Det var noe sinsykt med trafikk ut av Chicago ,men vi kom da fram og bilen ble levert. Etter en liten tur innom Budget da jeg ikke har lært å lese skilt.. men de bare lo og jaja nok en turist.
Jeg fikk hentet det som skulle hentes og ordnes i Chicago, så var det å gjøre seg klar for hjemreise.
Sikkerhets kontrollen på
ORD er ikke så rar som på Gardermoen. Fotoutstyret mitt gav dem blaffen i , jeg kjørte kofferten igjennom scan og ferdig, ingen som brydde seg om hva som var oppi der. Jeg ble stripsearchet av en røngen maskin (stakkars den som undersøker bildene..)
Jeg konstaterte også fort at noen har jobbet litt på T5 i Chicago.. sist jeg var der var det to brusmaskiner og en tom sjokoladedispenser.. nå var det foodcourt, taxfree og ett lass med butikker i alle former. Litt titting rundt før jeg tok med litt "proviant" og satte kursen for flyet.
Boarding var på tiden og jeg så fort at dette var en rolig flight passasjermessig.
Chicago Ohare- Kastrup
Fly : Airbus A-340 OY-
RKP (Samme som sist)
Sete: 36A
Flytid : 7:20T (jøsses)
Flyet var under halvfult, det var ikke en sjel i Y og C la jeg ikke merke til M var knapt halvfull så jeg fikk tosetern for meg selv denne gangen også.
Pushback var på tiden 22:05 og etter å ha kjørt halve Ohare runt var det position and hold. Litt kø var det og vi var nr 6 for takeoff. Flyet nå gikk betraktelig fortere en sist. "Climb like a homesick angel" er det noe som vistnok heter og her stemte det bra. Dette gikk virkelig unna.
Det ble samme rutine når vi kom litt opp og avgårde på denne turen også. Maten kom rundt etter en snau time. Igen valgte jeg cola og vann å drikke. Jeg var forbred på at maten på fly ofte er litt så som så ,men dette var begredlige greier. Det var en kjøttrett av en sort, ikke spør åssen kjøtt det var. jeg er fristet til å si "stuff posing as meat".
potetstappa og kaka var det beste med hele middagen, resten kunne jeg klart meg uten
Det var vel egentlig bare å sette seg tilbake å nyte turen. så begynte morroa.. turbulens. Kapteinen kom på å sa at de ventet mild turbulens den første timen.. vel der bomma gode kaptein noe suverent. Det var som å sitte i en malingrister store deler av turen, bare noen få opphold her og der, men det rista mer eller mindre uten stopp til vi passerte shetland.
jeg prøvde å sove litt, det funka ikke, ei heller å se på film. jeg satte på litt musikk på øra, og klarte såvitt å duppe av en times tid. Men alikevel bra søvn va det ikke.
Morning dawns
utsikten er det ikke noe å si på
gamlelandet jo
Etter at ristingen gav seg rett etter Shetland var resten av turen smooth as glass. ikke en antydning til risting og bare fantastisk , blå skyfri himmel. Det ble en rett-inn innflyving til 04L på Kastrup og rett til gate. Disse gutta tror jeg skulle fort hjem..
Flyet landa 20 min før oppsatt tid så jeg hadde bedre tid en jeg frykta, jeg rakk en kjapp matbit på Kastrup før jeg måtte sette kursen mot B piren og siste delen hjem.
Første gang i en
SAS Airbus A-320 (har fløyet 321 mange ganger). Ja hvorfor ikke, denne turen bekrefter at jeg liker A-320 bedre en konkurenten 737. Mer luft og ikke så cramped.
Jeg fikk ikke notert meg reg-nummeret på denne, men den var dansk registrert
SK458
CPH-
OSL
Fly Airbus A-320-200 OY-K-something
Flytid 0:55
Belegg: ca 30%
Knytnevetest , som vanlig ikke bestått. men den gjør det skjelden når jeg er 193 lang.
Dette flyet var nesten tomt, om det var så mange som 50 sjeler ombord tviler jeg på. Men flyet gikk som planlagt, dytta på tid og takeoff igjen fra 22L (de snudde banen rett etter
ORD flyet kom).
Venstre sving og kursen rett nordover. Dette var en fin flytur, nydelig vær og helt stille i lufta. var bare å følge kysten nordover. Sikker på at de kunne fly VFR her for å si det på den måten.
Dro med en flaske vann og 2 bananer på Kastrup og egentlig bare koste meg. Vi kom innover sarpsborg og med Rygge utafor vinduet begynte innflyvingen som gikk over enebakk og så rett inn på 01R.
Eventyrlandet ?
Vi landet på tid og rett inn til gate. Så var det ut av flyet , og rett i taxfree for å gå litt bananas
en flaske parfyme til kona og en stor fin flaske Glennfiddich til megselv. samt to flasker rødvin må en også ha.
Jeg ble henta på flyplassen av "oppdragsgiver". Jeg skulle hente en liten valp i USA for min svigerinne.
Det var denne turen. jeg må si jeg koste meg her, litt ensomt en reven gjore sitt for å komme med mas og dårlige vitser. Flyturene gikk ganske smertefritt og
SAS leverte som vanlig. Skjønt jeg tror jeg ville tatt en liten prat med de som står for catering på vei tilbake fra USA. det måltidet var ikke noe å rope hurra for og i min bok står til en klar stryk karrakter. Bilen fungerte prikkfritt og var en opplevelse i segselv.
Takk for titten og kommenter gjerne