![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Jan 2005
Posts: 22
|
![]()
Noen som vet hvorfor DK775 mellomlandet på vei til LPA idag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,598
|
![]()
Ekstra påfylling av fuel kanskje? Mye motvind?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Kan virke som noe teknisk. Ser de har gått ned til 28000 fot sør for Irland, og fortsatt på denne høyden til de startet innflygningen til Faro.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,518
|
![]()
Ned til 28.000 pga teknisk gjør ikke så mye mening .. jeg tipper de fant mye motvind og gikk ned for å unngå den, Det kan da godt hende at de brant mer fuel en beregnet ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
|
![]() Quote:
![]() Single pack på 737 gir jo max FL250, eller 25000 fot om du vil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,518
|
![]()
Godt poeng - tenkte ikke på packs .. Men etter hva jeg kan se landet den nokså nøyaktig en time sen på LPA, så bakkeoppholdet var av kort varighet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
|
![]()
Det tar jo ikke så lang tid å fylle på litt fuel og gjøre en MEL-release. Forbruket i FL280 er jo en del høyere enn f.eks i FL350, så hvis de hadde finregnet på fuel'en kan det jo stemme.
Men jeg vet ikke om de fortsatte i FL280 videre til LPA, da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
De fortsatte i FL410, så om det feil på packs som var årsaken, så har de i så fall fått fikset dette.
Forøvrig kan det se ut til at de tok en "piruett" før de startet nedstigningen. Så det er vel heller tvilsomt at det er motvind som var årsaken. Farten er jo nermere 500kt rett før. http://www.flightradar24.com/data/fl...dk775/#3eaf734
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]()
Nei, vi hadde noe problemer med noe greier i cockpit. Noe som ikke fungerte som det skulle. Altså, vi gikk ned på grunn av tekniske problemer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
FL280 gir veldig god mening om du har snag som gjør at du ikke lengre er RVSM godkjent.
Last edited by LN-TAL; 28-07-2014 at 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK7735 (BLL-LPA) mellomlandet i Faro, noen som vet hvorfor? | KHANSEN | Småprat | 12 | 04-11-2012 15:41 |
Andre LYR - Jetairfly 8. juli / Titan 9. juli | Polaris | Spotteralerts | 4 | 08-07-2011 14:04 |
Statsministerfly mellomlandet i Alta | Jack | Flyforum | 9 | 15-06-2010 18:27 |
Hvorfor? | LN-KRF | Register- og ATC-Forum | 4 | 04-11-2007 11:39 |