11-04-2015, 17:12
|
|
ScanFlyer Gold
|
Re: Til Florida med Delta
I Orlando bodde vi på World Center Marriott. Hotellet er faktisk på Wikipedias liste over de største hotellene i verden, og er lett synlig fra Lake Buena Vista-området.
Dette er utsikten mot bassenget fra 29. og øverste etasje.
Jeg valgte dette hotellet fordi jeg regnet med at min datter ville sette pris på det store bassenget og vannskliene. Det gjorde hun. Og også fordi de har en Starbucks i resepsjonen.
Rommet var ganske standard Marriott-rom.
Smakfullt innredet og gode senger, rask og pålitelig wi-fi.
Vi bodde i 12. etasje i North Tower, med utsikt mot baksiden. Jeg likte meg godt der, men det blir nok et annet og mindre sted neste gang.
Red Robin er en kjede av bedre hamburgerrestauranter som jeg ble kjent med i Seattle. Etterhvert har de ekspandert til Florida også.
Siste dagen var kneet blitt såpass bra at jeg tok sjansen på å være med på Ziplining blant tretoppene.
Her er min datter i svevet. Dette ble nok turens høydepunkt for oss begge. Arrangert av foreverflorida.com i St Cloud sør for Orlando. Anbefales herved. Det er flere som tilbyr ziplining, men disse påstår at de er de største og sikreste.
Leiebilen var altså en Volvo S60 T5, som betyr at den har en 2-liters turbomotor med 245 hester. Det gjorde den herlig kvikk, og den hadde svært gode seter. I USA virker den litt liten i trafikkbildet, men i Norge hadde den passet godt. Men med den motoren blir det bare så altfor dyrt, dessverre.
|
|
|