![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Rickard Gustafson sier at det ikke blir aktuelt å opprette et eget selskap (for å få ned enhetskostnader) slik Iberia, Austrian og Lufthansa har gjort/vurderer å gjøre.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Det har de vel allerede forsøkt, ref. Snowflake?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,622
|
![]()
Nja, de har jo prøvd seg. Men det som nå skjer er vel mere at man deler selskapene i to. En europeisk LCC del og en LH del. Noe som vel ikke er så stort poeng for SAS. Da man egentlig er en Nordisk operatør med noen lange ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
Ja, man skal holde nallerne fra lavprissegmentet, hvis ikke man er "født" ind i det! Det har Cimber på tragisk vis erfaret. Ligeledes var SAS heller ikke gearet til Snowflake-konceptet (som sikkert ville have været en succes og godt brand hvis det havde været et single og af SAS uafhængigt koncept). Mit håb for mit selskab er, at vi begynder at søge mere tilbage til rødderne som full service selskab med et til tiden passende omkostningsniveau og godt servicetilbud til vores kunder og det nordiske marked.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Vist jeg husker riktig ble det vel vurdert å opprette et lavprisselskap i SAS-konsernet som skulle operere på norsk innenriks for noen år siden. Mener det var i forbindelse med at bonus-forbudet ble innført og SAS ikke lengre kunne tilby alle tjenester som forventes i et full-servicekonsept.
Men ta denne påstanden med en klype salt. Kanskje noen kan bekrefte eller avkrefte denne påstanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
![]()
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Snowflake fløy ruter fra Skandinavia til destinasjoner ved Middelhavet basert på et lavpris/lavservicekonsept som riktignok ikke skilte seg veldig fra moderselskapet. Det er jo ikke dette Lufthansa og Austrian planlegger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
SAS Commuter, Snowflake, var ingen suksess. SAS har vært delt i fire produksjonsenheter, eneste konsekvensen var et totalt uens produkt. Selv når det het SAS Braathens så forventet man samme konsept i hele Skandinavia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
|
![]()
Nei, etter en lang og omtrent uavbrutt rekke med fadeser rundt om i verden, får man håpe dette er lagt i graven for godt. Et konsistent og enkelt konsept på kort- og langruter er imho alt som skal til. Men det blir vel for enkelt .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Det som står i artikkelen ang. Austrian er heller ikke helt korrekt, siden det ikke kun gjelder Europa, men også langrutene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
Snowflake fikk derimot en ganske kort karriere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
|
![]()
Commuterfeeding er en helt annen greie. Se bare på alle selskapene som flyr småjet'er og prop for storselskapene her borte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Joda, men noen økonomisk suksess var det ikke, de fikk holde på siden man regnet med at feed inn til de andre rutene veiet opp. De fløy derfor til ukurante tider og hadde mye dødtid på flyene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Tror ikke det er lurt for SAS å danne noe nytt nå, når dem endelig har samlet alle SAS-enhetene til ett selskap. (Nesten alle Norge-flyene er malt om til 3-flaggsvarianten)
Og Snowflake var heller ikke noe suksess (som Aftenposten skrev i sin tid: "SAS tar opp kampen med lavprisselskaper med Snowflake). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Danskene vil ikke redde SAS | VC-10 | Flyforum | 86 | 03-04-2010 09:38 |
Vil slett ikke kjøpe SAS! | Desk pilot | Flyforum | 29 | 20-11-2008 15:45 |
Latvia vil ikke helprivatisere: SAS ut av BT | LN-RRA | Flyforum | 2 | 15-08-2008 01:00 |
Danske Sas piloter vil ikke jobbe for SAS DK.. | Tertit54 | Flyforum | 65 | 23-01-2006 23:03 |
SAS vil ikke ha LAL | CK | Flyforum | 0 | 06-05-2005 09:06 |