![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1215027.ece
Noe må jo gjøres, penger må tjenes. det ser jo ut som begge sider har forstått dette ifølge artikkelen.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Slik det fremstilles kan det virke som det ikke nødvendigvis er nedlegging av ruter, men mer sannsynlig at rutene betjenes av andre selskaper.
Er det for eksempel en mulighet at Air Baltic flyr til andre destinasjoner enn til Latvia fra Norge? Kan en ende opp med at f.eks AirBaltic flyr Oslo - Barcelona? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Passasjerene bryr seg overhodet ikke og har ikke omtanke for SAS i denne situasjonen. Og jeg må jo innrømme at jeg heller ikke bryr meg om kjøpmannen på hjørnet går konkurs når jeg har Rema 1000 på det andre hjørnet....spesielt når kjøpmannen har redusert servicen til et minimum og jeg får samme produkt billigere hos Rema 1000. Slik fungerer flybransjen også og SK har kommet til det punkt om de skal videre eller rett og slett overføre mer og mer til andre selskaper i gruppen.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vel da blir det Spanair til Spania, BMI til UK, LH til Tyskland, etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det er jo også mulig at f.eks. WF kan fly ruter SAS Braathens flyr i dag - enten med for stort matriell eller for høye kostnader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Her har vi truffet sakens kjerne! SK må forstå at B737 ikke egner seg like godt i alle ruteområder. Det finnes en rekke strekninger i Norge som i dag kan opereres med Q400 på noen eller alle frekvenser. Et godt eksempel er OSL-KRS og OSL-Mørebyene.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kanskje det presser frem et behov at SAS endelig skaffer seg noen mindre jetfly?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Lederen i Norske SAS-flygeres forening, Jack Netskar, sier at han har et håp om løsning i forhandlingene mellom SAS og pilotene som pågår i Stockholm i dag.
http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5462102.html
![]() |
#14 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
50-seters CRJ'er kan man antagelig naa lease til historiske bunnpriser, og det er fordi operatoer etter operatoer har funnet ut at det ikke er mulig aa tjene penger paa dem med dagens prisnivaa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Er de billigere, eller bedre eller hyggeligere eller "all above"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er ikke alltid økonomien som er viktigst??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det som betyr noe er produktet. Jeg ønsker å beholde mangfoldet. Vil vi ha bare kjedebutikker og lavprisselskaper (eller bare nettverksselskaper for den del)? Det er i utgangspunktet helt ok å velge lavpris, men å gå med tunnelsyn kun etter pris blir rett og slett bare for dumt. I Norge har man gått så mye etter lave priser på f.eks. daglivarer at man har et sensasjonelt dårlig utvalg (og kvalitet). Jeg støtter tanken om at dyrest ikke alltid er best, men man må kunne klare å løftet blikket LITT over prislappen. Hvis ikke taper vi i lengden likevel. Cloudius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg ønsker ikke en utvikling der vi sitter igjen med kun lavpris-/punkt-til-punkt selskaper. Det er veldig kjekt å ha en rekke lavprisselskaper som "disiplinerer" nettverksselskapene og dermed kan presse det generelle prisnivået ned og bidra til at nettverksselskapene blir mer effektive og innovative. jy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Hvorfor tror du nettverkselskapene tar etter LCC?? Det vesentlige her er også at det reisende publikum knapt nok vet hva et nettverkselskap er kontra lavkost punkt til punkt. Og lavkostselskapene her vært meget flinke til å starte nye nonstop ruter fra steder som knapt nok har hatt flytrafikk i det hele tatt. For ikke å snakke om direkteruter fra distriktsnorge og ut i Europa. ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sier det nok en gang. Man trenger ikke noe spesiell service etc på korte hopp i Europa.
Pris er det eneste den store horde ( inkl. meg selv ) ser på. Kort og godt BUSS. Men nettverksselkapene vil i all framtid ha jobben å feede inn i sine systemer. Da kan de også selge restseter med noe mat og service til sine respektive huber for de som kun skal dit. Jfr. LH, KL, AF BA etc. MEN DET JEG UNDRER PÅ ER HVA VIL SKJE DERSOM LH TAR OVER LANGRUTENE FRA SK . VIL DE DA FLY DIREKTE UT I VERDEN FRA SKANDINAVIA PÅ SK'S VEGNE, ELLER BLIR VI ALLE FEEDET NED TIL FRANKFURT ETC. Frankrurt er en skrekk og gru flyplass hvis en skal videre. Har i den senere tid landet med uteparkering 30 min før connection, og spurtet ombord i neste oversjøiske fly akkutat på avgangstid. LH er topp, men Frankrurt frister ikke. Da er AMS bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OY-KBM, før og nå. | Piddien | Bilder & foto | 9 | 01-08-2011 20:05 |
LN-KKD før og nå | putzmeister | Bilder & foto | 5 | 17-01-2010 21:16 |
Like før nå.. | Jens W | Flyforum | 0 | 14-01-2007 10:07 |
Nå er det like før... | Thomas | Flyforum | 10 | 29-04-2006 03:50 |