Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2012, 00:33   #1
Fysikeren
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
Danmark Flybe Nordic om dansk satsning

Flybe Nordic vil ikke købe resterne af Cimber Sterling, og vil åbne egne ruter indenfor uger.

http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle2778643.ece
Fysikeren is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 08:27   #2
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Quote:
Originally Posted by Fysikeren View Post
Flybe Nordic vil ikke købe resterne af Cimber Sterling, og vil åbne egne ruter indenfor uger.

http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle2778643.ece

Sammen med ovenstående og DAT's åbning på Sønderborg og Bornholm
er indennrigs vist dækket.

Status: CPH udenrigs:
DY og SK lukker hullet. sammen med evt. nyt DK-konsortium der skal
drive de 4 CRJ fly.

Quote:
Et dansk konsortium ser ud til at tage første skridt i dag ved at overtage de fire CRJ fly, som flyver for SAS og ellers ville være stoppet på jorden fra i aften. – Både Skyways og Flybe er formentlig ude.
http://www.takeoff.dk/news/23047

Status BLL:
Sunair overtager ruter til ARN,OSL, der mangler dog kapasitet.
Skyways åbner fra den 21. maj en direkte rute mellem Billund og Stockholm Arlanda
Fly be på BLL-CPH (jf. artiklen fra EPN.dk)

Sydover dækker FR vel resten (hvis de får lov at flyve)


Status AAL:
QI's sydenruter erstattes af kapasitet fra Bravo Tours der placerer
1xB738 fra Primera Air på AAL

Quote:
Charterflyselskabet Primera Air stationerer et Boeing 737-800 fly i Aalborg Lufthavn, hvor rejsearrangøren Bravo Tours i sommeren 2013 vil tilbyde charterrejser til Kreta, Mallorca og Tyrkiet som erstatning for Cimber Sterlings ruteflyvninger.
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=62398

Sunair starter rute til OSL.

Charter:
QI's charteraktiveter dækkes primært af Jettime, som overtager 45 Ex. QI ansatte samt 2 B737-700.
Quote:
Det danske flyselskab Jet Time har hyret mellem 40 og 45 tidligere ansatte fra det krakkede Cimber Sterling.
http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle2775132.ece
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).

Last edited by Jan; 16-05-2012 at 08:47.
Jan is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 08:38   #3
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Kan Skyways blive næste Manswell selskab i problemer ??
Læste igår om et større underskud( kan bare ikke huske hvor det var, men det kan andre sikkert hjælpe med)
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 08:40   #4
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Kan Skyways blive næste Manswell selskab i problemer ??
Læste igår om et større underskud( kan bare ikke huske hvor det var, men det kan andre sikkert hjælpe med)
Hilsen Ole
Her, og det er ikke smukt nej !
http://www.takeoff.dk/news/23040
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 08:58   #5
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Quote:
Originally Posted by Fysikeren View Post
Flybe Nordic vil ikke købe resterne af Cimber Sterling, og vil åbne egne ruter indenfor uger.

http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle2778643.ece
Synes denne passus i artiklen er lidt rystende..
En kilde tæt på forhandlingerne oplyser, at sammenbruddet især skyldes, at en række af Cimber Sterlings fly var behæftet med gæld eller var i en forfatning, hvor det ville være dyrt og kompliceret at få dem på vingerne.
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 09:08   #6
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

også her står der om fiasko...og at der SKAL findes en aftale inden dagen er omme

http://www.business.dk/transport/sal...bo-presser-sas
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 11:22   #7
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,813
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Status BLL:
Sunair overtager ruter til ARN,OSL, der mangler dog kapasitet.
Skyways åbner fra den 21. maj en direkte rute mellem Billund og Stockholm Arlanda
Fly be på BLL-CPH (jf. artiklen fra EPN.dk)
Sun-Air flyver vel til Bromma?
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 11:54   #8
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Sun-Air flyver vel til Bromma?
Ja, sorry !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 14:39   #9
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2012
Posts: 187
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Flybe har en god mulighed på Billund. Hvis Flybe vælger at gå ind på Karup, så ser jeg Norwegian trække sig hurtigst muligt, da Flybes maskiner passer bedre. Rønne-Bornholm og Sønderborg virker for mig helt blasfemi at starte en rute, da DAT allerede er godt inde på ruten. Aalborg og Aarhus har for megen kapacitet p.t - så der bliver nok heller ikke noget der.

Når der skrives at de vil gå ind på andre nordiske ruter, ser jeg helst Flybe på Helsinki-ruten. Det ville også være en god feederrute til Finnair.
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 18:02   #10
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,813
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Fra at Cimber's konkurs lammede det danske indenrigsmarked på samtlige ruter på nær AAR og AAL, så lader det til at vi kan få en ny og måske endnu mere intens konkurrence.

Med alle disse nye spillere, kunne man forestille sig at nye ruter blev åbnet? Først for er vel Esbjerg, som har været omtalt i en anden tråd for nylig. Men kunne en rute som AAL-RNN eller BLL-RNN komme på tale. Det kunne vel være en oplagt lørdagsrute for "de nye" indenrigsudbydere, der måske primært vil fokusere på businesstrafikken, der ligger på andre dage, og dermed udnytte flåden?
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 18:10   #11
Fysikeren
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Quote:
Originally Posted by ValdaIsaksson View Post
Når der skrives at de vil gå ind på andre nordiske ruter, ser jeg helst Flybe på Helsinki-ruten. Det ville også være en god feederrute til Finnair.
Virker umiddelbart oplagt, men Sun-Air har jo i samarbejde med Finnair prøvet at flyve fra både Aarhus og Billund uden den store succes. Finnair har også en charterrute til Billund i sommermånederne, som de heller ikke har lavet om til en regulær rute. Så noget siger mig at ruter fra Jylland til Helsinki ikke er helt så rentable som man kunne tro og håbe. Vil dog gerne overbevises om det modsatte.
Fysikeren is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 18:31   #12
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2012
Posts: 187
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Sun Air had privet før på BLL-HEL og AAR-HEL - uden held, men jeg Sun Air fører vel også et helt andet segment?

Flybe er billigere, langt mere rentabel af flyve med. Dermed kunne ruten både beflyve forretningsrejsende til Helsinki, fritidsrejsende til Helsinki, forretningsrejsende videre ud i verden, samt fritidsrejsende videre ud i verden. Det var umuligt som fritidsrejsende at opkræve en billet fra BLL via HEL videre ud - primært pga. Sun Air. Flybe kan gøre til en langt mere attraktiv pris.

Mht. sommer-ruten, så skal du jo tænke på at Finncomm og Air Finland tidligere fløj charter på denne rute. Vi - som danskere - kan ikke booke billetter med Finnairs flyvning sommeren over. Den rute er forbeholdt finnere, som skal i Legoland eller noget. Så det er og bliver en charterflyvning.
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 18:47   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Quote:
Originally Posted by ValdaIsaksson View Post
Sun Air had privet før på BLL-HEL og AAR-HEL - uden held, men jeg Sun Air fører vel også et helt andet segment?

Flybe er billigere, langt mere rentabel af flyve med. Dermed kunne ruten både beflyve forretningsrejsende til Helsinki, fritidsrejsende til Helsinki, forretningsrejsende videre ud i verden, samt fritidsrejsende videre ud i verden. Det var umuligt som fritidsrejsende at opkræve en billet fra BLL via HEL videre ud - primært pga. Sun Air. Flybe kan gøre til en langt mere attraktiv pris.
.
Ser ikke den store forskjellen annet enn at FlyBe's kostnadsbase muligens er noe lavere. Både Sun Air og FlyBe er affiliert med OneWorld-selskaper og har dermed den samme distribusjonen. FlyBe vil derfor prøve seg med det samme som Sun Air ikke fikk til å lykkes.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2012, 19:03   #14
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Å si at flybe er et affiliert er å ta litt sterkt i. flybe flyr nå for seg selv, for Brussels Airlines, for Air France, for British Airways, for Finnair, ikke nå lenger for Olympic og for flybe flyr både Loganair og deres underselskap Suckling Airways. Her er alle allianser representert, flyfille ville jeg kallt det.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2012, 01:12   #15
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Kurts beskrivelse gjelder vel kanskje mest for 'vanlige' flybe.
FlyBe Nordic er jo tidligere Finncomm og delvis AY-eid.
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2012, 01:21   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
Default Re: Flybe Nordic om dansk satsning

Det var mer distribusjonen jeg tenkte på - BA/AY codeshare og oneworld.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flybe och Finnair avslutar sammarbete -> FlyBe Nordic blir til Norra Ludde Flyforum 11 11-10-2017 14:04
FlyBe Nordic SWE737 Flyforum 1 01-02-2012 08:54
flybe vil ind på dansk og svensk indenrigs jefi99 Flyforum 7 16-09-2011 12:58


All times are GMT +2. The time now is 22:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.