![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi skal en kjapp tur til Venezia nå og vet det er varmt og mye turister, Noe som spesielt anbefales ? Severdigheter, restauranter, annet ? Noen bademuligheter ??
![]() |
#2 |
Legal Eagle
|
![]()
Jeg har ingen erfaring med å bo på hotell i selve Venezia, så det får andre mene noe om. Men hvis du vil ha pauser fra alle turistene, går det an å bo i en by eller landsby utenfor, og heller ta tog eller buss inn. Jeg vet om flere som har flydd fra Rygge til Treviso, og bodd i Treviso med hell. De har tatt tog fram og tilbake til Venezia. Ellers finnes det mye strender rundt Venezia. I farten kommer jeg på Lido di Venezia og Lido di Jesolo. Selv har jeg bodd på hotell på stranden i Jesolo, noe som var et helt greit sted med greie hoteller og mye god mat. Derfra går det busser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Billigmat:
Ae Oche. Popular pizzakjede, lite besøkt av turister. Birraria la Corte. Trendy sted med pizza og godt fatøl, hjemmelaget pasta, angusbiff og bøffelkjøtt. Trattoria Pizzeria "Aciugheta". Litt bak Dogepalasset. Vår beste pizzaopplevelse! Litt høyere prisklasse: Raffaele. Anbefales på det sterkeste. Do Forni. Også topp mat. Bodde på Hotel Best western Ala i begynnelsen av juli. Sentralt og bra. Det værste turisttrykket finner du på "maurstien" mellom Rialtobroen og Marcusplassen. Du skal bare ett kvartal unna for å finne "roen". God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selv om dere ikke er så opptatt av kunst, er likevel Gallerie dell'Accademia verdt et besøk. Her kan man se noe av det ypperste som er prestert av malerkunst de siste 800 år.
Glassblåsing på Murano kan også være morsomt å se på. Mye av det de produserer er litt "over the top" for meg, men det er fasinerende å se hva de får til å skape. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Venezia vil forby trillekofferter | hifiman | Reiseforum | 4 | 27-06-2015 13:50 |
Venezia i går | Vidar | Bilder & foto | 14 | 02-02-2012 23:32 |
Husrom i Venezia? | S. Holberg | Reiseforum | 5 | 07-03-2011 11:45 |
Hotell i Venezia! | OSL-MRU | Reiseforum | 2 | 05-04-2010 21:48 |
Reisetips Italia ?? (Toscana & Venezia) | ENGM RAMP | Reiseforum | 18 | 30-08-2008 11:51 |