg ikke klarte å kle av meg, men fordi han mente han hadde sett meg før. Jeg flyr nok ikke ofte nok til at jeg skulle tro at none der skulle klare det, men jeg hadde allikevel en mistanke. "FedEx?" Spurte han, og det stemte. Vi leier inn et par vektere fra G4S hver dag som sitter og bemanner røntgen-maskinen vår, så da hadde han antageligvis vært der (jeg må tilstå at jeg ikke klarer å kjenne igjen absolutt alle som er innom hos oss. Noen har vært mer gjengangere enn andre).

Jeg kom meg uansett videre, og fikk samlet sakene. Jeg stod nå midlertid med et belte som hadde en metallbit sittende fast inni denne spennen som beltet skulle gjennom, så det belter var ubrukelig. Og gå uten var relativt utelukket, siden buksa mi er ganske avhengig av å strammes litt i "toppen" for å ikke falle ned. Se det skullle tatt seg ut. Flaks som jeg hadde, hadde jeg med meg alt av bagasje som håndbagsasse, og jaggu hadde jeg ikke et belte til i kofferten, som atpåtil lå løst, nesten øverst. Operasjon beltebytte ble vel gjennomført, og jeg kom meg videre. Det ble en kjapp pit-stopp i tax-free for en pose M&M. Der havnet jeg forøvrig i kø bak en gjeng som så ut som de skulle med PIA, og hadde planer om å fylle hele håndbagasjekvoten med Mini-Snickers. Nuvel.

Deretter bar det hit:

Old 23-09-2012, 02:56   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Inne i loungen var det stille og rolig. I følge setekartet skulle vi være to pax i Club Europe på flighten min. Av andre flighter som benyttet denne loungen var det kun Aeroflot, som hadde sin avgangstid en time før min flight. Det var kun en annen person der da jeg kom dit, og en tredjemann dukket opp etterhvert. Det var forresten han andre i Club Europe på flighten min, mens han som satt der da jeg kom inn forsvant da de ropte opp boarding på SU til MOW.

Siden det var såpass stille og rolig der, tok jeg like godt og dokumenterte litt av fasilitetene.

Mat-buffeten. Ganske så god reke-pastasalat.

Alkoholfritt øl og annet blandevann.

Vin og øl på tappekran.

Jus og brus.

Lillebjørn er i gang med brusen, men er skeptisk til at det ligger noe som ser sunt ut oppi der.

Drikker man for mye brus, finnes det også muligheter for å gjøre noe med det.

Ellers satt jeg nå der, spiste litt og slappet av. Gateinfo dukket også etterhvert opp. 58A. Hva? 58A? Gater med bokstaver bak er sjeldent et godt tegn da de gjerne egentlig er en bussholdeplass. Jeg slet litt med å skjønne hvorfor siden jeg ikke trodde det var så fullt på non-Schengen så sent en lørdagskveld.

Etterhvert ble flighen ropt opp. Jeg syntes det var litt vel tidlig, men trodde fortsatt det var en bussgate, så jeg begynte å bevege meg. Jeg mistenker dog at det var et utspekulert ninjatriks fra hun som betjente resepsjonen sånn at hun kunne stenge litt tidlig. Etter å ha forsert passkontrollen og svart at jeg skulle til London (Hvor ellers? Det var det eneste stedet det gikk fly til så sent) fant jeg gate 58A:

58A hadde altså vanlig bro, mens 58-resten-av-alfabetet lå ned en trapp. Ble stående og vente forholdsvis lenge (skal vedde på at hun i loungen vlle ha oss ut så hun kunne ta med seg resten av pastasalate hjem eller noe). Siden gate 58A var en byggeplass, var det heller ingen muligheter til å se flyet. Da jeg kom ned i broen, kunne jeg allikevel bekrefte G-EUPH - den som er lakkert som en fugl i gullfarger

Jeg kom meg ombord og fant 1A.

Old 23-09-2012, 03:30   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Vel ombord må jeg innrømmme at je var litt spent. BA crew kan være veldig gode når de er gode, men de kan også være "ikke-så-gode". Dette var en sen flight, og de gledet seg sikkert til å komme hjem etter kanskje både en og to netter hjemmefra. Ingen "Mr. Foss" av Mr. Pursersen ved boarding, men ble høflig forklart vegen til 1A - som om jeg trengte vegbeskrivelse . Fyren fra loungen dukket også opp, og satte seg i 2A. Det var totalt 4 rader Club, og vi var 2 pax. Kan ikke ha vært direkte fullt bak heller. De flyttet forøvrig gardinen en rad bakover et par dager før avreise, uten at jeeg helt skjønte hvorfor. Kan kanskje ha vært fordi de trengte det på BA768 og ikke gadd å flytte den. Riktignok har jeg ofte erfart at de har gitt Club-paxen litt "armslag", men 2 pax må da tåle å ha bare tre rader? Nuvel.

Med relativt få pax kunne Captain Speaking fortelle at vi var klare for å pushe ca. 20 minutter før rute, noe som må ansees å være bra. Da regnet han med at vi kunne lande akkurat på rute, siden det var en del motvind.

Vi kom oss avgårde og taxet til 01L, og tok av. Oppe begynte Mr. Pursersen servicen foran, men hhans to kvinnelige kolleager tok seg av de som satt bak.

Først var det varme kluter, som ble levert med et "Mr. Foss. How are you today?". Det satte definitivt tonen. Jeg liker det med å bli tiltalt med navn. Servicen virker mer personlig da.

Etterpå var det et spørsmål om jeg ikke kunne tenke meg noe å drikke før middag? Jo takk, litt champagne kanskje? Litt vann til? Ja takk

Deretter var det mat. Jeg så for meg at med to pax var det lastet to måltider - ett av hvert av de to valgene som var planlagt på den flighten. Allerede før avgang overhørte jeg forøvrig Mr. Pursersen bekrefte til han bak meg at vegatermaten hans var lastet. Flott! Da kunne jeg velge med god samvittighet!

Som sagt er det to alternnativer man kan velge mellom i Club Europe, men siden BA tydeligvis hadde bestemt seg for å legge lista litt høyere i dag, var det likesågodt hele TRE alternativer jeg kunne velge mellom, selv om Mr. Pursersen kunne fortelle at det normalt bare var to. Jeg tipper det lå igjen en porsjon fra den forrige flighten som allikevel ville blitt kastet når de kom fram til LHR. Jeg husker ikke helt hva det første alternativet var, men nummer to var noe kylling tandoori, mens det tredje.. Det husket ikke Mr.Pursersen, så han måtte hente "menyen". Risotto med kyllingbryst, var det. Det hørtes spennende ut, så jeg gikk for den.

Det smakte absolutt godt, og med mer champagne var det en riktig så god middag jeg inntok denne lørdagskvelden.

Ellers foregikk flighten uten de helt store hendelsene. Jeg satt stort sett og slappet av, kikket på airshow, litt ut av vinduet, og littegrann på crewet. Et øyebikk kikket jeg også ned på bena mine... Det var da jeg skjønte hvor mye jeg faktisk trengte denne ferien. Av ren skjær vane hadde jeg faktisk klart å ta på meg verneskoene jeg bruker på jobben . Om jeg har med meg flere par sko? Nope. "Heldigvis" ser de ikke ikke så alt for gale ut når buksebeina ligger over dem, så de kunne nesten gått for å være "vanlige" sko.
Jeg få se an om jeg drar på skojakt eller ikke i løpet av turen. Dette merket jeg altså først da jeg satt på flyet mellom UK og Nederland .

Nuvel. Etterhvert nærmet vi oss London, og tok en liten sving rundt LHR og landet fra vest. Det betyr passe kort taxeveg til T5. Vi hadde også klart å holde det meste av forspranget, så vi landet også en 15-20 minuttter før rute. Jeg begynte nå og lure på om jeg kanskje klarte å være på hotellet før jeg egentlig skulle lande. Det håpet brast da vi taxet inn til stand 563. Det er gate 63 i T5C. Det betyr at man må ta tog inn til T5A og passkontrollen.

Vi kom oss uansett av, og etter en liten stopp for å resirkulere litt champagne var det ned i kjelleren for å ta toget over til T5A. I passkontrollen var det ikke så voldsomt med kø, og det gikk radig. Jeg valgt den "manuelle" passkontrollen. Observerte et par nordmenn som gikk for den "automatiske" - der man legger passet på en leser og ser inn i et kamera (må ikke forveksles med det de har som kalles "IRIS"). De kom seg gjennom kanskje minuttet før meg.

Jeg slapp inn i UK, og begynte jakt på buss. Sidenn hotellet mitt ikke lå i gangavstand måtte jeg benytte meg av Hotel Hoppa (teit navn, ikke sant?).
Fant holdeplassen, men ikke den billettautomaten jeg mente jeg hadde lest skulle være der. Gikk inn igjen, og fant en sånn hotell-booke-skranke som jeg også mente jeg hadde lest solgte slike billetter. Det gjorde de ikke, men han viste meg vegen til National Express sin skranke, som forvrig var stengt. Fikk dog benyttet en automat, og fikk kjøpt en billett t/r Hilton Terminal 5. Fant også ut at jeg tapte ca. 22 minutter på billetjakten, siden jeg da mistet en buss, og måtte vente på neste. Nuvel.

Bussen kjørte til Hilton Terminal 5, som egentlig ligger et stykke fra T5. Hilton har ikke mindre enn tre hoteller med Heathrow i navnet - Et ved T4 som "alltid" har vært der, dette som ligger nærmest T5, som jeg tror er max eet par år gammelt, samt et DoubleTree som ligger litt øst for flyplassen. En kombinasjon av pris og hvor lett det var å komme seg dit avgjorde valget.

Old 23-09-2012, 03:39   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Framme på Hilton fikk jeg sjekket inn etter litt venting, av en resepsjonist ved navn Mao. Jeg tenkte jo mitt da han stod der med passet mitt .

Fikk et nøkkelkort, og og vegbeskrivelse til heisen. Spurte også om hvordan det var med frokost. Da tok han tilbake nøkkelkortet, og fortalte at siden jeg var Gold så gav han meg tilgang til loungen så jeg kunne spise frokost det. Ingen restaurantfrokost mao. Jeg stusset dog litt på at han "fikset" den loungetilgangen først etter at jeg spurte. Burde jeg ikke fått det automatisk om det var policyen dems for Gullfrokost?

Jeg fant uansett heisen og rommet:

Velkomstgave. Legg merke til at vannnet er av merket "Hildon" .

Ellers skjedde det ikke mer enn først et lite forsøk på å oppdatere TR'en (hadde skrevet nesten ferdig, og så klarte jeg å refreshe siden så alt forsvant). Da tenkte jeg at jeg fikk ta en dusj før jeg gjorde et nytt forsøk, men da fikk jeg ikke opp kofferten. samme hvor "riktig" jeg stilte koden. Jeg aner ikke hvordan, men når jeg vred de to øverste sifferne et siffer til høyre, så funket det. Tydeligvis hadde jeg klart å endre koden på en eller annet måte.

Forøvrig er dusjen her veldig upraktisk. Den er av typen "dusj-i-badekar", med kanter som er så høye at man såvidt kommer seg oppi.

Nå er det natta, og i morgen tror jeg at jeg blir her så lenge som mulig før det bærer tilbake til LHR for et nytt bekjentskap, både flytype- og flyselskapsmessig

Vi snakkes
Old 23-09-2012, 10:49   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Man fikk sovet godt hotellsenga, selv om man ble vekket et par ganger av et slags "lys" fra tv'en. Klarte forøvrig aldri å skru den på (flate batterier i fjernkontrollen), men det virket ikke som den var helt av.

Nuvel. Frokost ble inntatt i en ikke så alt for stor lounge, men antallet sitteplasser var allikevel større enn antall mennesker.

Nå ligger jeg på senga og slapper av med en cola og internett, og etterpå går ferden tilbake til Heathrow. Sen flight, så jg vet ikke helt om jeg bare venter på Heathrow elller stikker en tur inn til London. Muligens det første. Hadde også planer om å reise med bare håndbagasje også på denne flighten, men historier om at de inspiserer veldig mye håndbagasje på Heathrow om dagen har fått meg til å revurdere.

Etterpå blir det nytt selskap, ny flytype, og nytt land.
Old 23-09-2012, 11:04   #18
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Noen hiccups må man regne med Hadde reisen gått altfor smooth, så hadde det nesten blitt kjedelig.

Må innrømme at jeg humret godt når du skrev du hadde tatt feil sko! Kan bare se det for meg!
Old 23-09-2012, 11:15   #19
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Noen hiccups må man regne med Hadde reisen gått altfor smooth, så hadde det nesten blitt kjedelig.
Hehe. Bortsett fra det med skoene og et "ødelag"t belte har det jo gått greit. Men jeg må innrømme at jeg var hakket mer fortvilet da jeg ikke fikk opp koffertlåsen. Det viste seg jo bare å være at jeg på et tidspunkt hadde klart å endre den sånn at de to øverste tallene var et siffer høyere enn den egentlige koden

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Må innrømme at jeg humret godt når du skrev du hadde tatt feil sko! Kan bare se det for meg!
Er nok alt for vant til å gå i de skoene. Merket det ikke før jeg faktisk så ned på de og oppdaget de. Irriterende, ja. Men de ser heldigvis ikke så veldig "verneskoaktige" ut, så det går nok greit.

Nå regner det forresten. Tror jeg dropper London.
Old 23-09-2012, 11:37   #20
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Fnate ser på dette sørgelige opptrinnet. Det er så til de grader ufint når folk søler grønnsaker i brusen. Hva er poenget annet enn å ødelegge dagen for andre?

Flott rapport så langt. Koste meg litt når du fortalte om verneskoene. Da føler man seg jo virkelig lur. Om du vil inn til London, så er det en River Island butikk like ved Bond Street. De har billige fine hverdagssko. Handler alltid litt greier der.

(Tandoori kyllingen er forøvrig dritgod, så prøv den en annen gang.)

Reply

Posting Rules