Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-04-2012, 08:53   #1
dagme
Newcomer

Default Mekanismene bak Expedia, Kayak etc.

Noen som har litt peiling på hvordan de fungerer og kan forklare hvorfor følgende skjer:

Bestille Oslo-Las Vegas 23.08.2012, San Francisco-New York (03.09.2012), New York-Oslo(08.09.2012) der de to siste er direkteflyvninger med UA kommer på 5700.

Bestille SF-NY og NY-OSLO med samme flyvninger koster 10400!

Bestiller jeg disse to separat så kommer de på hhv 4000 og ca 10000..

Why?

Må jeg la et sete stå tomt på en oslo-lv flyvning for å komme meg hjem billigst og raskest fra SF?
dagme is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 10:16   #2
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Default Re: Mekanismene bak Expedia, Kayak etc.

Om du mener at du har tenkt å bestille en reise, for å så hoppe over deler av den, så bør du notere deg at det er industristandard at alle flighter etter den du ikke dukket opp til blir kansellert. Om du sjekker Conditions of Carriage hos selskapet/ene du skal fly med, som du automatisk har godkjent dersom du kjøper billett av dem, så vil du finne en paragraf som kan hete noe som "Flight Coupon Sequence", eller lignende. Ta en titt på den. Skal du spare penger på å kjøpe f eks en tur/retur men planlagt å kun benytte én vei, så må det være returen du velger å ikke bruke.

En kortere reise trenger ikke være billigere enn en lang. Kombinerer man flighter får man ofte lavere pris enn når man kjøper dem separat. Den første turen din kalles en Circle Trip, om jeg husker mine tariffkunskaper, og er ofte billigere enn énveisbilletter. Alt dette er helt normalt i paxtariffverdenen!
Old 30-04-2012, 10:41   #3
dagme
Newcomer

Tusen takk! Der reddet du meg fra å begå en brutal tabbe
dagme is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 12:30   #4
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Godt du spurte da! :-)

For å ta et eksempel fra UA:

Failure to Occupy Space - If a Passenger fails to occupy space which has been reserved for him/her on a flight of UA and UA fails to receive notice of the cancellation of the reservation before the departure, or if any carrier cancels the reservation of any Passenger, UA may cancel all reservations (whether or not confirmed) held by such Passenger on the flights of UA or any carrier for continuing or return space, provided UA or an authorized agent of UA originally reserved that space.

og

Flight Coupons will be honored only in the order in which they were intended to be used and, in the case of written Tickets, only if all unused Flight Coupons and Passenger Coupons are presented together.

Posting Rules