Quote:
Originally Posted by Fnate
Det er jo så klart bare en personlig oppfatning, men jeg synes egentlig det er litt merkelig om EK og QR skulle stjele så mye fra KLM, BA, LH også videre.
Ok, i economy skjønner jeg at folk synes det er fint med et langt avbrekk fremfor 10+ timer i torturkammeret. De er jo også kurrante til obskure deler av Afrika og Midtøsten.
Men i business og first begriper jeg det ikke.
- Der det jo møkkakjipt å ikke få en skikkelig søvn. Det får du ikke på type 7+7 timer.
- Prisene er jo ikke særlig mye lavere lenger.
- Loungegreiene i Dubai er jo so-so på sitt beste
- Produktet er hverken bedre eller dårligere. F på EK er jo bra, men... ja...
Så personlig synes jeg det er fullstendig ubegripelig om de stjeler særlig frequent flyers. Jeg bare bare trøtt og sur når jeg landet i HK og skulle rett på jobb etter å ha prøvd EK.
Men noen liker vel morra og andre liker sønnen (for å være politisk korrekt)
|
Nå utgjør jo de store volumene på economy, og det som påvirker hvor stort fly som trengs. Og således blir analysen din litt smal
Det at alle virker opprettholde frekvensene tyder kanskje på det ikke er foran i flyet det "lekker" mest
KLM er jo nevnt, og også Swiss hvor det nå er mye Helvetic, men mitt inntrykk et også at selskaper som Lufthansa, British Airways, Finnair heller bruker mindre enn større fly i forhold til før