![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei gode forumister!
Jeg har lenge tenkt på å gå til det skrittet å komme med en trip-report på en av mine mange reiser. Jeg har følt at terskelen for å komme med en rapport har vært veldig høy, mye takket være alle de glimrende rapportene som finnes her inne. I tillegg er jeg ikke helt bevandret med systemet her for å legge inn bilder osv. Så hvis det blir litt rot i oppsettet med denne rapporten så beklager jeg det. Bakgrunnen for at jeg nå drister meg til å skrive en rapport nå er at jeg har gjennomført en reise som jeg ikke kan se er så vel dokumentert på forumet. I tillegg følte jeg det mer aktuelt enn noen gang å dokumentere at jeg faktisk var så heldig å få reise med Spanair, før det gikk duken for dem. Tidlig i desember kom jeg frem til at det passet seg å ta deler av juleferien min på besøk hos mine besteforeldre som har utvandret til det glade FrP-land i Spania. Jeg har vært i Torrevieja en rekke ganger, stedet i seg selv er ikke så mye å besøke, men har man leiebil kan man dra rundt til de mange golfresortene og andre fine steder som ligger rett i nærheten. I tillegg er det jo et poeng i seg selv å få besøke mine besteforeldre som begynner å dra på årene, med henholdsvis 80 og 78 år på baken. Som alltid når jeg skal til Torrevieja er Alicante den foretrekkende flyplassen. Rutetilbudet fra Oslo til Alicante kan sies å være meget bra. Norwegian flyr daglige avganger fra OSL og gjevnlige avganger fra TRF. SAS har to ukentlige avganger fra OSL. Hvis man skal være raus kan man også regne med at Ryanair har avganger fra RYG, men siden jeg jobber i fagbevegelsen ønsker jeg ikke å være så raus med dem. Jeg bruker ikke penger på å reise med et selskap som driver med profesjonell sosial dumping. Jeg siktet meg tidlig inn på SK sin direkteavgang til ALC den 27.12 kl 08:30. Men på grunn av julelønn ect. Var jeg tvunget til å vente med selve bestillingen. Når endelig tidspunktet kom for bestilling av billett, var det bare de dyreste eco-extra billettene igjen på denne flyvningen. Prisen lå da på ca 4700,- - en vei. Nå har jeg lenge hatt lyst til å teste ut SK sitt eco-extra produkt på en lengre strekning, men jeg syntes rett og slett denne prisen ble for kostbar kontra forventet service og opplevelse om bord. Etter litt intensiv leting på WIAS dukket JK fra CPH via BCN som et godt alternativ. En annen formuist fra Bodø, Lumpen, gjorde meg oppmerksom på at JK tilbudte meget billig oppgradering til noe som kunne ligne business, så lenge du bestilte via Spanairs egne sider. Som det luksusdyret jeg er, klarte jeg ikke å motstå denne fristelsen og bestilte derfor ruten via Spanairs sine sider, til tross for at den var 200,- dyrere der enn på WIAS. Med oppgraderingen kom totalen på ca 2200,-. Slettes ikke ille, synes nå jeg. Nå gjensto bare OSL-CPH billetten. Etter å ha overvåket prisene noen dager, følte jeg meg trygg på at jeg ville klare å få last minute ungdomsbillett 47 timer før avgang. Som politiker er jeg vant til å ha is i magen, så en liten gambling på last minute klarte ikke forstyrre julefreden min. Retur ble lørdag 07. januar med SKs direkteavgang til OSL. Til slutt endte jeg opp med følgende reiserute: 27.12.11 SK 1455 OSL-CPH Kl 10:05 Economy - V- klasse 27.12.11 JK034 CPH-BCN Kl 15:05 Business – R - klasse 02 A 27.12.11 JK6718 BCN-ALC Kl 21:45 Business – R - Klasse 07.01.12 SK4676 ALC-OSL Kl 16:00 Opprinnelig V-klasse, men ble til Y+ ved innsjekk.
Upcoming flights: 20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY) 12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH) |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-SVG-CPH-EWR-YHZ | 737-405 | TripReports | 32 | 16-12-2014 01:13 |
OSL-ALC med EI-LNA | Eirik S | TripReports | 2 | 18-08-2013 10:09 |
Oppgradering med EB OSL-BCN | martins | Reiseforum | 9 | 19-03-2013 20:15 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |