![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Jeg prøver å finne et kamera som kan benyttes i bil, båt og ikke minst fly. Kunne være artig at sette et slikt i vinduet i LN-AGN når man flyr rundt på Østlandet osv.
Komplett pakke: Dette sier footovideo.no: GoPro HD Hero2 Motorsport Edition GoPro-kameraene er de mest brukte action-kameraet blant idrettsutøvere, sportsfilmmakere og ekstremsportsutøvere. HD Hero 2 er den mest avanserte modellen til nå. Kameraet er vanntett til 60m og har en maksimal vidvinkel på 170 grader. Som navnet tilsier, kan det ta opp video i HD-format (1080p), eller du kan fotografere med en oppløsning på 11 megapiksler og inntil 10 bilder pr. sekund. Dette er kanskje det mest allsidige kameraet som fins. Enten du bare skal kose deg utendørs sammen med gode venner, eller du satser på å få et forsidebilde til et magasin: HD Hero2: Motorsport Edition lar deg fange øyeblikket. Kamera bruker SDHC Minnekort 8GB, 16Gb eller 32GB. I pakken får du med følgende: • 11MP HD HERO2 kamera • Undervannshus (60m) • HD Skeleton Backdoor • Oppladbart Li-ion batteri • USB kabel • Sugekopp-montering • Krokfeste • 2 fester for buete overflater (ski/snowboard hjelm e.l.) • 3 fester for flate overflater • Treveis justerbar arm • Diverse monteringsutstyr HD HERO 2 - Dette er nytt: - Profesjonell 11MP Sensor - Dobbelt så rask bildeprosessor - Bedre objektiv - Profesjonell ytelse i lite lys - Full 170 grader vidvinkel, medium 127 grader og tele 90 grader i 1080p og 720p - 120fps WVGA, 60fps 720p, 48fps 960p, 30fps 1080p - 10 bilder per sekund i 11MP "burst mode" - 1 bilde hvert 0,5 sek i 11MP "timelapse mode" - 3,5mm ekstern mikrofoninngang - Kompatibelt med Wi-Fi BacPac og Wi-Fi Remote - Wi-Fi Fjernkontroll med lang rekkevidde til opptil 50 GoPro kameraer - Wi-Fi video/bilde forhåndsvisning, avspilling og kontroll via GoPro App - Live Video og bilde streaming til web Kanskje at ICE ruteren dekker opptil 3.000 fot og at man kunne streame live fra et av 2-4 seter flyene som finnes i flyklubbene. Det må testes ![]() Men i bil med en ICE router så kan man streame i bra kvalitet nesten i hele landet ![]() Noen som har testet slike kameraer på snowboard, sykkel eller race på en eller annet måte ?? Tar i mot tips ? Jan Støkkebo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har en selv som jeg har brukt litt når jeg har flydd paraglider. Også kjempefin å sette på RC fly. Har også dykket med den, men trenger en flat linse, da vidvinkel under vann ikke blir skarpt. Har også sett folk har brukt de i/på småfly, festet de i cockpiten, på vingen osv. Bildekvaliteten i dagslys er kjempebra!
http://www.youtube.com/watch?v=nTemUzyM7kc
Her er fra mitt eget RC-fly: http://www.youtube.com/watch?v=Ijztx...3&feature=plcp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Traveler
|
![]()
Takk Even - flere som har opplevelser med et slikt kamera eller lignede ?
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har HD Hero "1" funker veldig bra til timelapse og filming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Traveler
|
![]()
Har du noe erfaring ved å koble til en BB PC for å streame ut ?
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk kamera til en meget billig penge. Utrolig fornøyd, mtp streaming tror jeg ikke det er mulig. du får vel en kabel, men tror minnekortet er det som gjelder.
Testet på ski, sykkel, bading. Utrolig gode resultater og man kan også sett opp helt til 120 bilder i sekundet, noe som kan gi deg en utrolig slow motion! Last edited by baselutvann; 03-07-2012 at 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De har dette på Capi, innland på OSL.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
Hei!
Må vel føye meg inn i rekkene til de som har "sportskamera" som vant overlegent i testen av 10 tilsvarende i siste nr. av "Digital Foto". Prøvde det nest beste GoPro Hero på Cub`n, mens en filmet på bakken med Canon speilrefleks. Resultatet kan du se her: Men jeg tør påstå at man ikke finner noe bedre og morsommere enn GoPro Hero2. Så "ATC-flyradar", du vil ikke angre på å ha noen slike med på tur ![]() Når "Discovery", "NatGeo", TV4, + mange store produksjonsselskap bruker disse, bør de absolutt være god nok for oss vanlig dødelige ![]() ------------------------------------------- (Men det er bare en ting man bør være oppmerksom på og det er noe som heter EASA og lager bestemmelser om bl.a. å feste ting utvendig på luftfartøy. Det er ei papirmølle som kan ta si tid og oftest ender med avslag.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Traveler
|
![]()
Takk for alle tilbakemeldinger - alt fra dere som har sett tester - teste selv og takk for infoen med mine spørsmål - dette skal jeg ha.
DVS at det finnes mulighet for streame via ICE i blien pg BB PC eller bare gjøre morsomme opptak fra bilen tak . vindu i mange varianter - dette blir en spennende sommer og høst på OSL sine sanddyner ![]() Kom gjerne med mere opplysninger og eller erfaringer dere kan dele med oss andre ![]() Til deg Thomas - " de har dette på Capi, innland på OSL. " - er inne på kafe/restaurant eller hva er CAPI ? Jan Støkkebo |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har Go Pro Hero 1, og som andre har nevnt er det utrolig mange og artige bruksområder, med god kvalitet! Jeg har festet på utsiden av bilen, og det går som en lek. Har også hatt dette kameraet mye i cockpit når jeg har flydd, og fått mange fine filmsnutter!
Bare et lite NB! Jeg hadde dette kameraet festet med sugekoppen på vingen på en flytur til Ft Lauderdale Intl. airport. Da falt kameraet av, rett før jeg skulle taxe ut og line opp for takeoff... Så skal det festes på utsiden av flyet anbefaler jeg en eller annen form for backup festeanordning!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Traveler
|
![]()
Hvet du hva de tar for denne - jeg reiser med DK 821 kl 07:00 på Lørdag - kanskje litt t idlig for en slik forretning
![]() Den koster kr. 2.490 på fotovideo.no komplett pakke. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Husker ikke eksakt, men de har den på utlandsiden også. Samme forretning.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tviler for du finner det noe særlig billigere. Veiledende er 2999.
Her er forøvrig en oversikt over alt av tilleggsutstyr som er å få tak i når det gjelder å få dette festet. Ellers er GoPro et genialt produkt til en meget lav pris, og som man kan ha det mye morro med! http://tequila.no/Turutstyr-tequila-...eh%C3%B8r.aspx
![]() |
#18 |
Traveler
|
![]()
Ta en titt på denne filmsnutten - fra et RC fly tror jeg.
http://youtu.be/QF5QFGIWkaA God sommer. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har også Hero 2. Filmet litt på motorsykkel, og på fisketurer.. funker perfekt. Meget fornøyd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
... og her:
http://www.youtube.com/watch?v=2N_bACF-0Ic
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
GoPro Flightvid # 3 SK812 11 aug 13 | TigerBlack | Bilder & foto | 5 | 03-09-2014 21:58 |
Noen som har noen tusen å bruke på plakater? | L1011-500 | Samlerhjørnet | 1 | 14-10-2010 23:09 |
Noen som har Har du Gps koordinater | ATC-flyradar | Flyforum | 4 | 23-07-2010 22:39 |
Noen som vet hva et slikt byggesett koster a? | ENGM RAMP | Flyforum | 6 | 16-02-2007 22:12 |
Er det noen som har testet noe slikt..? | TOS | Flyforum | 10 | 14-05-2006 14:25 |