Quote:
Originally Posted by OttoL
Kan det tenkes at de etterhvert vil snuse på type GOT eller til og med BGO/ SVG?
|
Etterhvert så vil de nok det, og selv om Bologna ikke har hatt interkontinantale ruter så skal man heller ikke undervurdere Bologna. Og jeg ser størrelsen og catchment area er betydelig større enn
BGO eller
GOT. Man regner med at ca 1 million lever i Stor-Bologna, men det er jo også viktigste by i Emilia-Romagna regionen med totalt 4,4 millioner innbyggere og som har mye industri og regnes som Italias tredje rikeste region basert på
BNP. Byer som Modena, Parma og Ravenna ligger i samme region, og dette er og en bra inngangsport til Toscana, spesielt siden Firenze ikke kan ta ned større fly, selv om det er mulig i Pisa.
Ser også de går rett på 77W, som er en logisk konsekvens av at deres 330-200 er i ferd med og fases ut. Samtidig har de hintet at de ønsker en minder flytype enn 77W for og starte litt tynnere ruter når 332ene forsvinner og de er visstnok i samtaler om både 787-10 og A350-900. Personlig tror jeg kanskje
BGO/
GOT og slike destinasjoner må vente på det. Hvis ikke Qatar/Etihad som har mer passende flytyper kommer først
Ellers er jo dette også et angrep på "Etitalia", etter Etihad kjøpte Alitalia og dermed forsøker få et solid grep om det italienske markedet