![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
09.04.2012
SSJ – OSL WF 795 DHC 8-103 LN-WID Avgang: 13:25 Ankomst: 15:15 Kabinfaktor: Over 100% (39 pax + 2 infants) Etter en fin påskeferie på hjemlige trakter var det igjen tid for å sette kursen tilbake til hverdagen og studier i Tigerstaden. Da jeg flere ganger de siste årene har vært alt for sent ute med bestilling av reise i ferier bestemte jeg meg denne gangen for å være tidlig ute! Bestilling av retur ble gjort hele to måneder i forveien, så da var jeg i alle fall sikret reise til en god pris.. Møtte som vanlig opp tidlig på Sandnessjøen lufthavn, Stokka (dvs. 30 min før avgang). Skulle være med dagens første avgang fra SSJ som hadde avgangstid 13:25. Køen av personer som skulle sjekke inn på flyplassens eneste skranke strakte seg helt til inngangen i den heller så trange terminalen. Innsjekk og sikkerhetskontroll ble gjort unna på cirka ti minutter. Kom inn i en avgangshall der det ikke var en eneste ledig seteplass å oppdrive, så jeg måtte pent bli stående til ombordstigningen startet. Maskinen på dagens avgang kom inn fra OSL noe før rutetid, og jeg kunne nok en gang konstatere at ruten mellom OSL og SSJ er populær. To ledige plasser opp til SSJ, og fullsatt maskin ned til OSL igjen. Boarding startet så snart flyet var tømt for passasjerer. Dagens avgang var som sagt fullsatt med 41 passasjerer så UM og småbarnsfamilier ble bedt om å gå først ombord, før jeg og andre "normale" passasjerer fikk entre maskinen. Oppstart og avgang noen minutter etter rutetid, da det var mye bagasje samt treg ombordstigning på dagens avgang. Nordøstlig frisk bris i dag så avgang ble gjort mot nord. Brukte cirka ¾ av den 1068 lange rullebanen, og så snart hjulene slapp bakken ble det gjort en krapp 180* sving i relativt kraftig turbulens. Etter et halvt minutt var dagens "begivenhet" over, og vi fikk en rolig tur videre uten de store hendelsene ned til OSL. Silkemyk landing på 01L kun fem minutter forsinket. Taxet inn til gate 3, noe som igjen betyr at man igjen må ta en god spasertur til ankomsthallen. Bagasjen min kom på båndet som en av de første og jeg kunne dermed sette kursen mot flytogterminalen og hverdagen. PS! Ble dessverre ikke tatt bilder i dag da jeg klarte å glemme batteriet til kameraet… |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kort og konsis tripreport fra en lang Dash8-rute. Fin avveksling fra alle matrapportene her på forumet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det ikke litt slitsomt å kjøre en dash 8 så lenge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har reist med Dash 8 nær 80-90 ganger siden jeg ble født, så jeg synes ikke det er veldig slitsomt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Fint med en WF-rapport igjen, og vi har vel ikke alt for mange av Widerøe longhaulrutene logget her inne enda?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med teknisk feil på fly, snudde tilbake til OSL. Burde de ha fortsatt til BCN? | Solguden | Småprat | 11 | 29-12-2014 10:06 |
Widerøe med nok en rute - OSL-SSJ | Wf-pax | Flyforum | 21 | 27-06-2012 19:22 |
Tilbake til OSL-standarder | Halvorsn | Bilder & foto | 18 | 08-05-2011 22:50 |
Ny direktesommerrute SSJ-OSL | Desk pilot | Flyforum | 1 | 17-02-2011 16:11 |