![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Lurte på om noen hadde kjennskap til systemet til Norwegian når det gjelder cockpit plass? Har sendt ett skriftelig brev og jeg scannet inn OSL kortet mitt på rød sone . Da jeg spør om de kan spørre kapteinen på den flighten om det hadde vært mulig å få sitte i pit "n . Tenkte jeg iallefall skulle prøve :P sendte brevet for 1 uke eller 2 siden , men har enda ikke fått svar ... Mvh Erlend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisann!
Vet det er litt forskjellig praksis på dette. I hht. norwegians regler så skal vel betalende passasjerer ikke sitte på klappsete, men det er i praksis vel opp til kapteinen å avgjøre. Jeg foreslår at du henvender deg til gatepersonellet og forteller om hva du har gjort i forkant for å komme i kontakt med kapteinen. Regner med at de vil spørre kapteinen for deg om de er interessert/har mulighet til å ha besøk på kontoret. Noen kapteiner er positive til det, mens andre ikke synes noe om å ha fremmede folk på klappsete. Lykke til og håper det ordner seg for deg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Policien i NAX er vel at passasjerer ikke skal på jumpseat i FD, men kun ID staff eller S1 crew. Ved smekkfulle fly er vel situasjonen en litt annen og jeg husker fra min tid i Servisair da vi handlet DY at en flight til TRD hadde 2! medlemmer av DDE i cockpit
![]() 'Heeer bli' det liv.."
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er ikke lov som policy hos oss... Utover det så hjelper det å kjenne noen
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja okey, Men jeg prøver
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
det kommer jo litt ann på hvor du skal fra og til da...
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra Gardermoen til Alicante..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En tur innlands er som regel ok så lenge du har flyplass id-kort.
Til Spania er det for langt til at de fleste piloter ønsker en til i cockpit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har sitti på klapp til Spania flere ganger før , satt i 4 timer i b747 til Orlando en gang også . Men det er opp til en hver og enkel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Regler og regler... hehe :P
Det er faktisk crewet det står mest på.. Vis kortet å spør om du får snakke med skipper'n.. Så spør du fint om du kan få sitte under take-off og evt landing. Tror ikke det skal være noe problem. Det er som regel cabinfolka som skal gjøre alt etter "reglene".. å da får du ikke sitte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hehe:P Jeg spør iallefall
![]() Alt var så mye enklere før husker jeg ![]() Men så kom dagen 11/9=/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg kan tilføye at det hjelper å kjenne folk, både far(flere ganger, hovedsaklig kun under takeoff og landing) og jeg har sittet på cockpit jumpseat hos DY, jeg gjorde fordi "noen" i ledelsen i DY mente det kunne være artig for meg( :P ) og vel spurte aktuelle kaptein, men vet at far ofte får hvis han kjenner cockpit crewet eller noen andre kjente, for ham, DY-fjes er ombord..
Jeg satt på jumpseat fra Berlin til Oslo, forøvrig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjenner endel piloter i DY , men de skulle ikke ha den flighten . det hadde jo bare vært flax
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er i grunn å bare være heldig og treffe på rett person. I dag har jeg vært heldig å sitte på klapp på samme dag - på to forskjellige flytyper - BRJ og RNE
Sendte bare en lapp med litt info til meg selv, min interesse og ble etter kort tid vist rundt hele flyet av entusiastiske kapteiner og styrmenn. Det skal også sies at jeg fikk lov til å snakke i speakeren i hele flyet for alle passasjerene: "Cabin Crew, get ready for refueling" eller noe i den duren på litt gebrokken engelsk ![]() Last edited by anders320; 23-07-2008 at 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
JEg fikk sitte på klapp til norwegian fra Værnes til Praha for ett år siden, sendte bare en mail til selskapet der jeg pressenterte meg ol. fikk en vennlig mail tilbake fra kapteinen om at jeg bare skulle vise lappen under boarding
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vaer glad for at det fortsatt er slik, folkens, og vaer deres ansvar bevisst. Det skal kun en tulling til, saa er det slutt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har ikke tatt meg bryet med å spørre så ofte, men sist jeg spurte fikk jeg et veldig vennlig svar fra purser som beklaget at det nok ikke lot seg gjøre. Jeg forstod på henne at kabincrew som oftest ikke ville spørre i cockpit, fordi dette ville sette de i cockpit i situasjon som ikke alle der fremme liker å være i. Hun beklaget så mye (men ingen forespørsel rakk noengang cockpit). Kanskje man må huke tak i kapteinen i det han/hun går ombord...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Jeg fikk i mitt tilfelle skryt fra både purser og kaptein på måten jeg hadde opptrådt på - skrevet en enkel og konsis lapp (faktisk på baksiden av en kvittering) som jeg ba om å bli levert "til gutta der fremme". Ellers bør man være en av de første i flyet så du ikke kommer når det er hektisk. Jeg fikk omvisning rundt hele BRJ`en med forklaring på absolutt alt muligrart og gikk rundt med gul vest ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Klappsete? | barteki | Småprat | 7 | 24-06-2013 16:15 |
Klappsete å drømme om | krølle | Småprat | 0 | 24-03-2013 10:54 |
Klappsete! | S. Holberg | Bilder & foto | 4 | 02-10-2009 19:13 |
Klappsete? | audunn | Flyforum | 47 | 10-08-2007 13:40 |