View Single Post
Old 27-04-2015, 14:14   #300
roger
Rakettforskar

Default Re: Rettigheter ved forsinkelser, rerouting m.v.?

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
Utgangspunktet her er hva årsaken til at SAS var forsinket var, og om dette var en hendelse SAS kunne ha forutsett. Var det vær, får de nok ikke mer enn de matkortene som SAS allerede har betalt for ventetiden på OSL.
Om Widerøe skulle ha ventet der, hadde det fort blitt en forsinkelse på 20-25 min, noe som igjen kunne ha medført at passasjerer i ande enden av akkurat den ruten hadde mistet sine forbindelser, da transfertid mellom WF og SK som regel er kun 25-30 min på de fleste flyplassene.
Widerøe er som du har fått tilbakemelding om ser jeg, ikke part i en slik sak når innkommende fly var så forsinket av forbindelsen ikke holdt.
Takk for svar, Farmer. Frå fly-i-rute på WF.no står forsinkelseskoden GL (Lasting/lossing). Så eg vil vel nesten anta at det kan ha noko med forflytting av bagasjeberget som stod igjen etter helga? Om då SK kunne forutsjå eller ikkje at fly på mandag vil bli forsinka pga dette, det kan sikkert diskuterast.

Eg skjønar forøvrig prinsippet i å ikkje vente, men når ein tenkjer på kva rute det er (OSL - FDE - BGO) så er det ingen forbindelse for nokon på FDE og til BGO var flyet langt føre rute (eg tok desverre ikkje screenshot for BGO, så nøyaktige tidspunkt har eg ikkje). Det er vel ein enkel jobb og planlegge dette forsåvidt.

Vi får sjå kva SK seier. På ein måte er denne saka også litt research for min del til å skjøne kva EU-forordninga egentleg betyr. Dei kom seg jo heim. Det er tross alt det viktigaste!