![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
OSL - HEL - PEK - HEL –OSL
Hei. Har lagt inn en TR her inne tidligere, og fikk såpass OK tilbakemeldinger at jeg tenkte jeg også skulle forsøke meg på en til. Denne gangen blir det en beskrivelse av årets sommerferie som gikk til Beijing med to voksne og to små barn. Dette var vår første langtur med fly med to småbarn, så jeg prøver å vinkle litt på hvordan det gikk. Ang reisemålet hadde vi lyst til å finne på noe litt mere eksotisk i år enn bare sommerhus i Danmark. Siden vi ikke har vært i Asia tidligere begynte jeg å lete litt i den retningen, og når det dukket opp noen gode tilbud fra Finnair til Beijing brukte jeg ganske kort tid på å selge inn ideen til kone og barn. Pris for økonomiklasse for oss 4 ble ca 14500 kr og det syntes jeg ikke var så ille. Så derfor ble det en tidlig sommerferie på oss i år, den siste uken jeg fant disse prisene fra Finnair. Skulle gjerne allerede reist avgårde på lørdag, men siden vi skulle i bryllup den helgen måtte vi nok pent vente med å reise til mandag. Her vil nå følge poster med beskrivelse av segment for segment av turen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
OSL-HEL
11.06.2012 13:15 - 15:40 Economy cabin, 10C AY656 ERJ190 Tidlig ute på OSL denne mandag formiddagen, da vi valgte å bruke lokalbussen til OSL da vi bor like ved. Den går kun en gang i timen, men det virker meningsløst å parkere på OSL når rutebussen bruker mindre tid til OSL enn shuttelbussene bruker fra parkeringsplassen. Resultatet var at FInnair ennå ikke hadde åpnet skrankene, slik at vi ble til å utforske "kunstverkene" i innsjekkingshallen litt nærmere sammen med barna. Når innsjekk endelig startet var vi kjapt i kø og innsjekk gikk smertefritt. Var heller ikke noe kø og snakke om i sikkerhetskontrollen så vi var kjapt igjennom. Ble til å kjøpe litt mat og drikke på La baguette og slå i hjel tiden med å se litt ut av vinduet. Minstefrøkna er fascinert av alle rullende kjøretøy, og lot seg villig begeistre av fly, baggasjetraktorer og alle andre støttekjøretøy som passerte forbi. Pga litt bleieskift etc var boarding plutselig i gang. Store deler av køen var borte, og det var nesten bare å gå rett inn. Var forberedt på og levere inn barnetrillen ved gaten, men den fikk de plass til i kabinen. ![]() 20120611_123714 by Utpaatur, on Flickr. ERJ190 skulle ta oss til Helsinki. Maskinen, en ERJ190 ga et godt inntrykk. Dette er mitt første kjennskap til Finnair, og også min første tur i ERJ190 så vidt jeg husker. For å slippe stress med sitteplasser og evt splittet familie osv hadde jeg på forhånd reservert seter på alle flighter tur/retur. Dette kostet meg ca 1500 kr. Vi satt voksen og barn to og to etter hverandre ved vinduet på alle flighter. Takeoff på oppsatt tid mot sør på østre bane. Fin utsikt over Jessheim og kunne se vårt eget hus. Fin følelse av akselrasjon i disse mindre flyene. Serveringen om bord var ikke mye å skryte av. Kun et lite glass varm juice. Betjeningen var vel omtrent å sammenlikne som på en ordinær SAS-flyvning. Forøvrig minnet det meste med Finnair meg om SAS med nivå på service, standard osv. ![]() CIMG2101 by Utpaatur, on Flickr. Lyst og greit interiør. Men ikke noe spesielt vakker gardin. Dette var minstefrøknas første flytur, og den gikk greit. Hun var strålende fornøyd med å inspisere det som var av knapper og brytere innen rekkevidde og ellers se litt ut av vinduet. Begge jentene satt ganske greit i ro ved hjelp av noen klistremerkebøker som vi hadde med. Begge fikk også delt ut noen tegnesaker og oppgaver fra betjeningen. ![]() CIMG2103 by Utpaatur, on Flickr. Ganske grei plass til knærne også. De tok ikke helt borti setet foran. Det er egentlig ganske imponerede siden jeg er en lang og stor kar som trenger litt plass. Så dette var ikke ille. Mer enn godkjent fra min side. ![]() Touchdown ca på rutetid. Kom oss greit ut av flyet og over i terminalen, og var veldig glad for at vi nå hadde barnetrillen til minstefrøkna tilgjenglig. Hun går greit, men orker ikke å gå så langt om gangen ennå.. så hun er glad i vognen sin. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
HEL-PEK
11.06.2012 18:05 - 06:55 Economy cabin, 23J AY051 A330 Har vært på HEL tidligere. Synes det er en OK flyplass. Men ble et stykke å gå fra gaten og helt over på andre siden på non-Schengen. Hadde drøye to timer før flighten til Beijing, så ble til å finne en cafe nær gaten og slappe av med litt å bite på. Minstefrøkna er utrolig pappadalt for tiden, så ble ikke lange turen far fikk gå på egenhånd for å ta seg en liten titt rundt på terminalen. Dette er faktisk noe av det far koser seg mest med når han er ute og flyr, så her ble det betraktelig redusert egentid med to små hengende på slep. ![]() 20120611_165909 by Utpaatur, on Flickr. Far fikk ihvertfall tid til å beundre A330 som skulle ta oss til Beijing. Tid for boarding, og de med småbarn ble bedt om å stå klar for tidlig boarding.. Denne dagen var det faktisk bare oss. Vi ble umiddelbart tatt hånd om og dratt foran køen og forbi sperrene, og bedt om må vente litt til de var klare til å ta imot inne på flyet. La merke til at det ble litt diskusjon gatepersonellet i mellom om vi skulle få gå inn før eller etter business, men de ga oss klartegn til å gå inn samtidig som de slapp business frem. Litt nøling fra kabinbetjeningen om barnetrillen, men de ba meg sette den igjen på trappen. Like etterpå kom de og fortalte oss at de hadde tatt den med inn i kabinen for oss, og vi skulle bare spørre etter den når vi skulle ut igjen. ![]() 20120611_172437 by Utpaatur, on Flickr. En litt annen vinkel mens vi stod på bruen og ventet på å få gå inn. Takeoff ca på tid. Betraktelig mykere akselrasjon på A330 men vi kom oss i lufta til slutt. Kabinen her ga også et greit inntrykk, og det meste her minner meg også om SAS. Et greit underholdningsystem som virket til å være av nyere dato. Virket som litt treg respons på touchscreen, så føltes som man måtte trykke så hardt at du dyttet hele setet fremover. Heldigvis bare kona som satt der, da minstefrøkna også viste interesse for seteryggen foran seg. Ungene roet seg heldigvis ned med litt tegnefilm. Ang seter satt vi to og to etter hverandre. Syntes det fungerte greit. Kunne sikkert vært praktisk og hatt en 4’er på midten sammen også, men jeg kan ikke fordra og ikke se ut av vinduet. I hvert fall kranglet ikke jentene. ![]() 20120611_174004 by Utpaatur, on Flickr ![]() 20120611_174102 by Utpaatur, on Flickr. Var ikke så ille beinplass for meg her heller. Ellers ganske komfortable seter. Servering etter ca en times tid ut i flighten. Var en standard kyllingrett med noe potet og grønnsaker og en liten muffins til dessert. Greit nok. Ungene spiste også litt. Kabinbetjeningen ombord var så vidt jeg kunne se i vår del av kabinen stort sett kinesiske. Opplevde de stort sett som hyggelige og imøtekommende. Hadde planlagt at ungene skulle sove det meste av turen, siden det var en kvelds og nattflight, og det korresponderte ganske bra med deres vanlige leggetid. Men noe gikk litt feil her. Eldstemann på 4 var ganske grei. Hun sov ikke så mye, men hun satt i det minste pent i setet sitt og så på tegnefilm. Minstefrøkna var det verre med. Hun fikk seg en liten høneblund litt for tidlig, og var dermed nesten umulig å få til å sove igjen. Hun fant ikke roen heller, så hun var opp og ned frem og tilbake. Når hun ble forsøkt lagt på fanget eller i setet så ble det bare hyling og skriking. Ikke noe særlig behagelig for hverken medpassasjerer eller oss. Så mor og jeg vekslet mellom og ha henne på fanget for trøsting og soving den natten, så kan ikke si at noen av oss akkurat følte oss så veldig opplagte når vi kom frem. ![]() 20120611_194835 by Utpaatur, on Flickr. Liker på en måte godt å sitte ved vingen. Synes den gir et veldig fint motiv med utsikten bak. ![]() 20120611_194841 by Utpaatur, on Flickr. Passerer over Gobi-ørknen på vei ned mot Kina. ![]() CIMG2115 by Utpaatur, on Flickr. Men, solen dukket nå opp igjen utenfor vinduet tidlig på morgenen. Hyggelig og se den rødlige og øde horisonten og Mongolia og Gobiørkenen under oss. Natten ble brukt til å passere dette uendelig store Russland. Dette var mitt første møte med Asia. Tok bare et par timer herfra og ned til Beijing, og fikk nesten følelsen av at innflygningen startet over Mongolia. På denne tiden ble det også servert en liten frokost, som bestod av et slags rundstykke og noe tilbehør. Landet igjen ca på tiden og ingen spesielle ting å nevne foruten at det var et gigantisk område og utrolig mange store og flotte terminalbygg her i PEK. Vi ankom terminal 3. Og jeg ble vanvittig imponert over hvor flott, lyst og luftig det var her. Alt var også utrolig moderne. Selv ble jeg bare gående rundt å titte opp og beundre denne utrolig flotte terminalen. Visumkontrollen tok ikke mange minuttene og vi ble greit ønsket velkommen til Kina. Et lite tog tok oss inn til hovedterminalen for å hente ut bagasje osv. Mot normalt kom faktisk all vår bagasje ganske raskt på båndet. Allerede her så vi de første tegn til Kinesisk orden, da de hadde egne folk som rettet opp alle kofferter og stilte de pent på samlebåndet med hendelen lett tilgjengelig. ![]() 20120612_065741 by Utpaatur, on Flickr. Veldig flott på flyplassen der vi kom inn fra gateområdet. Ved taxi terminalen siktet vi oss inn på de offisielle taxiene og gikk for de. Hadde planlagt godt og printet ut et kart til hotellet med Kinesisk skrift, men det var tydeligvis ikke bra nok så sjåføren ringte hotellet selv og fikk instruksjoner dit på kinesisk. Det fungerte egentlig ganske greit. Morgentrafikk denne morgenen, som det sikkert er hver morgen.. så turen tok nærmere 2 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oppholdet:
Vi bodde på Lee Garden Service Apartments like ved hovedgaten Wangfujing. Her bodde vi i en ganske romslig 3 roms leilighet med alle nødvendigheter. Den kostet ikke noe spesielt mere enn et middels hotelrom ville ha gjort. Betjeningen var hyggelig og standarden ganske OK. Det var viktig for oss at jentene kunne sove separat fra stuen og sovne på hver sitt rom. Og det fungerte ganske OK. Et supermarked lå like rundt hjørnet, så det var enkelt og greit å fylle opp kjøleskapet med drikke og andre småting man trengte. ![]() CIMG2554 by Utpaatur, on Flickr. Lee Garden Service Apartments. Grei beliggenhet til det meste man trengte. ![]() CIMG2557 by Utpaatur, on Flickr. Stuen med spisestue. ![]() CIMG2556 by Utpaatur, on Flickr. Det ene soverommet. Begge soverom hadde tv, kontorpult m/internett, walkincloset og bad. Eneste minus var ankomsten. Siden vi kom tidlig på morgenen ønsket vi garantert hotellrom, så dette hadde jeg bestilt via Hotels.com fra dagen før. Jeg hadde også informert om dette på bestillingen. Allikevel klarer de å prøve seg med at det ikke er noen ledige rom klare. Så når jeg forklarer dette nok en gang med litt irritert tone, ja da ble det plutselig et ledig rom til oss alikevel. Vi besøkte byen litt på kryss og tvers, og så vel de ‘vanlige’ tingene. Den forbudte by, Sommerpalasset, Den Kinesiske Mur, Himmelens Tempel, OL-landsbyen osv. Lar noen av bildene tale for seg selv. ![]() CIMG2553 by Utpaatur, on Flickr. Hutonger og trange smug. Slik jeg ofte har tenkt på når jeg hører om Beijing. Er færre igjen av disse nå. Men disse har blitt trendy å bo i omtrent slik som Grünerløkka. ![]() CIMG2480 by Utpaatur, on Flickr. Himmelens tempel. Stort parkområdet hvor også mange lokale tar morgengymnastikken. ![]() CIMG2517 by Utpaatur, on Flickr. Beihai-parken. Stor offentlig park hvor det kryr av folk. Fult av pagoder og skyggefulle trær. ![]() CIMG2473 by Utpaatur, on Flickr. Mye flott i Keiserens hage ved Sommerpalasset. ![]() CIMG2428 by Utpaatur, on Flickr ![]() CIMG2394 by Utpaatur, on Flickr. Vanvittig mye flotte bygninger ved Sommerpalasset. ![]() CIMG2366 by Utpaatur, on Flickr. Av litt mere moderne arkitektur har man bla Fugleredet i OL-parken. ![]() CIMG2320 by Utpaatur, on Flickr. Hvor skal man ikke se på Pandabjørner enn når man er i Kina? Populært blant jentene våres. Aner ikke hvor mange forskjellige nye pandabamser vi hadde med hjem etter dette. ![]() CIMG2297 by Utpaatur, on Flickr. Nattmarkedet var et sinnsykt utvalg med alle mulige sære matretter. ![]() CIMG2300 by Utpaatur, on Flickr. Noen sultne på blekksprut elller larver ? :-) Så mye mere sære ting enn dette også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oppholdet, del 2
Mitt inntrykk av Beijing var at dette var en moderne, flott og godt organisert by. Rent og pent, og så ingen tiggere eller hjemløse på gatene. Kineserne var for det meste hyggelige folk, og vi opplevde ikke noe ubehagelig. Med unntak av en ting.. vi hadde med oss 2 platinablonde småjenter. De fikk i overkant av oppmerksomhet. Folk pekte og skulle ta bilder av oss hele tiden, både med og uten vår tillatelse. De frekkeste skulle absolutt ta dem på håret eller huden, og noen prøvde og løfte opp ungene for å ta bilde sammen med dem. Så vi måtte etterhvert tilpasse oss med å skjule håret så godt vi kunne med capser, holde oss unna de mest folkerike områdene osv. Hadde stort sett pent vær, og de høye temperaturene hadde ennå ikke satt inn, men lå behagelig under 30 grader. ![]() CIMG2122 by Utpaatur, on Flickr. Himmelensport ved enden av den Himmelske Freds plass. ![]() CIMG2141 by Utpaatur, on Flickr. Innenfor ligger den Forbudte By. Nå åpen for alle som er villige til å betale for å komme inn. ![]() CIMG2154 by Utpaatur, on Flickr. Vistnok jo styggere og fælere figurer, jo flere onde ånder skremmer de unna. Er ingen ekspert på kinesisk mat, og vi har sikkert tråkket på noen etiketteregler og bestilt noen ubegripelige ting å spise. Ble møtt med noen strenge blikk og oppgitte sukk de første dagene, men tror vi fikk litt tak på det utover uka, i takt med spisepinnene. Har siden lest om hvordan Peking Duck skal serveres, og innser nå alle tabbene vi gjorde. ![]() 20120616_211406 by Utpaatur, on Flickr. Kinesisk øl blir godkjent under tvil. Stort sett alt for lyst og smakløst etter min smak. Veldig greit å komme seg rundt med taxi. Det koster nesten ingenting og de finnes over alt hele tiden. En typisk kort tur koster bare 10-15 kr. Veimerking er tydeligvis bare veiledende, og 3 kjørefiler blir uten problem omskapt til 5-6 biler i bredden. Turen til muren og Hulong Temple gjorde vi ved hjelp av en privatsjåfør vi leide hele dagen for ca 800 kr, og dette dekket alt unntatt gondolbanen opp til muren ved Mutianyu. Hadde på forhånd funnet frem til han hjemmefra på bakgrunn av gode kritikker jeg fant på nettet. Og han viste seg veldig hyggelig og pålitelig. Skulle noen senere trenge tips til en god sjåfør kan jeg godt formidle dette. ![]() CIMG2162 by Utpaatur, on Flickr. For å komme opp på muren ved Mutianyu må man kjøre gondolbane. En luftig opplevelse. Om man vil kan man kjøre en slags 'berg og dal bane' ned igjen. ![]() CIMG2221 by Utpaatur, on Flickr. Utrolig konstruksjon. Et vanvittig svært byggverk som strekker seg så langt øyet kan se fra fjelltopp til fjelltopp. ![]() CIMG2174 by Utpaatur, on Flickr ![]() CIMG2276 by Utpaatur, on Flickr. Ikke så langt unna ligger Hulong Temple. Et parkområdet på et gammelt tempel. ![]() CIMG2267 by Utpaatur, on Flickr. En Buddahfigur kan tydligvis aldri bli stor nok. Jeg nevnte kinesisk orden tidligere. De har altså folk stående over alt som rydder søppel. Det finnes knapt en papirbit å se på bakken noe sted. Selv på motorveien stod det en personer i orange drakt og bare venter på å løpe over motorveien med livet som innsats for å plukke evt søppel folk kaster fra seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
PEK-HEL
18.06.2012 10:55 - 14:25 Economy cabin, 29J AY052 A330 En fin uke fløy unna på kort tid, og vi måtte litt motvillig reise hjem igjen. Eneste angeren på denne ferien var at vi ikke hadde bestemt oss for å bli noen dager lengere. Men, da har vi en unnskyldning for å kunne reise tilbake siden. Fortsatt mye spennende jeg kunne tenkt meg og sett. Tok en Taxi til flyplassen, og var fremme i ganske god tid pga lite trafikk denne morgenen. Innsjekk var heldigvis åpent slik at vi fikk levert fra oss baggasje uten noen form for kø. Innsjekkingsterminalen var også utrolig flott. Var fortsatt stille denne morgenen, så det føltes ganske rolig og behagelig. Tok toget ut til terminalen, og ble henvist til fasttrack pga barnetrillen. Betjenten var usedvanlig blid og morgenfrisk. ![]() 20120618_082326 by Utpaatur, on Flickr. Innsjekkingsområdet på Terminal 3. ![]() 20120618_084052 by Utpaatur, on Flickr. På vei mot sikkerhetskontrollen. Deretter var de emigrasjonskontroll. Her ble vi stående i kø en god stund, da det kunne virke som kontrollen for å få reise ut av landet nesten var mer omfattende enn å få reise inn. Virker som dette kan være et fint sted for de som er interessert i å spotte. Flere litt uvanlige selskap for oss vestlige, og fin utsikt for landing og takeoff på enden av piren. Også så klart en god del store maskiner stående parkert utenfor nyvaskede ruter. ![]() 20120618_095123 by Utpaatur, on Flickr. Utsikt fra gateområdet. ![]() 20120618_094923 by Utpaatur, on Flickr. A330 som skulle ta oss vestover igjen. Pga bleieskift osv kom boarding litt brått på oss igjen, så ingen kø å snakke om når vi kom frem til gaten. Litt annen praksis her tydeligvis, da her fikk ingen triller bli med ombord. De hadde nok ventet oss, da det stod en person klar med baggasjetag med vårt navn på for å tagge og stue bort vår vogn. Vel ombord på plassene våres kjente jeg at jeg måtte telle litt på knappene, når noen medpassasjerer høylytt og demonstrativt må gjøre en sak ut av de håper alle disse ungene om bord skal sove mest mulig. Litt til pass for dem at de havnet i et område med ganske mange småbarnsfamilier med ymse forstyrrelser under turen. Fant oss godt til rette og takeoff omtrent på tide. Så langt har Finnair vist seg ganske presise. ![]() 20120618_102734 by Utpaatur, on Flickr. Beinplassen ca fortsatt den samme. Må være et godt tegn. ![]() 20120618_175806 by Utpaatur, on Flickr Flighten til HEL kan vel egentlig stort sett beskrives slik som flighten til PEK. Betjeningen om bord en blanding av finner og kinesere, alle ganske hyggelige. Ble servert et smakfullt måltid som bestod av en biffgryte med poteter og grønnsaker en drøy time ut i flighten. Seteplassene var ca de samme som på turen ned. Tiden gikk stort sett med til å aktivisere to små som helst ville pendle mellom far og mor, så ble ingen tid for far til å se noe film i ro og fred. Heldigvis stille og rolig på denne turen. Eldstemann var våken, men minstejenta sovnet på eget initiativ for et par timer. ![]() 20120618_175820 by Utpaatur, on Flickr. En eller annen plass over det øde Russland. ![]() 20120618_180419 by Utpaatur, on Flickr. En lang tur nærmer seg slutten. Ca halvannen time før landing ble det servert et nytt varmt måltid. Denne gang en kylling&pastarett gratinert med ost. Dette er alltid en favoritt på middagsbordet hjemme, så dette måltidet satte faktisk begge jentene til livs. Landing på tide og klart for et nytt totimers opphold i HEL som ble benyttet til de vanlige aktivitetene. ![]() 20120618_144034 by Utpaatur, on Flickr. Terminalen i HEL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
HEL-OSL
18.06.2012 15:55 - 16:25 Economy cabin, 10C AY659 ERJ190 ![]() 20120618_144518 by Utpaatur, on Flickr. ERJ190 klar for å frakte oss siste etappen hjem. Alt gikk på rute og track, og kan egentlig oppsummeres helt likt som i beskrivelsen OSL-HEL. Tror faktisk også vi hadde de nøyaktig samme setene. ![]() 20120618_153646 by Utpaatur, on Flickr ![]() 20120618_153623 by Utpaatur, on Flickr Ankomst OSL forløp problemfritt. Men uten barnetrille, og rullebånd som stod så ble en vond og lang tur for rygg med bæring av småbarn. For en gang skyld kom vår bagasje ganske raskt, så for å rekke vår buss som går på timesbasis, lot vi taxfree være taxfree og satte heller kursen hjemover. Kort oppsummert så var vi alle utrolig fornøyd med reisen, og synes vi fikk ganske mye for pengene ved å reise litt før høysesongen. Kina er et spennende land både for liten og stor. Dette er vår første langtur med to små, og syntes det forløp egentlig ganske greit. Kona var mest skeptisk, men alle hennes bekymringer (og resten av familiens) forsvant egentlig ganske raskt. Vi opplevde at bare vi tok hensyn til barna så gikk det ganske bra. De hadde også veldig få problemer med jetlag. De husker like godt, eller kanskje bedre, turen til den store lekebutikken og ettermiddagsbesøkene i badebassenget som besøket på muren. Finnair opplevde jeg også som et bra selskap, og reiser gjerne med de igjen. Til Asia synes jeg de har et bra konsept og en fortreffelig beliggenhet på sin hub. Vi har blitt mere sultne på Asia, og dukker det opp noen gode tilbud er det ikke umulig at jeg vil reise med dem igjen til de kanter av verden. Med små barn med seg trenger man nesten ikke business billetter, men blir gjerne vinket foran og får litt snarveier her og der. :-) For de av dere lesere som fortsatt henger med her til slutten, takk for oppmerksomheten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott reiserapport! Keiserens hage og alle de flotte byggene gjør PEK til en fristende destinasjon, og den er jo ganske lett tilgjengelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for fin tripreport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra rapport, vekket mange gode minner :-) reiste også til Kina med barn når min datter var ca 14 måneder i 2008 , hun fikk også svært mye oppmerksomhet overalt pga blonde krøller, men det ble aldri ubehagelig (jeg er 190cm og 100+kg, så da holder det som oftest med et stygt blikk om noen begynner å bli nærgående, spesielt i Kina hvor få er over 170cm/60kg ;-) ).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Utrolig velskrevet rapport. Kina er absolutt på min "to-do-list" og Beijing virker jo som en fantastisk by. Tusen takk for at du delte turen din med oss!
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da har jeg fått lest gjennom en flott rapport, takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Inspirerende lesing og bra bilder. Har sett lite bilder av terminal 3, så det var jo fott at du knipset litt bilder derfra. Har hørt litt ulikt om Beijing, da i forhold til trafikk og smuss, men etter å ha lest din rapport ser jeg fram til min tur som har avgang 20. Juli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra TR. Jeg har selv barn på samme alder, og synes det er morsomt å lese andres erfaringer fra reiser med barn. Det kan til og med hende at man plukker opp et lite tips eller to.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott rapport dette Utpaatur - takk skal du ha
![]() Beijing ser ut som et spennende reisemål, og må vel besøkes etterhvert. I tillegg ser det jo ut som at Finnair leverer et ganske bra produkt samt relativt godt med plass i eco. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superflyer
|
![]()
Flott rapport dette, artig med så mange fine bilder. Takk for at delte dette med oss
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tusen takk for en velskreven rapport!
Har en dag å slå i hjel i Beijing i September så denne rapporten var midt i blinken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes det er hyggelig å lese rapporter fra samme klasse som vi pleier å reise på selv.
Veldig bra rapport ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott rapport, har selv 2 turer dit nylig og ser at vi har dekket mye det samme ja..
bra at noen har tålmodighet til lage rapporter
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei igjen.
Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger. På en måte litt ok å lage en TR også, da gjennopplever man på en måte ferien på en litt mere strukturert måte og har den dokumentert om man skulle glemme noe siden. ![]() Fint hvis noen av dere får nytte av denne. Ellers er det alltid OK for oss småbarnsforeldre å utveklse reiseerfaringer. Synes en veldig høy andel av TR fra langreiser her på forumet foregår foran gardina, så noen av oss må jo nesten lage en rapport for 'almuen' også. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair med rute til Beijing Daxing | Someone | Flyforum | 2 | 20-11-2019 15:28 |
Finnair med ny rute til Xi'an | jefi99 | Flyforum | 4 | 28-04-2013 00:47 |
Med Finnair til Helsinki... | EB | TripReports | 12 | 12-12-2008 00:05 |
Familietur til solen i november | CK | Reiseforum | 13 | 24-04-2008 09:54 |