![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er et par bilder fra den siste tiden. Som vanlig er det litt blandet.
Men, tilbake til spørsmålet. Er den eldre varianten av bemalingen å foretrekke... ![]() ...eller er den nye varianten den bedre? ![]() Mens en er inne på gammel, befinner denne seg i Dublin for tiden og flyr med kanadisk registrering og Thomson kallesignal. ![]() Og mens en er inne på Thomson sier de #nameourplane på denne B737'en. ![]() En annen charteroperatør som fortsatt holder liv i A300 med haugevis av seter i dem. ![]() Så forflytter en seg til en vanlig sommerdag i Knock (EIKN/NOC) hvor der er plass til tre fly på parkeringsplassen. ![]() Og når Flybe kom seg avgårde flyttet Embraer'en seg til stand 2. Her ser en også de fine gressklipperne de bruker som traktorer for bakkeutstyret der i gården. ![]() Så er vi høyt oppe i det blå over Sveits tror jeg det var. Flyet med den lengste kondensstripen var 2000ft høyere mens det andre var 1000ft høyere enn oss. ![]() Og når en kommer seg sydover vokser ofte skyene seg noe større også...her rett nord for Venezia. ![]() Eller over sydlige delen av Alpene. ![]() Eller rundt Torino hvor vi var i 38 000ft og denne skyen så ut til å ha masser av energi selv her oppe... ![]() Men, det kan jo bli bygeskyer på hjemlige trakter også. Her sett fra holding mens vi ventet på vår tur med Gatwick ca. midt i bildet. ![]() Og heldigvis passerte skyen slik den gjorde og innfygingen var i tørrvær mens det lynte friskt fra skyen og alle utflyginger mot nord og øst ble suspendert for en stund. ![]() Så får en avslutte med området hvor det visstnok skjer i disse dager, Olympic Park i øst London. Ironisk nok er der restriksjoner i luftrommet vest av London p.g.a. sikkerhet under OL noe som resulterer i at en flyr over midten av byen i stedet ![]() ![]() Det var nå alt for denne gang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte uværskyer og fly
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Liker gamle(første) best. Nye ser ut som gymposen jeg broderte i 6. klasse.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Herlige bilder! Stay safe!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Liker det nye best
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noken gang, kjekt å få sett nye bilder fra "kontoret" ditt.
![]() Usikker på om jeg likte best den gamle eller nye bemalingen. Bildet av FlyBe maskinen var pent.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott med litt bilder fra UK. Syns personlig den gamle livery'en til VS ser best ut av de to.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder av fly og skyer
![]() ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synes begge de to første er veldig fine, men jeg er nok mest begeistret for den siste varianten.
En liten digresjon: Det jeg imidlertid IKKE liker, er at også Virgin har falt for fristelsen til å skrive firmanavnet (egennavn) med liten forbokstav. Det er en tendens som har spredt seg fra engelsk til norsk og en del andre språk. Men det er ikke gramatikalsk riktig. Egennavn SKAL alltid skrives med stor forbokstav, både på norsk, engelsk og på de fleste andre språk. Ifølge norske språkregler skal egennavn bestående av flere ord bare ha stor forbokstav i det første ordet (Olje- og energidepartementet, Det hvite hus). Private bedrifter, foreninger etc. velger imidlertid ofte å bruke stor forbokstav i alle ord: Harstad Tidende, Norges Juristforbund, Star Tour, Losby Golfklubb. Når man danner bestemt form eller flertallsform av et egennavn skal det ikke ha apostrof eller bindestrek: Mercedeser (ikke Mercedes’er eller Mercedes-er) Toyotaer Unntaket er når egennavnet består av flere ord eller er en forkortelse: Mercedes-Benz-en og Mercedes-Benz-er. Toyota Corolla-er og Toyota Corolla-en BMW-en og BMW-er (Språkrådet anbefaler at det brukes bindestrek og ikke apostrof når egennavnet består av flere ord.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Virgin Atlantic og Virgin Australia med samarbeid | Someone | Flyforum | 0 | 10-06-2019 09:34 |
Virgin Blue blir til Virgin Australia | Someone | Flyforum | 19 | 05-05-2011 17:13 |
Virgin Nigeria mister Virgin-navnet | CK | Flyforum | 2 | 17-09-2009 23:28 |
Virgin Atlantic vil ut av Virgin Nigeria | Discus | Flyforum | 10 | 22-08-2008 09:58 |
Virgin Atlantic codeshare med Virgin Blue | CK | Flyforum | 2 | 17-06-2005 17:49 |