Jeg flyr fast med EK på
BKK LAD BKK som jobben betaler.
BKK OSL BKK må jeg betale selv og med de prisene de har hatt på
OSL i høst og vinter så har Biz latt seg gjøre. Kjekt har det vært.
EK gjorde vesentlige forandringer i booking og poeng systemet deres i vinter.
Det har gjort at EK ikke er så hot for min del lenger.
Eksempler:
Opptjening før omleggingen, en-vei til
BKK LAD, 3300 Tier.
Nå 2275 Tier. Med 12 en-veis flygninger så rekker jeg Sølv.
Gull er langt unna.
Bruk av poeng for oppgradering til Biz på
DXB LAD, før 37500,
Nå 61200 på samme ruten.
Så kutter opptjening med ca 30% - Øker behovet for poeng med ca 40%.
Priser, Hyggelige priser til
OSL, mellom 67-80'
THB i Biz inkl avgifter
(14800-17700
NOK dagens kurs på 4,5)
Nå, 84'
THB som kampanje, må bestilles innen 15.mai så Pluss avgifter på ca 40'
THB, dvs ca 125'
THB (27 700
NOK) = 60% økning i pris over natten.
Jeg har vært heldig å bli oppgradert til Biz mellom
DXB BKK på 3 siste hjemreiser pga overbooket øko. Sist jeg reiste hjemover var det kun 15 stk på Biz og merkbart færre i Øko. Heller aldri sett så lite folk i
DXB i morgen rushet. Flere som har rømt unna og ikke bare meg som vurderer det.
De har merktbart økning i bruk av buss transfer. Forrige uke var det buss transfer ved landing og avreise selv om B-terminalen var nesten tom for fly ved gate.
Noen som har kjennskap til hva som skjer der i sandkassen???