![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skulle teste Norwegian indenrigsrute til København fra Karup for første gang - også i forhold til Cimbers rute fra Billund til København, som jeg har fløjet med 100 gange før.
Check-in gik rigtig fint, og det samme gjorde security. Karup er en lille, og ret kedelig lufthavn. Ingen egentlig stemning, og man fornemmer tydeligt at BLL er langt størrere. Vi boarde flyet - som også gik enormt smertefrit. Vi kom ombord på flyet, som var en Boeing 737-300. En af de ældre Norwegian-maskiner. Komforten var dog stort set den samme som Cimbers. Vi kom afsted et par minutter før. Ombord på Cimber var der servering af diverse kaffe, te og evt. andet. Norwegian havde dog ikke så meget af den slags. Der var stort set intet. Men flyvetiden var da også kun 20 minutter. Vi landede 10 minutter før, og det gik som altid i KBH - hurtig og smertefri betjening. Hurtig ude af KBH lufthavn. Alt i alt en helt fin oplevelse, som minder lidt om Ryanair vs SAS. Du får hvad du betaler for. Intet ekstraordinært, men super fin oplevelse. Og helt ærligt: Hvor meget kan jeg forvente for 199 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Artig rapport. Dansk innenriks er noe annet enn norsk, ja... Ellers får man jo håpe på splitter nye fly etter hvert, og da blir nok reisen utmerket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ved jeg godt, men her i DK, kalder vi også CPH for KBH - da København = KBH i hurtig vending.
- og dansk indenrigs er ikke noget at råbe hurra for her i Danmark, men det fungerer. Men det har vel også noget at gøre med distancerne - Norge er jo et større land end Danmark. Det betyder at de skal flyve mindre gange om dagen med større fly, hvor DK - der kan de flyve 8-10 gange dagligt med små turboprops. Det overrasker mig stadigvæk at Norwegian kan bruge en Boeing 737 på sådan en rute, og hvorfor de ikke har prøvet med en 737 på BLL? Der er da langt flere passagerer på den rute? Eller hvad?. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jep, det håber jeg virkelig. Priserne er meget lave, og servicen er tilmed helt fint på sådan en kort distance.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DAT starter København - Karup | Trdfly | Flyforum | 19 | 28-10-2020 17:54 |
Karup lufthavn med nyt navn, ny strategi og flere afgange | EvakCPH | Flyforum | 2 | 12-10-2016 10:28 |
Norwegian wet-leaser en A320 fra DAT på Karup-ruten | Trdfly | Flyforum | 4 | 28-02-2015 21:49 |
Norwegian med København og Stockholm-Fort Lauderdale | owj1310 | Flyforum | 84 | 17-03-2013 21:33 |
Med Norwegian og Widerøe til København via Trondheim | EB | Reiseforum | 10 | 08-06-2009 14:50 |