View Single Post
Old 08-05-2015, 04:32   #105
Utenbys
ScanFlyer Blue

Utenbys's Avatar

Default Re: Spørsmål om ESTA

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Har vært i 2. etasjen på EWR 2 ganger nå. Mitt tips er å ha oppdatert adresse
Jeg oppdaterer alltid ESTA online og sørger møysommelig for å fylle ut info på websiden til flyselskapet. Tar også alltid med papirkopi av godkjenning.
Har aldri blitt spurt om å vise papirversjonen på vei til USA. Myanmar, Bhutan og India derimot var det påkrevd.

Derimot er det ikke alltid korrelasjon mellom hvor jeg faktisk tilbringer første natten og den informasjonen som er gitt online og på arrival-cards. Fortalte en myndig dame i immigration på EWR etter å ha stått i kø lenge nok til at connection var borte for lengst om det egentlig gjorde noe at jeg kom til å bo første natten i en annen by. Hun kunne bekrefte at det betydde ingenting.

I Kina må man i følge info på arrival card, hvis man bor privat - ikke på hotell, melde seg på en politistasjon innen 24h. Har jeg aldri gjort og har aldri skapt problemer. Derimot glemte jeg å skrive bostedsadresse på arrival card en gang på vei til Kina og fikk beskjed om at det gikk ikke. Så skrev "Hotel in the city" og spurte om det var greit. Det var det.