![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Går det mot snarlig slutt for Norway engine center till Pratt and Whitney på Sola?
Hører folk derfra har lært opp Kinesere og Tyrkere. Ser også artikkelen på TU NO,der det står attt de har over 500 millioner de siste seks årene. Diskusjonen som pågår blant de ansatte og ledelsen er forbousene lik da SAS ville legge ned Braathens verkstedet på Sola,og til slutt lagt ned ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Men dersom man ikke klarer a vinne kontrakter fra de lokale flyselskaper pga av tid og kvalitaet, sa bör man ikke undre seg at forretningen gar under...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,666
|
![]()
Det er vel ikke godt å si hva som skjer, men det er klart at det er mørke skyer på himmelen. Det var et almannamøte her om dagen hvor det ble informert om evalueringsprosessen, og det er vel riktig at ingen avgjørelse er tatt. Likevel sies det at mange har begynt å saumfare jobbmarkedet....
Egentlig burde dette vært liv laga. Personalkostnader er selvfølgelig høyere enn i f.eks. Tyrkia, men for motorvedlikehold er disse kostnadene ganske små i forhold til totalkostnaden, bare rundt 8% er det meg fortalt (hvis min hukommelse er korrekt). Så hvis man kan finne måter å effektivisere som både får turnaroundtime og andre kostnader ned (treskiftsordning er kanskje å banne i kjerka?) burde dette kunne gå. Likeledes ble vel ikke PMA-prosjektet (produksjon av CFM-deler) den suksess man håpet på, bl.a. da United som var en stor kunde her for sine -3-motorer noe uventet kvittet seg med alle sine 737cl. Og så har det vel også vært en del uro, da norsk og amerikansk arbeids- og ledelseskultur ikke nødvendigvis er så kompatibelt... det har også ført til en del gjennomtrekk såvidt jeg forstår. Last edited by Stone; 11-03-2012 at 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Canonskytter
Join Date: Sep 2008
Location: Halden
Posts: 820
|
![]()
Det går ikke sååååå veldig mye bedre for f. eks. verken Tyrkia eller Singapore heller, men begge har et flyselskap som har fast avtale med vedlikehold slik at de hele tiden har en grunnmur med motorer som skal vedlikeholdes. Det har ikke P&W på Sola.
På grunn av markedet som også ikke går så bra så hender det fra tid til annen at kunder går konkurs mens motorene er inne til vedlikehold. Det er jo ikke noe særlig. En del kunder sliter også med å betale. Det som er fortalt på allmannmøte er at hovedstyret i USA vurderer fremtiden på Sola. Om hva man skal satse på, om man skal nedkjære og kanskje gjøre en annen type vedlikehold. Et av temaene har også vært nedleggelse. Daglig leder snakket om at vurderingstiden vil ta rundt to måneder. Kanskje mer, kanskje mindre, det vet vi ikke. Jeg har ikke fått med meg alt da jeg holder på med fagprøva, men det er ikke akkurat fest på bruket nå.
__________________
You Can, Canon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pratt & Whitney - 195 ansatte mister jobben | killbox | Flyforum | 17 | 06-05-2012 22:36 |
Brukte Whitney Houston privatejet eller rutefly i Stavanger i helgen som var? | EK 007 | Flyforum | 1 | 09-06-2010 10:21 |
Pratt & Whitney to offer lower priced new CFM56 parts | msil | Flyforum | 1 | 16-02-2006 20:36 |
Er Pratt & Whitney på vei ut av markedet? | LN-AFG | Flyforum | 2 | 15-02-2005 23:56 |