![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
For en times tid siden fulgte jeg med på Gøteborgområdet av Flyradar.se, der ser man jo fly inn/ut fra OSL sørfra.
Men, både OS335 og LH3132 landet på OSL uten at flyene var synlige på flygrader.se. Noen som kan fortelle hva som er årsaken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banned
|
![]()
Det opplevde jeg og da jeg satt med VNC og flygradar.se og det funket kun i vnc på gardemoen i går ca kl 20:00
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det kommer sannsynligvis av at flyene ikke er utrustet med ADS-B sender, det er disse signalene som gir informasjon om posisjon, høyde, fart og identitet til disse "radarene".
http://www.ads-b.com/home.htm Flere av de "gamle" BU 737 ene mangler også dette utstyret og vises dermed ikke på "radaren". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Eg tror svensken hadde litt teknisk trøbbel også igår
men nå ser det bedre ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For å omformulere det ENKB sier: Dette er ikke radarer i den forstand, det er signalmottagere. Det eneste sbs-systemet gjør er å ta imot signaler fra såkalte S-transpondere, som så godt som alle nyere fly (og en del aktive eldre også) har installert. S-transponderen er mer avansert enn tradisjonelle A- og C-transpondere, og sender ut mer informasjon fra flyet. Disse signalen tar sbs-"radarene" imot, bruker informasjonen den mottar til å plotte flyene inn på et kart (som her, google maps), et liksom-radar scope, eller noe i den duren. Man kan også bare bruke informasjonen mottatt, uten å projektere flyene på noe kart
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Regner med dere synes det er innafor å fly via Amsterdam når jeg skal til London | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 14 | 01-05-2018 08:26 |
Billige SAS-billetter synes ikke i lavpriskalenderen | Twin Otter | Flyforum | 2 | 14-04-2010 19:20 |
Luftambulansen synes ikke på SBS? | seilfly | Register- og ATC-Forum | 9 | 27-12-2007 13:37 |
Fly? Hvem trenger fly når man kan spenne fast flasker på ryggen? | The Ticketor | Flyforum | 2 | 12-07-2005 13:07 |
Hvorfor ikke gå av når man fyller 60 år | Arrow | Flyforum | 30 | 20-03-2005 13:59 |