![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Poster hele da det ikke er noe økonomisk i bildet.
http://www.mil.no/start/aktuelt/nyheter/article.jhtml?articleID=108763 - Takk for tsunami-samarbeidet 24 timer og 12 minutter etter at tsunamien traff strendene i Sørøst Asia, lettet det første SAS Braathens flyet. Om bord var Forsvarets personell, samt flyselskapets spesialtrente crew. Oppdraget var å evakuere nordmenn i katastrofeområdet. Av Trine Sylju Arntsen og Torgeir Haugaard (foto), Forsvarets mediesenter Forsvarets sanitet ønsket å vise SAS Braathens takknemlighet for samarbeidet i romjulen. Ledelsen for begge parter var samlet til en uformell lunsj på Sessvollmoen onsdag ettermiddag. Fornøyd med innsatsen - Jeg husker jeg tok i mot det første flyet som kom hjem med evakuerte. Det var sterkt, forteller generalmajor Leif Sverre Rosèn. Sjefen for Forsvarets sanitet husker han tok i mot en dame som kom hjem uten mann, og med svært mange brudd. - Jeg spurte henne hvordan det var å komme hjem. Hun svarte at hun følte seg hjemme idet hun så det norske flagget på flyet. Det mener jeg er et godt eksempel på hvordan mennesker i nød har behov for hjelp av sine egne. Forsvaret har i mange år hatt avtale med tidligere Braathens om bruk av deres fly og kabinpersonell ved evakuering av nordmenn i utlandet. - Vi er stolte av at vi fikk dette til. Det var ikke bare systemet som fungerte, men menneskene i systemet, skrøt oberstløytnant Christen Halle til representanter fra SAS Braathens. Skrytet går begge veier Sjefen i SAS Braathens fikk overrekt to krester med Forsvarets sanitets våpenskjold på. Generalmajoren sa ved overrekkelsen at de skal henge i de to flyene som ble brukt. Petter Jansen kvitterte med at SAS Braathens var stolt av å få krestene. - Det beviser at vi er verdige samarbeidspartnere for dere i Forsvarets sanitet, og det er vi svært takknemlig for, sa han. Avtalen om å bruke sivile fly til evakuering av nordmenn i utlandet fortsetter å eksistere til tross for ny organisasjon. Både Forsvarets sanitet og SAS Braathens ytret sterke ønsker om å forsterke samarbeidet, og å trene mer sammen. - Dessverre er det slik at stadig flere store norske bedrifter er mer opptatt av verdiskapning enn samfunnsansvar. Vi tror og vet at det går an å gjøre begge deler. Ved å samarbeide med Forsvaret om å være gode under spesielle situasjoner, utvikler vi ferdigheter. Og en bedre bedrift å lære av enn Forsvaret, finnes ikke, avslutter han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En helt takker av - etter 42 år | Wiggo Hovde | Småprat | 0 | 27-01-2014 08:44 |
Braathens og SAS braathens modeller søkes!!! | svgspotter | Samlerhjørnet | 3 | 12-08-2009 12:50 |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
Forsvaret dropper SAS? | Fly high | Flyforum | 5 | 04-06-2006 14:21 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |