Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-04-2012, 20:58   #1
Kanon
ScanFlyer Molded

Default Video fra Torp med nytt kamera Widerøe og Norwegian pluss et par flotte småfly

Video fra Torp med nytt kamera Widerøe og Norwegian pluss ett par flotte småfly. Det er sammenklipt, men lyden er intakt. Litt vindstøy.

Bør sees i fullskjerm med 1080p

http://www.youtube.com/watch?v=dtBRIIE3_xI

Enjoy

Her er registreringene i rekkefølgen de kommer på filmen.
LN-WDJ
LN-NFP
LN-DYW
LN-WDJ
LN-DYW
LN-¨WDH
LN-FTB
LN-WDI
LN-FTG
LN-ALU
LN-WDL
LN-WDH
LN-DYW
LN-DYH
LN-WDI
LN-DYH
LN-FTG
LN-WDL
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 22:35   #2
Seabee
ScanFlyer Silver

Default Re: Video fra Torp med nytt kamera Widerøe og Norwegian pluss ett par flotte småfly

"KANON"-bra! Fin film med skarpe HD bilder! Litt irriterende med vindstøyen, men det går kanskje å sette noe støydempende over mic'en neste gang? Blåste heftig! Mange småfly jeg ikke har sett før! Har likevel inntrykk av at Torp ikke er den letteste flyplassen å "spotte" på? Jeg har aldri prøvd...

Stå på!
Seabee is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 23:16   #3
Kanon
ScanFlyer Molded

Default Re: Video fra Torp med nytt kamera Widerøe og Norwegian pluss ett par flotte småfly

Takk
Jeg har egen mikrofon med vindskjermings vott. Men jeg hadde ikke fått med meg at Panasonic GH2 har inngang for 2.5mm, ikke 3.5mm stereo jack slik som Canon.
Så der stod jeg i vinden og prøvde å få pluggen inn men det gikk ikke Nå har jeg bestilt adapter, så neste gang blir det god lyd

Jeg pleier å stå øverst opp på langtidsparkeringa til høyre for terminalbygget. Der ser man fint over gjerdet helt til den nordlige enden av rullebanen, se vedlagt bilde. Det skal være en fin plass ca midt på rullebanen der Dakota Norway holder til, men de har jeg ikke fått vært enda.

Jeg skal klippe sammen en kortere versjon med det beste utsnittene og noe lyd etterhvert.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	flyprat_torp_utsikt-1.jpg
Views:	786
Size:	35.1 KB
ID:	31778  
Old 20-04-2012, 23:20   #4
PerJohan
ScanFlyer Blue

Mye bra her, småflyene fikk virkelig luftet seg

Teknisk er det jo litt småplukk, men det er virkelig skarpe og gode bilder du får fra GH2.
Fikk lyst til å ta meg en tur ned til Torp
Old 20-04-2012, 23:49   #5
Kanon
ScanFlyer Molded

Takk
Ja det var ganske bra vind fra omtrent rett fra øst.
Det ble en del tekniske brister, du skulle bare visste alt som ikke kom med

Jeg gikk glipp av en Norwegian og Widerøe landing pga teknisk svikt. Når man tar opp med 144mbit og det skjer mye samtidig låser kameraet seg og videofilen er tapt.
Greide også å sparke et utall ganger i stativet under panorering. Det er også synd at i motsetning til med Canon kan man ikke zoome fint mens man filmer.

1:1 crop modus i 1080p er veldig kjekt. Da blir 100-300mm min tilsvarende en 260-780mm. Stabilisatoren er ikke helt god, den har ikke noe egen panoreringsfunksjon, tilsvarende IS 2 modus på Canon noe som er synd.

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med tanke på prisen. Og si fra om du tar deg en tur, det kan jo hende jeg kan dukke opp. Jeg skal iallefall prøve å komme meg til OSL 1. Mai.
Old 22-04-2012, 08:19   #6
inger
ScanFlyer Gold

Moro å se. Propellfly gjør seg godt på video. Tror jeg må ta meg en tur innom Torp neste gang jeg besøker min mor i Stokke
inger is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2012, 10:23   #7
Kanon
ScanFlyer Molded

Takk
Ja propellfly blir utrolig stilig på film og stillbilder, propellen blir seende forskjellig ut avhengig av lukkertiden. Du bør ta deg en tur, den nordlige enden av rullebanen ligger jo rett ved tassebekkveien, FV557 og er jo omtrent innenfor gåavstand fra Stokke sentrum.
En annen mulighet er å ta toget fra Stokke til Torp kun ca 5 min og 35 kroner inkludert buss fra Torp stasjon til Torp Flyplass. Ellers hvis man har tilgang på bil er jo det enklest. Har nettopp fått billappen, så jeg er godt vant til å finne alternative transportmetoder til de fleste steder

Last edited by Kanon; 22-04-2012 at 10:26.
Reply

Posting Rules