Quote:
Originally Posted by Someone
Bør ikke dette kunne løses på samme måte som når man booker Norwegian gjennom reisebyråsider for bedrifter? De stedene jeg har jobbet har da koffert og sete automatisk kommet med pga måten avtalen mellom bedrift, reisebyrå og Norwegian fungerer
|
Burde, kunne, skulle... Utfordringen er at hvert selskap har funnet sin egen bundling som er avhengig av bookingklasse, status, segmenter, codeshare osv. Norwegian sin håndtering er egentlig veldig enkel - der er alt likt, ingen status, og relatert til bookingklassene. Men på den annen side så blir det jo mye bortkastede kroner når man får koffert inkludert på samtlige legs hver eneste gang...
Poengene mine er at statuskunder mister godene sine på en del av disse billettene, og at det blir veldig vanskelig å forholde seg til dette etter hvert. Lag en kombinasjon av codeshare, med og uten håndbagasje, mat m.v.
Economy SK-numer på LH-flight: Da får man mat, men får man gratis bag? En som er vant til SK forventer ikke gratis mat, men forventer bags.
Economy LH-numer på SK-flight: Da må man kjøpe mat, men får man gratis bag? En som er vant til å fly Lufthansa forventer gratis servering, men etter hvert ikke bags.