![]() |
|
![]() |
#1 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Overskriften på reportasjen er litt misvisende for det innholdet som faktisk er interessant:
Quote:
Quote:
Det mer spennende er blandt annet: Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sammenlikningen med mobilbransjen er litt søkt, iallefall i forhold til Norwegian. For mobilbransjen er det et poeng å inkludere kostnaden ved bindingen til et abonnement, fordi det er kostnader man ikke kommer utenom. For en flyreise er det vel få gebyrer som kunden må betale om vi ser på en reise man booker med Norwegian, iallefall (som er selskapet som er nevnt i artikkelen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Og "Nettsiden er ikke funksjonell nok": kanskje han har fulgt med på flyprat eller at CK har informert ham?
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Synes også sammenlikningen er dårlig. Det eneste jeg dog synes er villedende er når selskaper som f.eks. Ryanair og Wizz Air reklamerer for priser som ikke er inkludert det pålagte bestillingsgebyret som tross alt ikke er valgtfritt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Alle gebyrer som er non-optional burde helt klart vises i billettprisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sammenligningen er som andre nevner ganske dårlig. Poenget derimot er der, billetter som arveteres til en ekstremt lav pris og som ikke er mulige å få kjøpt til den prisen er jo helt feil. Dette gjelder vel i liten/ingen grad Norwegian, men heller Ryanair etc.
Ellers enig i at det er en myte at Norwegian er billigst av de 2. Min personlige erfaring tilsier at det er nokså likt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg synes også Bagatelle vs McDonald sammenligningen er flåsete. I dette tilfellet er det vel Burger King vs Mc Donald, da ingen av disse produktene er vel annerkjent som noen høykvalitetsprodukter.
Jeg synes også det holder nå med å terpe på hvor ekstremt dyre billettene til konkurrentene blir når gebyrene er lagt på.. Jeg tror folk har tatt poenget og at den vanlige (norske) forbruker er oppegående nok til å se på totalprisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når det gjelder prissammenligning er jeg enig i at mobileksemplet blir litt søkt. Eneste alternativet er hvis man greier å finne en produktsammensetning som 80% av kundene kjøper og dermed sammenligne prisene basert på det. Men samtidig ser jeg ikke helt at det ville gitt noen som helst merverdi uansett. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
At DY kan vaere dyrere til tider er OK, men at det er saa veldig mye paa grunn av gebyrene tviler jeg paa. Det er vel neppe snakk om mer enn en 100 lapp paa en vanlig bestilling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Moralen må vel være at folk selv må ta ansvar for å finne ut hva som lønner seg for den enkelte tur. Det finner man ut ved å søke forskjellige alternativer. Ofte kan det lønne seg å ta det ene selskapet den ene veien og det andre den andre. Det finnes ingen fasit på hva som lønner seg og det vil variere fra tur til tur.
Er forskjellen i pris kun det som evt. kommer i tillegg for bagasjegebyr, er det etter min mening ingen reell forskjell i prisen. Er forskjellen kun noen tiere hit eller dit, vil jeg velge det selskapet jeg har mest lyst til å fly med, men begynner vi å snakke flere hundre eller tusen kroner, har det selvfølgelig stor betydning. Jeg har aldri skjønt denne gebyrkrangelen, det er bare slik det er og jeg, og jeg tror folk flest med meg, klarer fint å finne fram i denne prisjungelen! Dersom noen har fått forståelse for at det ene alternativet alltid er billigst, så har reklamen virket, og det er jo derfor reklamemakerne får goidt betalt for å utarbeide kampanjene. Andre prefererer kanskje det "dyrere" selskapet fordi de har en formening om at produktet de får er så mye bedre enn en det andre, selv om forskjellen kanskje bare består i en kopp kaffe. Jeg vil understreke at disse betraktningene gjelder folk som skal på feriereise o.l., siden de som reiser i embeds medfør gjerne vet utmerket godt hva de vil og skal ha så denne kategorien av reisende tror jeg kan holdes utenfor denne debatten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Jeg har stor forståelse for at SAS føler de kommer uforholdsmessig dårlig ut på prisoppfattelse kontra DY. Men samtidig så kan jeg ikke forstå hvordan kravet om at alle gebyrer skal inn i billettprisene skal hjelpe på dette mot DY.
Hos DY kan du reise for den prisen du får oppgitt, du velger selv om du vil ha noe ekstra. DY har i prinsippet fire gebyrer/priser som SAS ikke har. Av disse så er alle valgfrie, men DY gebyret for gjenomgående reise inn i prisen. Så dette gebyret bortaller i denne sammenheng. Da gjenstår man med tre stykk: Kredittkort, Bagasje og Sete. Disse er jo helt klart valgfrie, og seteproduktet er vel ikke helt det samme heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det bør også nevnes at ved Fullflex-billetter så er det bare en eventuell kredittkortavgift som kommer i tillegg siden forhåndsreservert sete og et kolli bagasje inkludert.
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Nå er det vel ikke dette tråden handler om .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt off-topic, men ENDA en ny sjef i SAS??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Han fikk en av stillingene som ikke ble fylt ved siste 'rokkering' ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Huffamei..
Eivind Roald gjorde et halvhjertet forsøk på denne argumentasjonsrekken hos dagsnytt 18 i dag 5/6. Opp som en hjort og ned som en lort; han ble dessverre avkledd.. ![]() http://www.nrk.no/nett-tv/kategori/10138/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Hvor valgfritt er det egentlig å reise uten koffet på en shoppingreise til London?"... vel, ikke akkurat årets mest glupe uttalelse.
SAS sin markedføring med bruk av "0,-" for barn i sommer har jo vært kommentert her inne tidligere, og det var vel gangske stor skepsis, og nå slo den altså tilbake på dem, dessverre. Grosvold virker litt oppgitt og sier "vi er ikke helt idioter vi som reiser heller.... ".... Kanskje ikke nødvendigvis er så veldig smart å idiotforklare Norwgian-kunder... Og Skånvik viser til at de som bestiller billetter sammen (familier) faktisk får sitte sammen, og at de ikke blir spredt rundt om i flyet, noe SAS-talsmannen forsøker å skape inntrykk av. Vil vel ikke si at SAS kom så godt ut av dette, selv om mange lar seg irritere over gebyrer. Last edited by AirbusTrond; 05-06-2012 at 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Siden "alle" tror at Norwegian er billigst betyr bare det at de har lykkes med markedsstrategien sin.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mail fra Eivind: Kjære lojale SAS kunde | SpotOn | Småprat | 18 | 15-11-2017 11:43 |
24 Mai 2017.Interview with SAS' Eivind Roald Fra Nye OSL Lounge Executive | MCO-WDW | Flyforum | 0 | 25-05-2017 18:57 |
Intervju med Eivind Roald i Business Traveller USA | SQ321 | Småprat | 0 | 29-03-2016 08:29 |
Ny mann i SAS - Eivind Roald | Maltwhisky | Flyforum | 2 | 11-01-2012 09:33 |