Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-07-2012, 12:21   #1
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Default Seating at gate (murr, murr..)

Nå er jeg spent... Er Eurobonus gullmedlem og bestilte en bonustur fra OSL til CPH med datteren for noen uker siden under SK's kampanje hvor det var halv pris i poeng for bonusreiser. Det eneste ledige var på "business"-nivå, i.e. høyeste kategori for poenguttak for denne reisen. Flyet var en MD81 og jeg og datter booket oss komfortabelt inn på sete 2A og 2C for returen fra CPH. Dette setevalget ble også bekreftet ved online checkin på mobil i går.

Så kommer jeg til flyplassen i dag og får da utskrift av boardingpass med "seating at gate". Fruene i loungen klarer ikke å fikse på dette - med referanse til at flyet er fullbooket. Det eneste de kan få til er å legge inn en merknad om at vi skal sitte sammen.... de kunne ikke en gang gi oss et bekreftet sete. Riktignok rangerer bonusbilletter lavere enn det meste annet - men at EBG og bonusbilletter langt framme kan stokkes slik om på kort varsel er jo litt merkelig. Flyet er endret fra LN-RMM til SE-DIS, men fremdeles en MD-81. Jeg ser for meg at jeg må krangle ved gaten her.... Flightnummeret er forresten SK1458 - for den som er interessert i slikt (eller som har mulighet til å se belegg).

Legger forøvrig merke til at vår finansminister sitter her i loungen i CPH. Lurer på om han har sete 2A eller 2C som favoritt i sin reiseprofil....

Kanskje ikke en tripreport, men et sted må frustrasjonen ut :-)

Last edited by SpotOn; 21-07-2012 at 12:25.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2012, 13:01   #2
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Default Re: Seating at gate (murr, murr..)

..og "persistence" er tingen - om den ene loungeattendant ikke kan sortere dette ut, vent 10 minutter og spør en annen. Vips var det plass på 5A og 5C og jeg er nå godt fornøyd med at dette lot seg løse. Men automatisk gikk det slett ikke - noe det i mine øyne burde gjort.
Old 21-07-2012, 13:11   #3
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
..og "persistence" er tingen - om den ene loungeattendant ikke kan sortere dette ut, vent 10 minutter og spør en annen. Vips var det plass på 5A og 5C og jeg er nå godt fornøyd med at dette lot seg løse. Men automatisk gikk det slett ikke - noe det i mine øyne burde gjort.
Haha, det er bra det løste seg. Ofte de mer "erfarne" tar seg mer til rette i jobben, og får ting gjort - imotsetning til de nye som kun følger "reglene" til punkt og prikke. God tur
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2012, 15:38   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

EBG blir ikke offloadet ufrivillig. Det høres ut som det har vært bytte til en maskin som ikke har setene 2AC. Det er ikke noen regler som begrenser muligheten for de i loungen til å gi seter så lenge det finnes, men man har sikkert jobbet med flyet, og gjort endringer fra første gang dere spurte og til neste gang.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2012, 16:06   #5
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er nok korrekt som Haien sier. 2AC (og 1AC) er ikke på seteplanen - og det er vel garderobeskap på denne versjonen. Og dere vil vel ikke sitte i skapet?

Hvis dette ble gjort sent, kan det dermed være at det ikke var mulig å finne en ledig toseter til dere, men det var jo godt at fruen i loungen fikk trikset det til.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 21-07-2012, 17:33   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Litt OT, men som EBG ble jeg dagen før avreise kastet av flyet pga bytte fra 737 til Fokker. Ringte kundeservice som sa at slikt ikke skulle skje en ebg og fikk booket til dagen før (skulle i bryllup) og fikk denied boarding kompensasjon på 4000 kr samt hotell. Ok behandling av en ebg på billett til 470 kr.

Så om en kommer i lignende situasjoner er smart å kontakte kundeservice, men i dette tilfellet er det jo sympatisk av sas og ikke benytte skapet som passasjersete.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2012, 19:24   #7
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
EBG blir ikke offloadet ufrivillig. Det høres ut som det har vært bytte til en maskin som ikke har setene 2AC. Det er ikke noen regler som begrenser muligheten for de i loungen til å gi seter så lenge det finnes, men man har sikkert jobbet med flyet, og gjort endringer fra første gang dere spurte og til neste gang.
Helt korrekt vedrørende setekonfigurasjonen - her var det ikke mange spor å se etter 1AC og 2AC, så det forklarer jo reseatingen. Og vi var ikke de eneste som ble "rammet" - ved boarding ble det skrevet ut nye seteplasseringer i øst og vest etterhvert som folk gikk ombord.

Flyturen var ellers helt begivenhetsløs - dvs. slik jeg foretrekker at mine flyreiser skal være. Priority-tagget bagasje kom forøvrig sist på båndet ved ankomst OSL (dvs. alt var som normalt :-)
Old 22-07-2012, 16:43   #8
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post

Flyturen var ellers helt begivenhetsløs - dvs. slik jeg foretrekker at mine flyreiser skal være. Priority-tagget bagasje kom forøvrig sist på båndet ved ankomst OSL (dvs. alt var som normalt :-)
Mangel på respekt for andres arbejde , at man ikke kan finde ud af at P-bags skal ind først.
Men det må jo skyldes, at P-bags også er lastet sidst, og derved ved offload kommer nederst på bagagevognene.
Kan kun opfordre til at gøre opmærksom på dette på rette sted
Hilsen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2012, 16:59   #9
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Mangel på respekt for andres arbejde , at man ikke kan finde ud af at P-bags skal ind først.
Men det må jo skyldes, at P-bags også er lastet sidst, og derved ved offload kommer nederst på bagagevognene.
Hilsen Ole
Vel det kan jo også løses ved at priority bagasje lastes for seg selv på de første vognene etter bagasjetrekkeren. Da vil de også komme først til bagasjebåndet.

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2012, 19:31   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Hilsen Ole
Sånn har det vært i årevis. SAS og priority bags er en stor spøk, at de som jobber med bagasjehandling ikke får dette til er ihvertfall ikke kundens ansvar.

I min bok, er de som er ansvarlig for dette udugelige.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2012, 20:34   #11
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Sånn har det vært i årevis. SAS og priority bags er en stor spøk, at de som jobber med bagasjehandling ikke får dette til er ihvertfall ikke kundens ansvar.
Komplett OT, men du får begynne slik en ved innsjekk på OSL for litt siden svarte da jeg poengerte at pri-tagger er en komplett vits: "Ja, da tar vi de av, da kommer de nok ut først, før andre pri-tagger", og så lo vi begge. Men hun fikk rett, på Flesland var mine to bagger først ut.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules