![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
1315 Tale ved Fylkesmann Mona Røkke med påfølgende Offisiell Dåp av LN-JMP
”Tunsberg 1” 1325 Innlasting av løft nr 1 ”Tunsberg 1” 1’ste Pilot: Thore Virik ”2’dre Pilot”: Mona Røkke (Mona Røkke blir med i flyet hvis det kan ta av iht tidsskjema) 1330 Take Off ![]() 1340 Drop Strømhopp i ca 4000’ 1345 Tunsberg 1 Lander Mona Røkke og gjester ledsages til klubbhus ..... 1800 Hopping avsluttes ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har feriert på Østlandet noen uker nå, og planla å stikke innom JB på vei hjem til Stavanger, for å se om jeg kunne få tatt bilder av LN-JMP. Det passa jo ekstra godt at de skulle arrangere dåp samme dag som jeg planla å farte forbi! Jeg fant info om dåpen på Tønsberg Fallskjermklubbs hjemmesider på torsdag kveld.
En liten bildereportasje følger: ![]() Oppstilling/fotografering før taler og dåp. ![]() Fylkesmann i Vestfold, Mona Røkke, holder tale. ![]() Hmm, hva står det under her mon tro? ![]() "Tunsberg 1" var den eneste som fikk smake på sprudlevann i dag. ![]() Thore Virik og Mona Røkke er klar for boarding. ![]() Taxer ut for avgang. Sur nordavind i dag, så det var liksom ingen tvil om hvilken retning som egnet seg best. ![]() Airborne! ![]() Fortsatt airborne! ![]() ![]() Disse gale mennesker... ![]() Fin landing. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flotte bilder LN-ATC!
![]() En stor dag det da, da er atter en gang Tw'Otter'n i gang igjen i "trafikk" her hjemme på bjerget! ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott LN-ATC. Gleder meg å se maskinen på Voss under Ekstremsportveko! Skal ha meg en passasjertur med Tunsberg 1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott bildedokumentasjon, takk skal du ha
![]() Gledelig at en Twin Otter er tilbake i aktiv flyging her.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg synes vi skal unne oss å ta med litt om hva Mona Røkke sa da hun gav maskinen navn, sitert fra Tønsberg Blad:
"Twin Otteren ble i går døpt av fylkesmannen Mona Røkke som i sin flotte tale røpet at hun har snev av flydilla. – Jeg kommer fortsatt i en løftet stemning når jeg ser en smekker flykropp lette, og blir slått av undring når flykrefter, vekt, luft og vind møtes i skjønn harmoni, sa Røkke før hun skvettet litt champagne på flysnuta." Flere som har en snev av flydilla eller litt mer, altså! ![]()
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
N3LY på Jarlsberg | GF1 | Bilder & foto | 11 | 18-07-2012 23:08 |
Jarlsberg 2010 | Wingnut | Bilder & foto | 6 | 17-08-2010 21:18 |
Torp og Jarlsberg 02.09 | PC | Bilder & foto | 9 | 07-09-2007 08:24 |
Flydag på Jarlsberg ! | ENTO | Flyforum | 2 | 27-08-2007 08:28 |