![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Finnes det flighter der AF benytter sine A320-100 oftere enn andre strekker? Mener å ha lest tidligere at de går en del på fransk innenriks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
MSN 2 F-GFKQ flyr ut av CDG til europeiske større byer
MSN 3 F-GGEG flyr ut av ORY til innenlandske destinasjoner MSN 4 F-GGEF flyr ut av ORY til innenlandske destinasjoner MSN 5 F-GFKA flyr ut av CDG til europeiske større byer (har vært i alle de tre skandinaviske hovedsteder siste 30 dager) MSN 7 F-GFKB flyr ut av CDG til europeiske større byer (de siste dager med en rekke besøk på ARN) MSN 10 F-GGEA flyr ut av ORY til innenlandske destinasjoner MSN 12 F-GGEB flyr ut av ORY til innenlandske destinasjoner MSN 13 F-GGEC flyr ut av ORY til innenlandske destinasjoner MSN 14 F-GFKD flyr ut av CDG til europeiske større byer (har vært i innom ARN og CPH de siste 30 dager) MSN 16 F-GGEE flyr ut av ORY til innenlandske destinasjoner MSN 19 F-GFKE flyr ut av CDG til europeiske større byer (har vært i innom CPH de siste 30 dager) MSN 20 F-GFKF flyr ut av CDG til europeiske større byer (har vært i innom ARN og CPH de siste 30 dager) MSN 21 F-GFKG flyr ut av CDG til europeiske større byer (har vært i innom OSL og CPH de siste 30 dager) Store europeiske destinasjoner for -111ene er MAN, LHR, HAM, TXL, VIE, FCO og BLQ Eller kan man legge merke til at det ex. Air Inter-maskiner som benyttes innenlands. Kilde: ACARSD.org
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]()
Jøss, flyr alle disse -100'ene uten wingfences? Jeg har aldri sett så nøye på dem når de har vært hos oss at disse har manglet!
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Morten, nå må du ta frem kikkerten og se etter A320 som mangler wingfences - AF2374 i går (4. feb) var en slik -111 (F-GFKG). Alle 11 er uten wingfences, men MSN 2 (F-GFKQ) har blitt konvertert til en -211 i 1991 (øket MTOW, CFM56-5A1 i stedet for CFM56-5A) uten at wingfences ble installert.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]()
Mon Dieu!
![]() Will do Monsieur!
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]()
Fløy Airbus A320-111, F-GGEB, mellom Orly og Brest den 13.03.03. Den maskina var uten winglets
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
|
![]()
hva er egentlig forskjellen på en -100 og en -200?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.p...rance+A320-100
__________________
Mad dog... Last edited by LN-MEH; 06-02-2008 at 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]() Quote:
Spør og man får svar! Takker Kurt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ingen bør klage på presisjonen til Kurt, nei
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
En av disse er naa pensjonert ...
http://flightaware.com/live/flight/AFR383V |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
I likhet med at alle -111 hos British Airways er ute av flåten
Og med ble dette også mitt siste bilde at en -111 i BA-farger ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Da er altså et aldri så lite kapittel i A320-historien avsluttet, da den siste kommersielle flygningen med A320-100 fant sted med Air France medio juli. F-GFKA som fikk æren av å være sistemann ut ble for en måneds tid siden ferget til ORY for "scrapping".
Siste gjenværende maskin i 100-serien som fortsatt flyr noenlunde aktivt er sysselsatt hos Airbus, sist sett som testfly for den nye typen winglets for A320-serien. Denne maskinen er for øvrig identisk med første A320 som ble bygget/fløyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pegasus Airlines - status og flåte | Hpkris | Flyforum | 12 | 09-01-2025 08:22 |
AirAsia bestiller 100 A320 | Someone | Flyforum | 2 | 14-12-2012 06:57 |
JetBlue med A320 nummer 100 | Trety | Flyforum | 10 | 26-03-2007 18:10 |
A320-100-flighter | Blubird | Flyforum | 14 | 12-11-2006 18:25 |