OSL: 1.983.606 -0,3% Innland falt med -0,5% til 902.728 og utland var flatt til 1.079.490.
Ser man på til nå i år og dermed får eliminert påskeeffekten er tallet: 7.212.872, en vekst på 0,2%. Utland er opp 2,3%, mens innland faller -1,5%. Så veksten har definitivt tatt en pause.
For
OSL er forresten transferandelen følgene:
Utland: 19,8%
Innland: 29,6%
Totalt: 24,2% (Dette er vel nesten likt med
CPH?)
Førstnevnte vil vel kanskje øke når forenklet tollbehandling kommer på plass til høsten, hvilket kanskje vil sette enda større press på utenlandsrutene fra andre norske flyplassen, hvilket man ser av tallene under ikke går veldig bra
For de andre større lufthavene er fallet betydlige, og tendensen i april er den samme som hittel i år, så lister bare sistnevnte:
BGO: -5,8%
SVG: -5,6%
TRD: -3,2%
BGO og
SVG rammes sterkt av et fall i offshoretrafikken på 11% og 13%.
BGO faller utenrikstrafikken også kraftig og er ned 6,4% hittill i år, mens innenriks bare en ned 3,4%. For
SVG er det omtrent likt, bare motsatt mellom innenland og utland. På
TRD holder innenrikstrafikken seg OK og er bare ned 1,8%, mens utenlands styrter hele 10,6%.
Det er tydelig at
OSL i stor grad klarer seg, mens nedgangen i oljeaktiviteten nå slår kraftig inn for de tre andre store flyplassene.
Totalt for Norge er trafikken ned 2,4% hittll i år og ned 3,1% i april