![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I August går turen til Karpathos med Apollo. Det er SAS som betjener ruten og flytypen ser ut til å bli en 737-700. Jeg har bestilt Charter Pluss og når jeg logger meg inn for å reservere sete får jeg valget mellom setene på de tre første radene, altså 1 a-f, 2 a-f og 3 a-f. Mitt spørsmål er følgende:
Hvilke seter bør jeg velge? (vi er to som reiser). Ser i tidligere tråder at noen omtaler 1f som sin favoritt, mens andre sier at det er begrenset utsikt der med bare et halvt vindu. Selv er jeg 1.86 høy, så litt ekstra beinplass hadde gjort seg. Hvordan er 1a f. Eks? Er det forresten andre som har testet SAS Charter pluss? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
AirBussjåfør
|
![]()
De gangene jeg har reist med SAS har jeg alltid valgt rad 1, 2 eller nødutgang over vinge. Av de setene du nevner ville jeg gått for rad 2 da det er bedre benplass her enn på rad 1, grunnet bulkheaden. I tillegg kan rad 1 føles noe trangere ettersom skroget er smalere framme i flyet.
Anbefaler også at du reserverer sete ved vindu og midtgang - Da er sjansen liten for at dere får noen imellom dere, med mindre flyet er fullbooket. EDIT: Den meningsløse "knyttnevetesten" blir nok best bestått på rad 1, men du får ikke strukket ut beina like langt her som på rad 2 (Det er jo dette som er viktig, ikke om du får stappet en hånd foran kneet..) Last edited by CaptainMorgan; 18-07-2012 at 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Litt av greia med SK Charter Plus er vel at den ikke går helt ned til nødutgangen. Så i trådstarters tilfelle ville jeg nok gått for rad 2 slik at det går an å strekke ut bena.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
AirBussjåfør
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva er fordelene med Charter Pluss?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SAS Charter Plus
Tilbys på alle charter flyvninger med SAS. Du blir plassert i den fremre delen av kabinen, får servert et 3-retters måltid inkl. tre drikke (ikke champagne). 30 kg innsjekket bagasje og maks 8 kg håndbagasje. Avis på hjemreisen. NB! Mat på flyet er obligatorisk, og SAS Charter Plus kan kun bestilles på reiser av en og to ukers varighet. På reiser fra Gardermoen i perioden 6/10-2012 til 27/4-2013 inngår SAS Fast track og lounge. Fast Track har inngang til høyre i sikkerhetskontrollen og SAS Lounge ligger i andre etasje over taxfree-butikken (trapp og heis ved butikken Fine Food/Salmon House). Her kan du nyte mat og drikke og lese dagens ferske aviser. Boardingkort må fremvises. http://www.apollo.no/no/bestill-din-...-benplass.aspx
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for svar fra dere begge! Setter igrunn bare pris på supplerende svar, jo flere kilder å støtte seg til jo bedre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med 737-700 all-business charter | Someone | Flyforum | 1 | 09-03-2016 14:54 |
Aureal på vigra, pluss diverse charter | flysas94 | Bilder & foto | 4 | 25-07-2011 20:26 |
A319 versus 737-700 og 737-200 | SQ 777 | Flyforum | 4 | 22-10-2008 23:36 |
US Navy C-40 (B 737-700) | raider66 | Flyforum | 2 | 30-10-2005 00:03 |