Somregel er det ikke flyselskapet som føkker opp.. Det er forbindelsen mellom banken og flyselskapet som ikke er helt god.
det som normalt sett skjer (for
SAS sin del) er at vi sender anmodning om authorisasjon fra kortselskapet. Er alt i orden med kortet, (ikke sperret,dekning og sånt) så får vi en autorisasjonskode, som sperrer gitt beløp på kontoen til reisende. (på en måte kvittering) fra selskapet som vi gjennomfører billiteringen på.
Når vi kjører vårt oppgjør sender vi denne "kvitteringen" til kortselskapet og vi gjennomfører den faktiske transaksjonen. Da skal sånn i teorien autorisasjonen/sperren opphøre. og her er det ting går galt.
Selv om vi har gjennomført transaksjonen henger fortsatt denne sperren igjen i banken sine systemer og det ser ut som vi har trukket dobbelt opp. Naturligvis ringer kunden fly forbanna til oss. Mens banken glad å uvitende lar dagen gå videre.
Det er banken som må løse opp denne sperra i sine situasjoner. Så som du ser er det ikke nødvendigvis KLM som har tabba seg ut. Men banken/kortleverandøren din som har problemer.
Med andre ord, ta kontakt med banken din å få de til å ordne opp..