Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-05-2013, 14:11   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,449
Norwegian First we take Manhattan

'First we take Manhattan, then we take Berlin' Hamburg, Cologne and Munich ..
Neste ledd i Norwegians plan for verdensherredømme?

http://www.mynewsdesk.com/no/norwegi...-spania-865558

Quote:
Norwegian lanserer nye ruter fra Hamburg, Köln og München til flere spanske destinasjoner i høst. Dette er Norwegians første direkteruter fra Tyskland til destinasjoner utenfor Norden, og et ledd i selskapets strategi for å styrke seg i det europeiske markedet.
- Ekspansjonen i det tyske markedet er en del av vår fremtidige strategi for å møte konkurransen i europeisk luftfart med et godt produkt til en lavere pris.Tyskerne bruker ofte Norwegian når de reiser til Skandinavia og kundene etterspør et kvalitetsselskap som også tilbyr billige billetter mellom Tyskland og Spania. Vi ser frem til å ønske flere passasjerer velkommen om bord våre nye og mer miljøvennlige fly, sier administrerende direktør Bjørn Kjos som åpnet de nye tysklandsrutene i Hamburg i dag.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 14:25   #2
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
Default Re: First we take Manhattan ...

Regner med at de skal få litt å bryne seg på og at selskaper som Air Berlin vil gjøre det de kan for at dette ikke skal lykkes. Uansett, så er dette spenstig satsning - jeg ønsker DY lykke til!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 14:28   #3
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: First we take Manhattan ...

Noen som har oversikt over hvor mange fly Norwegian har stasjonert i de ulike landene? De har vel baser i Norge, Sverige, Danmark, Finnland, England og Spania....
Dash is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 14:53   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,449
Default Re: First we take Manhattan ...

Disse rutene blir nok betjent fra Spania.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 16:06   #5
Wahoo
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
Default Re: First we take Manhattan ...

Kjos er en luring.. begynner å tegne seg ett tydlig bilde av hva han prøver på nå. Man begynner vel så smått å klø seg
litt i hodene rundt omkring i styrerommene i Europa.

I det siste intervjuet nevnte han vel også i en bisettning noe om at også det meste av deres longhaul trafikk
i fremtiden vil bli inn til London, Paris og de store byene i Europa.

Må si jeg er mektig imponert over planen og guts'n til disse gutta.

W
Wahoo is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 20:17   #6
OpelZafira
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Stockholm
Posts: 322
Default Re: First we take Manhattan ...

Ja de måste ju bli som MOW säger, att t.ex AGP-basen kommer flyga dessa linjer från Malaga på samma sätt som man gör nu, dvs med spansk cabin crew
OpelZafira is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 22:22   #7
1944vintage
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
Default Re: First we take Manhattan ...

Og hva er galt med det ?
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering
1944vintage is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 22:25   #8
Spacetime
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
Default Re: First we take Manhattan ...

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Regner med at de skal få litt å bryne seg på og at selskaper som Air Berlin vil gjøre det de kan for at dette ikke skal lykkes. Uansett, så er dette spenstig satsning - jeg ønsker DY lykke til!
Idag rapporterte Air Berlin igjen nytt kjempetap for 1Q 2013. Egenkapitalen i Air Berlin er nå minus 54 mill euro. Det er jo en konkurs situasjon. Hvis ingen kommer med ny egenkapital ganske promte er Air Berlin historie. Det er nok ingen tilfeldighet at Norwegian kom med ruter fra Tyskland akkurat i dag.

http://ir.airberlin.com/en/ir/financ...-188-4-million
Spacetime is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 22:44   #9
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
Default Re: First we take Manhattan ...

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Noen som har oversikt over hvor mange fly Norwegian har stasjonert i de ulike landene? De har vel baser i Norge, Sverige, Danmark, Finnland, England og Spania....
Er vel stasjonert 7 fly på basene utenfor Norden akkurat nå. 2 fly både i Malaga, Gatwick og Allicante. 1 fly på Gran Canaria nå i sommer. Var 2 fly der nå i vinter. Og til vinteren startes ruter fra Tenerife også.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 22:25   #10
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: First we take Manhattan

Vi far se om DY far lykke med denne satsing. Fordi dersom man ser pa fakta sa kommer de ikke helt i samme bildet som Norwegian sine PR uttalelser. Faktisk er Tyskland ikke den store suksess for Norwegian som man mener.

I forhold til 2012 har Norwegian kuttet AAL og TRF helt ut og redusert antall avganger pa BGO og SVG. DUS ble lukked og ruten flytted over til CGN med halv frekvens. Dette er for meg klare signaler at man har overvudert den tyske market og brent opp betydelige penger pa disse ruter.

Na kaster man seg i kamp direkte mot de tyske heavy-weights X3, DE og 4U. De to förste har store salgsorganisasjoner bak seg og 4U har en Mamma LH. Det blir en blodig kamp og jeg for min del ikke tror at Norwegian kommer a opprettholde dette tilbyd som de na lanserer.

Til slutt kommer en faktum som Norwegian ikke tilgir, men ogsa dette er en fakt: Norwegian som selskap er nesten ukjent i Tyskland. Man har Ingen marketföring her nede, Ingen Reklame, Ingen salgs-organisasjon etc. Og eksakt dette vil man trenge dersom man skal lykke... Men fullt mulig at Norwegian snart rekrutterer salgs-folks og representanter for stillinger her nede... Hvem vet...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transport fra Newark til Manhattan learjet Reiseforum 10 04-08-2014 20:49
Liten kjøretur Manhattan - Niagara Falls. Spørsmål på reisen egat123 Reiseforum 6 29-05-2014 08:45
CO med helikoptercodeshare til Manhattan The Ticketor Flyforum 8 04-10-2007 05:55
OT Hangarskipmuseum ved Manhattan ? Farmer Flyforum 11 01-02-2006 17:55


All times are GMT +2. The time now is 16:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.