![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Først av alt; De som så frem til en rapport fra EKs A380, 77W eller lignende til DXB blir muligens skuffet nå
![]() ![]() Emirates Greenwich peninsula - Emirates Royal Docs I dag skulle jeg en tur ut til LCY for litt spotting, og da hadde jeg en fin mulighet til å prøve ut Emirates Air Line, ja Air Line, ikke Airlines. Emirates Air Line er en nyåpnet (28. juni) gondolbane sponset av Emirates, som går over Thamesen, fra Greenwich peninsula til Royal Docs i Docklandsområdet helt øst i London. Etter en kjapp tur med «tuben» til North Greenwich var det bare å gå noen hundre meter mot «Emirates Greenwich Peninsula», som «startstedet» (vet ikke helt va det skal kalles) heter så fint. ![]() ![]() ![]() Fikk raskt kjøpt meg et «Boarding Pass» for den nette sum av £ 4.30 (Må være EKs billigste billett ![]() Etter å ha matet en maskin med Boarding passet slapp man gjennom slusen, og man kunne gå pent og pyntelig opp trappa og for å vente på en ledig vogn. ![]() Boarding-omåredet. Måtte maks vente 3 min her, og fikk plass i en vogn sammen med fire meget høylytte amerikanere -.- Vel, vel det fikk stå til. ![]() «Airborne» ![]() Thames barrier ![]() "Cruising altitude"; 305ft og en fart på 6m/s ![]() ![]() ![]() Olympiastadion. ![]() LCY, med en Q400 fra Luxair på short final i det fjerne. ![]() Kanskje ikke optimalt for folk med høydeskrekk. ![]() Etter en kort tur (kan ikke huske hvor mange minutter det tok), var «flighten» over og det var på tide å plante beina på landjorda igjen. ![]() Så var man på bakken igjen. Tross høylytte amerikanere på tur, må jeg si at turen var vel verdt de 40,- kornene den kostet. Kan trygt anbefales, uansett om man skal bruke banen som et transportmiddel eller bare for moro skyld ![]() (Bilder fra LCY kommer nok ikke før i neste uke) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Haha - genialt! Jeg lot meg lure selv om jeg selv gjorde en lignende rapport i 2009 ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor mange Skywards Miles optjener man? Er der loungeadgang med EK Gold?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Genialt, den skal prøves en dag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har de ikke business class?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Priceless! Takk for titten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!
![]() Quote:
Loungetilgang eller busines class er nok heller ikke å oppdrive, men jeg så en pølsebod utenfor den ene "terminalen" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Morsomt konsept.
Ser produsenten er Doppelmayr, som også har levert et stort flertall av skiheisene her i landet |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Glimrende
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin og overraskende rapport.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates med København-Dubai tur/retur for 3.380 kr. | EvakCPH | Reiseforum | 8 | 22-10-2015 19:00 |
På tur med Air Norway | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 23-06-2014 13:39 |
På tur hjem igjen med Emirates - BKK-DXB-LHR | gardkarlsen | TripReports | 18 | 09-05-2009 10:49 |