![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei Alle sammen.
Lurer på om noen har flydd med ryanair dit. Er det vanskelig å finne frem til tog for å komme seg inn til sentrum?? Hvordan fungerer prioritert ombordstigning?? Takker for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kom hjem i går kveld med Brussel Airlines (som vel er like billig - men mye bedre enn FR)... Men ønsker du å benytte FR - så tror jeg togforbindelsen er problemfritt - vi tok en del tog og alle gikk på tid og de gikk ofte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
FR flyr vel til CRL (Charleroi, som ligger 55 km syd for sentrum), aka Brussel Syd.
Det er ikke togstasjon på flyplassen, men tilbringerbuss: Buss/tog-info her: http://www.charleroi-airport.com/en/...bus/index.html Til sammenligning ligger BRU (Zaventem) 12 km nord-vest for sentrum.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 16-05-2010 at 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har benyttet Ryanair flere ganger fra Rygge, og har så langt ikke opplevd mye negativt. Prioritert ombordstigning fungerer på den måten at du får gå først ombord. Det er ikke likevel gitt at du får sette deg på første eller andre rad! Det er vel det eneste jeg har opplevd som negativt!
Prisene? Beklager SN - men prisene til Ryan er det få om noen som matcher om man bestiller noen dager i forveien. Dersom man hos Ryan bestiller 1-2 uker før avreise så kan du reise Rygge - "Brussel" tur retur for 500.- inkl ALLE GEBYRER OG KOFFERTGEBYR (koffertgebyr 300.-) Uken som nå kommer (utenom 17 mai) har dyreste pris tur/retur på ca 1250.- inkl ALLT Rimeligste alternativ jeg fant hos Brussel Airline var 1880.- inkl deres gebyr, - Og jammen skal man holde tunge rett i munnen der også. Skjulte gebyrer også der på ca 1000 lappen sier sitt! Uansett så er det viktigste å reise på den måten, og med det selskapet man selv ønsker - og ikke hva andre måtte mene! Og da selvsagt ta i betraktning på hvilken flyplass man lander på og den tid man må bruke på tog m.m. Sjekk priser med flere enn ett selskap!! God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ryanair flyr til Charleroi som er en time med buss fra sentrum. Busser går hele tiden og flyplassen er liten så lett å finne frem og komme seg til og fra.
Ryanair har ekstremt billige biletter til denne destinasjonen, så hvis du følger med på nett så dukker det veldig ofte opp tilbud. Selv fløy jeg dit for 50,- p.p. per vei inkl. ALT, men jeg har brukte da et Mastercard gavekort (hvor man slipper de kr 100,- p.p. i kortavgift). Skal du ha med bagasje anbefales å booke dette i etterkant på nett. Jeg har alltid en sportsbag med i håndbagase hvis jeg har planer om å shoppe, og bestiller bare bagasje hjem. (innsjekket bagasje koster kr 150,- pr. vei) Får du like billige biletter med Brussels Airlines de dagene du må reise anbefaler jeg selvfølgelig du bruker de i stedet, da de flyr til Brussel flyplass som er mye nærmere sentrum. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel | fjasebase | Reiseforum | 59 | 14-03-2025 15:44 |
Ny Ryanair-base: Brüssel | Someone | Flyforum | 16 | 11-01-2023 13:55 |
Brussel Airlines med Brussel-Montreal, overlater Toronto til Air Canada | Someone | Flyforum | 0 | 04-09-2019 13:29 |
Til Brussel i mai | EB | Reiseforum | 5 | 02-02-2010 23:00 |
Ny rute til Brussel | MartinL | Flyforum | 1 | 20-08-2009 11:06 |