View Single Post
Old 06-04-2015, 11:57   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: 1 World - 8 flights

Så var det klart for ost, som alle var gode. God portvin , gode druer og veldig bra kjeks. Savner dog spicy marmelade, slik som Swiss serverer.




Til slutt ble det en brownie med karamell, sammen med en temmelig mørk Sauternes fra 2003. Ville egentlig ha peach melba, men den hadde de visst ikke.




Som avrunding ble det en lungo, litt sjokolade og Glenlivet 18. Litt morsomt at Johnny Blue ligger under spirits og Glenlivet under digestifs i barkartet.




Her var vi ganske langt nord, forbi Ural og Novaja Semja. White Collar og Pinot Noir ca 4:20 etter take-off







Naboene hadde gått og lagt seg, men lyset sto fremdeles på I hele kabinen



Etter et glass til med vin, var det vel på tide å prøve sengen.







Litt smalt til bena, men bra lengde



Etter tre timer powernap, var det klart for frokost.




Starter med frukt



Deretter pannekaker, som dessverre var en skuffelse. Milevis fra Air France sine pannekaker i alle fall.


Nyter soloppgangen


Deretter ble det landing omtrent på rute på Haneda.
Skal man oppsummere flighten kjapt, så er det fire ting jeg vil trekke fram:
-Slapp service. Uinteressert og noe treg, selv med bare 4 av 12 seter tatt. Aldri spesielt personlig.
-Middels mat, omtrent som Lufthansa. Bortsett fra desserten var ingen av rettene gode, kun middels.
-God vin. Skikkelig god vin faktisk.
-Grei komfort i kabinen, men setene er SMALE. Det er litt som Emirates, at man sitter litt vondt fordi setet er så smalt, man tar borti veggen på begge sider. Heldigvis var sengen god.

I bunn og grunn minner BA first mer om en oppskalert businessklasse, enn første klasse hos sine europeiske konkurrenter Swiss, Lufthansa og Air France. Spesielt er bakkeopplevelsen en helt annen, men også oppmerksomheten i lufta og størrelse på setet samt sittekomfort. Jeg tør ikke tenke på hvordan det er med 12 av 12 seter tatt, når 4 av 12 ga dårligere service enn 9 av 9 hos Air France. Selvsagt er dette crew-avhengig, og mulig vi bare var uheldige på denne flighten. Nå var ikke forventningene til flighten så store heller, både pga trip-reports og erfaringer fra kollegaer. I bunn og grunn innfridde BA lave forventninger, men det er lett å merke forskjell til konkurrentene på de fleste punkter.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote