View Single Post
Old 29-04-2015, 19:49   #329
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Fløy EK160(OSL-DXB)og EK332(DXB-MNL)her om dagen, noe jeg har gjort endel ganger før i Biz(har aldri fløyet monkey med EK). Understreker herved at dette er et typisk I lands problem men noe jeg bet meg merke i allikevel. Jo, ombord så blir man presentert for menyer etc og hva man vil ha av tilvalg å spise(typisk 3/4 retter å velge mellom).
Jeg forklarte som sant var at jeg kunne ønske meg middagsmaten servert noe nærmere ankomst DXB da jeg slettes ikke var sulten rett etter avgang OSL. Dette har gått fint før men nå plutselig var det håpløst for personalet å varme opp maten min senere all den tid kabinjenta(jeg skylder ikke på ho personlig)forklarte at all mat måtte varmes opp samtidig og at det ikke gikk å få det til senere. Det var alt nå el ingenting. Noe av dette hørtes merkelig ut men jeg takket så høflig nei til måltid overhode og tok kun noe småkjeks og nøtter samt cola light.
Jeg har tross alt betalt ca 30000 t/r så noe litt utenom boksen kan man vel forvente el? Jeg er ingen fan av flymat men kjenner jo til Biz kantina i DXB og jeg pleier å like å være noe mett før jeg entrer denne(ingen kantine jeg skryter hemningsløst av for å si det slik hva gjelder matutvalg). Får mer veikrofølelse av den(men det er greit, det er rolig og fint der). Understreker at jeg kun har vært i Emirates kantina i DXB B bygget men vil tro at i A og C så er det tilsvarende. Hender jeg sågar tyr til en Whopper på Burgerking.
Siden jeg betaler selv har jeg aldri tatt meg råd til å kjøre beste klasse fra OSL og det er mulig at First kantina er en helt annen opplevelse matmessig sett?
På legget til Manila var det en Indisk person som satte seg opp da han ikke fikk 3 madrasser i stolen. Han var visstnok en hotshot i India, noe han lot kabinpersonalet få vite en rekke ganger og alt han fikk el ble servert var det noe galt med. Jeg holdt stort sett kjeft jeg på begge leggene og selv om jeg fikk servert en GT istedetfor Cola Light så lagde jeg ingen scene av det el det første benevnte. Jeg vet dog at det her på forumet fins kresne mennesker som vet hva de vil og hva de kan forvente flymessig sett(sikkert el også), så jeg bare lurer på om dette var litt under pari for min del el? Jeg misunner forøvrig ikke alltid jobben til de ombord for å si det slik jfr den indiske herremannen i 4B sete(jeg satt i 4D).

Last edited by Skuggenheimer; 29-04-2015 at 19:54.
Skuggenheimer is offline   Reply With Quote