![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
http://di.se/Nyheter/?page=/Artiklar...mallscreen%3D0
Max hamburgare lika bra som lyxkrog Uppdaterad 2008-02-26 18:11 Max Arlanda är utsedd till världens tredje bästa flygplatsrestaurang. Hamburgerkedjan placerar sig därmed i celebert sällskap med bland andra Gordon Ramseys lyxkrog på Heathrow. Max slog upp portarna till sin restaurang på Arlanda så sent som i slutet på november. Men hamburgerrestaurangen är redan prisbelönt. Det inflytelserika resemagasinet Travel+Leisure rankar Max Arlanda som den tredje bästa flygplatsrestaurangen i världen. Och det i celebert sällskap. Som etta placerar sig kändiskocken Todd Englishs Sydamerikainspirerade grillrestaurang på Logan International Airport i Boston. Tvåa på listan är stjärnkocken Gordon Ramseys lyxkrog på Heathrow Airport i London. Det som fått Travel+Leisure att placera snabbmatsrestaurangen Max i det sällskapet är satsningen på hälsosam mat. Nyckelhålsmärkta produkter utan transfetter och genmodifierade organismer, GMO, imponerade på tidningen. "Det är ett kvitto på att vår hälsosamma linje ger resultat. Vi har länge varit övertygade om att vårt koncept ska gå hem internationellt", säger Max vd Richard Bergfors i en kommentar. Undersökningen har temat hur man bäst slår ihjäl tiden på en flygplats och listar de tre bästa alternativen i kategorier som restauranger, barer, lounger, affärer och spa. Max Arlanda är den enda franchisedrivna restaurangen inom koncernen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor på Arlanda er denne restauranten??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Den må jeg få prøvd ut i sommer da det mest sannsynlig blir en Stockholms tur. Og som Tommy spør: Hvor ligger den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
gleder meg allerede til min ARNlanda tur i juni.. MAX må man jo bare innom
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
MAX ligger i Terminal 4 som är inrikesterminal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den ligger som ATC säger på Terminal 4 innanför säkerhetskontrollen. Men man kommer dit även utan boardingkort. När man kommer igenom kontrollen svänger man vänster och hittar max vid gate 33.
Får ta oss en "fly og hamburger" där i sommar, LCH78 och Someone + någon annan som känner för en bit "mat" på ARN när det passar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Qwerty
|
![]()
Max är ingen favorit. Deras serveringsupplägg och personalens uniformer ger en känsla av östeuropa. Dessutom är deras hamburgare rätt tråkiga. Men mitt senaste besök var för några år sedan, så min iaktagelse kan vara inaktuell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan tyvärr bara instämma i ovanstående. Jag åt på Max senast för ett år sedan och det var inte speciellt bra. Burger King och McDonalds är faktiskt IMHO betydligt bättre....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Inte før att vara oførskæmd, men en observation som ær ett år gammal, plus en annan som ær ænnu ældre, har væl knappast något stort værde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sen tycker jag att den på Arlanda är snäppet bättre än andra jag har besökt och jag tycker det har varit bra på dessa också.
Last edited by Savipix; 27-02-2008 at 21:51. Reason: Rättade en mening |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Max erbjuder den bästa hamburgaren i Sverige, anser jag. Problemet med restaurangen på Arlanda tycker jag dock är att den är lite för liten, det är ofta fullt om man är där på populära tider eftersom all personal på Arlanda antingen käkar på Max eller Alfredos...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, och Alfredos finns det få ställen som slår på ARN
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Max har också länge haft egenheten att blanda ut köttfärsen med något. tidigare var det skorpmjöl, nu tror jag att det är potatismjöl. Min bild är att Max är inget som man tycker sådär om, det är antingen mycket bra eller mycket dåligt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Men som Bengt är inne på, hur mycket hinner förändras på ett år? McDonalds idag är i stort sett samma upplevelse som för ett år sedan. Viktigare i avseendet är väl frekvensen på besöken för ett tillförlitligt utlåtande och då är mina kanske fyra Max-besök totalt inte mycket att gå på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Visst fanns det väl en Burger King i ankomsthallen på T5 på Arlanda förr?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Arlanda ska utvecklas till en ”Sister Airport” till Beijings flygplats | EvakCPH | Flyforum | 3 | 18-09-2015 12:07 |
Stockholm-Kalifornien sommar 2012, bäst flyg? | Goeran | Reiseforum | 3 | 26-10-2011 11:31 |
Inte direkt SVG - Fyra studenter åker österut till SVO | Savipix | TripReports | 9 | 30-12-2009 17:44 |
Ge inte upp SAS | Savipix | Flyforum | 25 | 21-09-2008 01:31 |