View Single Post
Old 08-05-2015, 15:03   #4
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,215
Default Re: SAS trafikktall april 2015

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Litt av 'hemmeligheten' med dette, er å ha nok seter i peakene å kunne høste høyere priser på disse tidene. Dermed er det uungåelig at det blir flere ledige seter utenom. Hvis man ikke har seter til de med høyest betalingsvilje, vil de gå til andre selskaper eller andre transportmidler. Og da taper man mer enn ved å fly med flere tomme seter.

Et 'LCC' kan i større grad styre trafikken, og det er derfor lettere å fylle seter hele dagen.
Jeg stusser litt på den tankegangen der. Jeg, og flere bekjente i andre selskap har fått klar instruks om at det billigste skal velges ved jobbtur. Det billigste blir som oftest DY på BGO-OSL siden de vanligvis ligger på 599,- mens SK ligger på 899,-, iallefall ved bestilling litt i forveien. Når også reisevirksomheten har blitt redusert markant i noen selskap må jo det gå ut over SK og sin såkalte aktive prisstyring.
OttoL is offline   Reply With Quote